Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er 175...185 når jeg har fiksa håret...

Jasså, så liten? :mrgreen:

Hei! Jeg er 175 og stolt av det... Og det er bokstavelig talt et par desimeter høyere enn mamma og pappa :klemme: Lurer på om eventuelle kidsa mine vil bli høyere.

Er det pga. næringen i Norge? Kan ikke være bare gener, selv om vi har noen 185+ cm. menn på mor sin side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 175...185 når jeg har fiksa håret...

Jasså, så liten? :mrgreen:

Hei! Jeg er 175 og stolt av det... Og det er bokstavelig talt et par desimeter høyere enn mamma og pappa :klemme: Lurer på om eventuelle kidsa mine vil bli høyere.

Er det pga. næringen i Norge? Kan ikke være bare gener, selv om vi har noen 185+ cm. menn på mor sin side.

Hehe, er 192(23år), faren er 197, broderen 190( 19 år), tror nok stort sett gener er avgjørende. Sønnen min er høyere enn snittet, ser ut som en 3-åring, mens han er bare 1,5 år gammel. Både min mora mi og kona er 168 cm :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forsket på sammenhengen mellom næring og kropshøyden... og det er ingen tvil om at næringsrik mat er avgjørende. Etniske skandinaver er f.eks gjennomsnitlig 10-12 cm høyere idag enn for 100 år siden og hele 20 cm høyere enn vikingene. Som man ser går utviklingen ikke jevnt og helt ekstremt er det med japanere som bosatte seg i USA etter den annen verdenskrig. Fra å gå fra en kost som stort sett var basert på fisk og ris til en kost som alt overveiende er basert på rødt kjøtt har gjort at disse amerikanerne nå er gjennomsnitlig ca. 10 cm høyere enn deres besteforeldre (altså to generasjoner á 25 år). Etniske nederlendere er forøvrig verdens høyeste befolkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du plusser din fars høyde og din mors og deler på 2.

Også legger du til 10cm om du er gutt og trekker fra om du er jente. Da finner du hvor høy du blir evt dine barn ;)

I mitt tilfelle ble det feil, 5cm. Min mor er 174, far 184, min eldre bror er 198, tvillingbror er 194 og jeg er 193(jeg er eldste tvillingen, men lavere, enegget ikke fastsatt, men meget sannsynlig).

Utregningen viste 189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...