Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Nå er det vell en 325d han har, så tenker det skal gå fint :D

Lurer på om det kanskje er diesel på bensinbil som kan gå greit? Bensin på dieselbil er vell fyfy, siden bensin er eksplosivt, i forhold til diesel...

Det stemmer, det irriterende var at det blei jo ett salig gris nedover skjermen og på felgen :) Så da ble det bilvask :P

"Rekkesekser, mmm, rekkesekser, mmmmhhh" kommer fra den kanten hele tiden, så i hodet mitt hadde han plutselig en bensin-325 :lol:

Du bare MÅ være litt småspydig av og til #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det kanskje er diesel på bensinbil som kan gå greit? Bensin på dieselbil er vell fyfy, siden bensin er eksplosivt, i forhold til diesel...

Diesel smører, det gjør ikke bensin. Ergo vil du skjære høyttrykkspumpa med en gang dersom du kjører med bensin på tanken.

Ellers er det mer energi i en liter diesel enn en liter bensin, diesel behøver bare litt mer temperatur for å detonere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knut Olestad: Dette er noe for deg (kjør det evt. igjennom Google oversetter funksjonen)... 8)

http://www.volkswagen-classic.de/magazi ... assik-2013

Når du snakker om klassiske biler! :P Jeg har nå bestemt meg for å dra til Techno Classica som avholdes i Essen den 26-30 Mars 2014 :D Noen som har vært der? skal visst være en opplevelse for oss som er glad i Oldtimere og Yougtimere :)

Tenkte å kjøre ned med E34en, Nurburgring ligger jo litt over en time unna Essen så da blir det mest sannsynlig en svipptur bort dit også. Ikke at en 520 har så mye rundt der å gjøre men det hadde vært artig å tatt noen runder bare for å ha gjort det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blei slik :

Enkelt å greit, nåkk lyd siden jeg flyttet i blokk..

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Fikk du anbefalt H/K til dine Klipsch? Nye høytalere? De tar griselang tid å spille inn, så regn med god/dårlig lyd i mange hundre timer før alt faller på plass. H/K ampen er dessverre noe jeg ikke hadde valgt til høytalerne, men lydoppfatning er forskjellig.

RF-62 du har? Hadde RF-82 før(RF-7 nå) låter veldig bra til prisen!

Vet ikke om du har interesse for lyd, men vi Klipsch eiere er noe for oss selv. De som biter seg til merket er gjerne helfrelst på Klipsch, min oppfatning er at det gjerne er jakten på den ultimate forsterkerkomboen som driver de fleste. Det kan være vanskelig å finne en god match uten at diskanten skjærer av en ørene. Måtte selv over på rør i signalveien for å endelig få kjenne litt god lyd. Har nok lang vei og mange tusen til å bruke for å oppnå høytalernes potensiale.

Når sant skal sies, det kan låte relativt heftig og dynamisk. De kan live opp rockefoten til mye forskjellige musikksjangre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RF 82 ja :-)

Den pakken jeg kjøpte var egentlig en forsterker som var litt dårligere. Hadde ikke optisk inngang blant annet. Så jeg fikk denne til en litt billigere penge. Kjempe fornøyd med lyden, da jeg er vant med lyd ifra Tven :o fikk alt dette til 8k :-)

Det er ingen upris! Mye lyd for pengene der! Gi gjerne en tilbakemelding på hvordan du opplever diskantområdet, min erfaring med H/K er at lyttetretthet(man blir sliten) kommer relativt raskt, jeg vet dog om en som er veldig fornøyd med H/K på et par RF-3. Mitt første møte med Klipsch var tilbake i 2006, da med H/K på demo hos Oslo Hi-Fi Center. For meg var det den gang en A-ha opplevelse i forhold til hva jeg hadde hørt tidligere i denne prisklassen(nyprisen var den gang 11 lapper for paret).

Selv opplevde jeg at skarpe lyder fra trommesett etc. ikke satt skikkelig før jeg fikk inn noe fyldigere med mine RF-82, solgte dem etter en uke av andre årsaker, de tålte ikke helt den høye effekten og lydnivået jeg likte å spille på..

Det er altså innebygget DAC i forsterkern du nå har? :D

Var ikke H/K 980 som var med i pakken opprinnelig vel? For den kan jeg si med en gang hadde vært altfor spe for RF-82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker mine Klipsch RF82 med en Vincent SV-233. Ganske fornøyd med lyden! Beste er at man kan få feelgood følelse av alt fra en rolig balade til mer energisk musikk som ala elektro og rock, ihvertfall iforhold til prisen.

Noen som vet om det er merkbar stor forskjell fra RF82 til 83? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har H/K 980 på noen gode gamle Dali 505 :) ikke de mest tungdrevne høyttalere akkurat, men syns det er et godt par. Spiller veldig pent :) Veldig fornøyd med min H/K 980. Også liker jeg godt utseende :)

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...