Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg ingen tro på at psykiske problemer har økt i like stor takt som trygdeutgiftene for unge voksne, og det er ikke det vi er ute etter å ta. Det er disse menneskene som NAV systemet er lagd for - og man leser til stadighet at jo mer legitime krav man har jo vanskeligere er det å få trygd.

Vi må ta tak i de problemene vi kan gjøre noe med, påtvungede investeringer som forsvar, der vi i praksis bare må nikke og godta er det lite å gjøre noe med. Skal vi gå ned den veien og kansellere jagerflykjøp kan vi like så godt bare kansellere hele Forsvaret. Vi er temmelig ubrukelige uansett, og de få dagene vi kan holde unna en invasjon på et avgrenset område er ikke verdt det uungåelige tapet av fregatter og jagerfly til xx-antall statsbudsjett. Vi kunne i praksis ha outsourchet hele forsvaret.. Det er jo litt av problemet med Norge, de lager heller 10 halvhjertede prosjekter enn 5 helhjertede, og til slutt er de alle ubrukelige da de blir stresstestet. Stridsavdelingen/spesialstyrkene i Forsvaret er i praksis en egenfinanisert topptrent kompis som USA og FN kan rope på når de ønsker, uten økonomiske bekymringer. Egentlig burde vi brukt ressursene på å legge en jernhånd på grenseovervåkning for å stoppe den kriminelle trafikken. (Riktignok ikke med spesialavdelingene). Det hadde vært en ideel verden! Mikroskopisk narkotika og vinningskriminell virksomhet. Og et "snu i døra" regime på alle uidentifiserte innvandrere. Man kan drømme..

Skrevet
Hehehe, kanskje det ja? :)

Sveise på en hengerkrok først.. :P:-k

Takk for det ja! :) Har endelig fått retta opp bulken på døra nå, da det var en som rygga på den i vår.. Så da var halve bilen nylakkert igjen. :P

Edit: Gratulerer med jubileum til selveste

[ Bilde ]

:happybday::happybday::beer::beer:

:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Tuusentakk! Du aner ikke hvor mye det betyr for meg at du gratulerte meg med dagen :lol:

Ikke en eneste melding/samtale i dag, da var det digg å sjekke tulletråden :D

:kose::moroklem:

Skrevet
Det er dessverre noen mennesker som av forskjellige årsaker trenger elementær hjelp til å overleve. Folk med psykiske problemer (og det kan ramme oss alle) og diverse ufrivillige arbeidsløse (og det kan også ramme oss alle) er bare noen av disse menneskene. Selvfølgelig finnes det snyltere, men det vil det finnes i ethvert samfunn... også under en evt. regjering ledet av Erna Solberg.

Jeg er ikke så bekymret når det gjelder disse snylterne.

Jeg skjønner at du ikke er bekymret når du ikke bor i Norge. Jeg bor her, og er bekymret. Jeg ferdes mye i Oslo på dagtid i ukedagene, og jeg reagerer på at jeg ser innvandrere overalt som dasser rundt uten mål og mening. Somaliere skiller seg ut negativt, og på to dager har jeg sett to stk rusede somaliere som vandrer rundt i gata og plager vanlige mennesker. I dag måtte jeg ta tak i en somalier og be han pelle seg vekk da han plaget to lastebilsjåfører i en gågate.

Som vi ikke har nok med tusenvis av innvandrer-snyltere, så har vi tusenvis av etnisk norske som sitter på cafe og slarver i sola mens folk i privat næring må jobbe for å betale lønna til disse snylterne. Jeg ser så mange norske og pakistanske mannfolk i alderen 40-60 som ikke bidrar i samfunnet - ikke kom her og fortell meg om hvor syke og stakkarslige disse er.

Det provoserer meg at du sitter der med en elitistisk innstilling og ignorerer virkeligheten til meg og mange andre! :evil:

Skrevet

Haha, tusentakk! :love:

Gratulerer med dagen, Koll! :D

The big 3-0, kan ikke si at jeg merker noe forskjell. Hadde planer om å vaske bil og å rydde litt i dag men jeg valgte å kjøre meg en tur og spise skolebrød istedet :D

Skrevet
Når det gjelder politikken leste jeg noe ganske interesant idag! Stray Spetalen uttaler seg om hva han mener bør endres/ryddes opp i og hva som er grunn til misnøye. Stray Spetalen virker svært oppegående.

http://www.na24.no/article3671695.ece

Dette innlegget fra Spetalen gjorde meg mer sikker i min sak på hvem som skal få min stemme på om seks dager. :) Bort med rødgrønt og inn med blåblått :)

Skrevet

BlåBlått er iallefall det eneste som kan gjøre en liten forskjell. Høyre sammen med sentrums-sabotørene nytter ikke. Da kan man like så godt holde på galehuset. Jeg stemte forøvrig idag :) Gikk fort uten konvolutt i år. Tok ca 30 sekunder før jeg var ute av stemmebua igjen..

Glad er jeg ihvertfall at Frp har våknet opp av det siste års dvale og begynner å snakke klarspråk igjen, etter å oppført seg som nyttige idioter i ønske etter å fremstå som Høyre.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...