Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe... Vi kjørte ca en time. For det meste skulle hun starte, stoppe og svinge litt på en stor parkeringsplass. Selv satt jeg en halvtime i telefonen.

Skrevet

Fattern lot meg slippe til bak rattet relativt tidlig, første gangen var i en alder av 10 år i tantes E28 525I med automat :) Satt på bilpute og ratta rundt på en svær parkeringsplass med det svære rattet :lol: Fra 14 års aldern kjørte jeg bil med manuell på øde innlandsveier og når tiden var inne for skolekjøring i 17 års alderen så husker jeg kjørelæreren sa, "du har kjørt bil før ja" :wink: Dette var på både godt og vondt, hadde blandt annet lagt meg til uvaner i kjøringen :?

Muttern kjørte jeg sjelden med, vi falt bare ut hele tiden. Fattern lot meg få prøve meg fram litt, fikk lov å sladde og leike litt om vinteren på parkeringsplasser med E60en og han var ikke på langt nær like streng som mamma.

Skrevet

Ganske normalt alt kompisen sin som er Autist altså funksjonshemmet blir banket av assistent sjef på Mcdonalds pga han kompisen min er så sta at han nekta og ta ned beina fra bordet? Helt sykt!

Så tørr han ikke og anmelde det selv om politiet har vært med inne i bildet.. Han assistent sjefen sa at han måtte passe på livet sitt hvis han kompisen min anmeldte det.. Verste jeg har opplevd at en utlending har gjort :S Og jeg er ikke rasist og har aldri vært det, Men synes han gikk litt over streken der ja.. Kompisen min kan ikke noe for at han er autist.. grisebanke en autist så mye at han ikke klarer og gå etterpå pga han har blitt så skamslått.. Da synker man ganske lavt.. Og uansett hvis man hadde gjort det med en person som var liksom normal og skjønte litt bedre ang folkeskikk osv så hadde man fortsatt synket lavt..

Beklager folkens, Men måtte bare få en utblåsning.. Hull i hodet på folk noen ganger altså..

Skrevet

Men lot han være å ta ned beina bare fordi han var sta så har ikke dette noe med hva slags sykdom han har, kan ikke ta det som unnskyldning for å gjøre som man vil :? Når dette er sagt så er det jo helt uakseptabelt hvordan han ble behandlet, så fremt din venn ikke startet så skal ikke den ansatte legge så mye som en finger ham. Regner med han mister jobben og vel så det [-X

Dere må bare få ham til å anmelde forholdet, slikt kan ikke gå ustraffet hen. Det skulle vært meg, ja nå sitter ikke jeg med beina på bordet på Mc Donals og så fall så hadde jeg tatt dem ned ved tilsnakk. Men HVIS jeg gjorde slik og fikk den behandlingen som din venn så skulle det blitt bra texas inne på sjappa der ja... :mrgreen::evil:

Skrevet

Han er sånn pga sykdommen hans.. De er ganske sta de som har den sykdommen.. Han hadde ikke gjort noe annet.. Han ble bare skikkelig banket opp pga det der.. men det er liksom en grunn til kjøpesenteret har vakter osv feks til og kaste ut han kompisen min.. Han kompisen min er ikke voldelig.. Man kan gjerne slå han, Men han slår aldri tilbake liksom.. Han er den typen. Hadde de kalt på vakta så hadde han kompisen min følgt med vakta uten noen problemer liksom.. Og man ser at han kompisen min er ganske spesiell og merker det ganske godt.. Han skiller seg utifra andre folk på hans alder..

Hehe, Texas innpå der hadde vært no ja :D

De ansatte ble jo sjokkert pga det der og hu ene som jobber der gikk på på skole med han kompisen min.. Men spørrs hva hu tørr og si evt til politiet hvis de spørr de ansatte..

For han sa til kompisen min "du må passe på livet ditt hvis du anmelder det"

Politiet spørte han som hadde gitt kompisen min skikkelig juling om hva han mente med det og da sa han at han bare mente at kompisen min måtte ta vare på livet sitt siden han var så ung :S Men politiet reagerte ganske mye på det tydligvis.. Men det var opptil foreldrene/kompisen min og anmelde det..

Det var ingen skader eller merker på han som tok kompisen min, men kompisen min ligger hjemme i senga med fult av blåmerker og kutt etter det der.. Så politiet skjønte ganske fort hva som hadde skjedd.. Men foreldrene til han kompisen min skal prøve og få tak i opptaket senere idag når kjøpesenteret åpner.. Men igjen så er kompisen min litt redd for og anmelde det siden han som banket opp kompisen min kommer fra et annet land og han andre har andre kompiser igjen..

(Håper ingen føler seg truffet av noe for jeg er ikke rasistisk..)

Skrevet

Jeg vet ikke helt om jeg forstår problemstillingen, men det at din venn har en form for autisme kvalifiserer ikke til at han skal bankes opp av en ansatt på McDonalds (eller en annen) uansett bakgrunn/årsak. Selvfølgelig skal han eller en annen som var vitne til hendelsen politianmelde vedkommende som banket opp din venn. Dette kan du også gjøre... også selv om du ikke selv var vitne til hendelsen. Husk å få med i politianmeldelsen at din venn også ble utsatt for trusler om reprisalier hvis han politanmeldte opptrinnet/voldsutøvelsen.

Hva blir det neste? At man skal banke opp døve for at de ikke kan høre eller blinde for at de ikke kan se? Eller hva med bevegelseshemmede for at de ikke er hurtige nok eller ikke kan styre bevegelsene?

Det varierer hvordan autistiske symptomer kommer til uttrykk iom. at selve autismespekteret er ganske stort. Noen er tydelig psykisk utviklingshemmet, mens andre klarer seg ganske godt tiltross for deres utviklingsforstyrrelse. Umiddelbart kan det virke som om din venn er blandt de som klarer seg ganske godt, men det at han viser en liten fleksibel adferd sosialt er ganske typisk for folk med en mild form for autisme. Han forstår ikke hvorfor han skal/bør rette seg etter reglene og/eller autoriteter. Han mener intet vondt med dette og det er kun selve "endringen" av adferd som er problemet. At han heller ikke tar til motmæle når situasjonen tilspisser seg vitner om at han heller ikke vil kjempe for sitt standpunkt... for det er ikke noe standpunkt. Han forstår bare ikke konsekvensene av at han ikke følger/forstår det sosiale spillet.

Skrevet

powerfulglenn: Du klarte å dele denne historien med oss, hvorfor ikke anmelde da? Han jævelen får ikke gjort noe som helst med dere uansett, for han mangler noe mellom bena! Uff blir så provosert av slike idioter, som tror de eier kloden.

Skrevet
Vært ute og øvelseskjørt med min datter for første gang nå kveld. Trodde jeg trengte hjelm, flytevest og albue/knebeskytter.. Men det gikk over all forventning. :-)

Pappa husker jeg var grei å øvelseskjøre med. Mamma derimot!

"Marius, nu kjør du som folk. Dæææven, hold dæ på di sie. Du kan ta dæ faen på at d HER e siste gang du øvelseskjør med mæ".. På godt nordnorsk. Glemmer det aldri :mrgreen:

Haha, backflash ! Hadde omtrent samme opplevelsen Marius :lol:

Skrevet

Kjipt det som har skjedd med din venn powerfuglen...men jeg må si jeg ble sliten av å lese innleggene dine...ingen sammenheng etc... MEN! Du påstår du ikke er rasist...og det er helt ok da jeg ikke har en slik oppfatning av deg...Men likevel presiserer du at vedkommende som utførte denne voldshandlingen er utlending.. Er det virkelig så viktig? Jeg tviler på at dette var uprovosert vold fra den ansatte på McDonalds (utlendingen altså!) Nå vet jeg ingenting om din venns tilstand, men autister fungerer fint i samfunnet (etter det jeg vet) og han har vel en finger med i spillet? Når dette er sagt, vold løser absolutt ingenting, og den ansatte (utlendingen) fortjener å miste jobb og bli anmeldt.

Skrevet
Vært ute og øvelseskjørt med min datter for første gang nå kveld. Trodde jeg trengte hjelm, flytevest og albue/knebeskytter.. Men det gikk over all forventning. :-)

Pappa husker jeg var grei å øvelseskjøre med. Mamma derimot!

"Marius, nu kjør du som folk. Dæææven, hold dæ på di sie. Du kan ta dæ faen på at d HER e siste gang du øvelseskjør med mæ".. På godt nordnorsk. Glemmer det aldri :mrgreen:

Haha, backflash ! Hadde omtrent samme opplevelsen Marius :lol:

Ute og øvelseskjørte med yngstebrodern på lørdag...meget dumt...kjørte feil og holdt på å kræsje siden det var så mange fine damer ute... haha :P

Skrevet

Han nevner at det er en utlendig ja, men det er nå enn slik det er å være en minoritet i Norge. Hadde jeg som nordmann slått ned noen Pakistanere i Pakistan så kan du banne på at det hadde blitt lagt vekt på at jeg var utlending...

Jeg oppfattet ikke innlegget til Powerfuglen som rasistisk på noen som helst måte :)

Skrevet
Han nevner at det er en utlendig ja, men det er nå enn slik det er å være en minoritet i Norge. Hadde jeg som nordmann slått ned noen Pakistanere i Pakistan så kan du banne på at det hadde blitt lagt vekt på at jeg var utlending...

Jeg oppfattet ikke innlegget til Powerfuglen som rasistisk på noen som helst måte :)

"Det er slik det er"??+ Er du seriøs?

Veit du hva fredrik90. du er umulig.

Jeg er ferdig med deg. Vær vennlig og ikke svar eller inkluder mine innlegg i noe fremover.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...