Jørgen Lie Skrevet September 3, 2013 Skrevet September 3, 2013 Om du en dag selger hus/leilighet er Miele hvitevarer et stort pluss! Ikke bare fordi Miele er det beste, men fordi at eventuelle kjøpere merker seg at man har med en kvalitetsbevisst huseier å gjøre! Skal aldri selge huset sett i fra dagens ståsted Men ja, jeg ønsker jo og ha noe skikkelig fordi
knoskar Skrevet September 3, 2013 Skrevet September 3, 2013 Her hjemme så hadde vi Miele i ca 10år før vi pussa opp kjøkkenet(passet ikkje inn i nye, bestemor fikk den og går enda ) Satt inn Husqvarna og den gikk i 6-7 år og var ødelagt! Hadde aldri vaska skikkelig bra, og nye ble en Miele og da ble de bare velstand igjen! Så blir bare ett merke her framover
Jørgen Lie Skrevet September 3, 2013 Skrevet September 3, 2013 Har hatt en runde flere plasser nå, og flertaller anbefaler Miele Hadde jo en runde på den lokale el-butikken. De er i elfag-kjeden, og de har stått for bytte av sikringsskap/inntakssikringer osv, samt at det ser ut som om de får anbudet med resten ifb med renoveringen også. Ba da pent om et riiiimelig bra tilbud, siden jeg kun har brukt de på alt annet, og er lysten på å bruke lokale aktører siden vi bor på en liten øy der det å bruke lokale kan være viktig. I alle fall, fikk tilbud på platetopp (80cm), komfyr, micro, kjøleskap og oppv.maskin. Micro og kjøleskap utgår, så de tre siste ble regnet på. Inkl rabatt (2% på Electrolux, 2% på AEG og ca 8% på Miele) og følgende er resultatet kontra nettpriser INKL frakt. Electrolux: 21575,- på nett mot 30840.- (9265,- spart) AEG : 25168,- mot 35897,- (10.729,- spart) Miele: 40447,- mot 50590,- (10.143,- spart) Da får man liksom ikke lyst til å handle lokalt......
Hansh Skrevet September 4, 2013 Skrevet September 4, 2013 Spennende at de holder på å åpne Tesla-forhandler i nabobygget her jeg jobber!
VegarVS Skrevet September 4, 2013 Skrevet September 4, 2013 Kjenner at jeg er veldig gira på å kjøre Bavaria Karavan i kveld :D
Hawkon88 Skrevet September 4, 2013 Skrevet September 4, 2013 Spetalen har absolutt noen gode poeng. Han snakker på vegne av middelklassen, og det er ganske åpenbart at det er den rødegrønne makteliten som er problemet i samfunnet vårt i dag, hvor alle politiske prioriteringer blir gjort for å holde middelklassen i sjakk med avgifter,- for å holde forskjellene på fattig og rik lave. Min mening er at velferdstaten er bra, gratis skole, utdanning, sykehus osv bør ikke privatiseres mer enn å være et alternativt tilbud til det offentlige. Byråkratiseringen og ukritisk bruk av offentlige midler bør ta en helomvending. Nå baserer jeg min uttalelse på erfaring fra forsvaret som kunde, og jeg er alt annet enn imponert. Jeg kan ikke tenke meg at resten av det offentlige er stort annerledes.
316 Skrevet September 4, 2013 Skrevet September 4, 2013 Det er en i Narvik som kjører Tesla S som leker med døden. Skiltene på denne bilen tilhører en Leaf!
Thundercoil Skrevet September 4, 2013 Skrevet September 4, 2013 "Legenden gjenoppstår" sto det bare på forsiden, sammen med bildet. Og jeg trodde det var en Nissan Skyline. Haha. http://bil.bt.no/bil/Legenden-gjenoppstar--kanskje-50349.html#.UidCjk30dD8
Fredrik Skrevet September 4, 2013 Skrevet September 4, 2013 Hmmm... gad vite hva Borten Moe ville ha sagt hvis Tesla Model S hadde vært en tysk bil. Jeg ser ikke den prinsipielle forskjellen i forhold til at bilen er amerikansk (dog faktisk ferdigmontert i Nederland). Er det virkelig energiminister han er?... http://e24.no/bil/borten-moe-vil-ha-slu ... n/21523506
spruddel Skrevet September 4, 2013 Skrevet September 4, 2013 Er det noen her som jobber i Elkjøp/Expert etc, som har peiling på hvitevarer? Skal totalrenovere huset nå, og er ute etter å få litt hjelp til å velge både leverandør og produkter som er gode. Både kjøkken og vaskerom med tilhørende varer er av interesse! Tips og meninger er ønskelig, om noen har litt styring på dette Miele, ferdig snakka! Jeg har vokst opp med èn vaskemaskin og èn tørketrommel i mitt liv. Sørget for at en familie på 5 har hatt rene klær siste 20 år til enhver tid. Dette har surret og gått i over 20 år nå, aldri vært noe galt. Hører stadigvekk folk på jobben som er på utkikk etter ny vaskemaskin da den gamle gikk fyken. Legg hvertfall litt penger i det for å få en Miele, på lang sikt sparer man nok på det. Miele er kvalitet, har en støvsuger som også begynner å dra på årene fra Mile.. Denne ble degradert til garasjestøvsuger, da to nyere Miele støvsugere tok over. Kun for syns skyld egentlig, den gode gamle er rimelig ripete og stygg, samtidig så har den ene forholdsvis nye luftdreven teppebanker som fungerer helt etter boka(uten ledninger og surr). Kjøpte meg kun Miele hvitevarer selv (kjøl/frys, oppvaskaskin XXL utgave, komfyr, platetopp og ventilator), havnet på ca. 53000, men så koster kombiskapet mitt ca. 20.000 alene etter rabatt da. Tenker også på at det er laget for å holde i 20 år, istedenfor 5-6 år som andre produkter. Men når man kommer til støvsugere, så er faktisk ikke Miele best lenger, de tåler mye, men sugeeffekten er ikke helt som de aller beste, så de som kan støvsugere sier at det er andre som er bedre. Jørgen, tror jeg fikk rundt 25-30% på alt av Miele hvitevarene, men det salget er over, kjøpte av et kjøkkenfirma, og det var bare 1-3 produkter av hver som ble solgt, tror de skulle tømme lageret for å flytte eller noe. Tror faktisk førpris var ca. 75000 når jeg tenker meg om, og jeg betalte vel 48000, så det er jo faktisk 36%.
Erik89 Skrevet September 4, 2013 Skrevet September 4, 2013 Da titter jeg på sykkel, noen som har noen formening om disse to syklene? nr.1 - DBS Intruder R6 30s nr.2 - GT karakoram 40
flonoen Skrevet September 4, 2013 Skrevet September 4, 2013 Ser ut som den nederste har mye større framhjul enn bakhjul. Og så er den nederste helt svart, mens den øverste er mer grå med oransje detaljer. Eg ville kjøpt den med flest gir, men om begge har 21 er det vel så gromt som det blir kanskje..
Vegard welle Skrevet September 4, 2013 Skrevet September 4, 2013 Hvordan prisklasse er de i? Jeg kjøpte nylig http://brukassport.no/produkt/sykkel/te ... chine-2012 og er knallfornøyd med den. Ser att de fortsatt har den på tilbud også, koster 9-12k andre plasser:)
Erik89 Skrevet September 4, 2013 Skrevet September 4, 2013 Det er like store hjul foran og bak på begge Og begge har like mange gir. De er så å si prikk like, det er bare noen små forskjeller. Den nederste har litt høyere bakkeklaring pga større dekk. Styret på den nederste er også en smule bredere, og den har en stivere ramme enn dbs'en. Det er ikke store forskjellen i prisklassen heller, dbs'en går for ca 9000 og GT'en går for ca 10000 Den hadde de ikke i butikken, ihvertfall ikke som jeg la merke til
Anbefalte innlegg