Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Brodern har RF-83 og forskjellen er stor! Veldig stor, både i lydtrykk, byggekvalitet og lyd. Kan ikke sammenlignes i mine ører.

RF-7 og RF-83 stiller meget likt, RF-83 litt mer tilbakelent enn RF-7 som drar deg med ut på scenen! Spilte en konsert med Kari Bremnes her for en stund tilbake, og det var temmelig rått! Man er sliten etter en slik konsert innspilling med bilde og lyd, men man sitter igrunn bare å smiler, Kari Bremnes er heller ikke en artist som jeg hører mye på/liker så godt. Men hun har fokus på god lydkvalitet på sine produksjoner.

Vincent er god match til Klipsch! Varm lyd! Slik Klipsch må ha for at man ikke skal gå lei etter et par låter. Man har ikke lyktes før man kan dytte inn CD etter CD i spillern og nyte musikken de gjengir.

Dog er både RF-7 og RF-83 svært glad i strøm, store store forsterkere må til. Vincent Sp-331 heter den vel, holder ikke feks.

Når jeg en dag har kronasjer nok går jeg rett på Mcintosh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er mest morro med Klipsch er å se folks reaksjoner når man spiller! :-)

Jeg har rf-83, og folk får store øyne hvis jeg spiller opp f.eks Infected Mushroom eller Yello. Eller forøvrig alt som har litt bass i seg :P At dem klarer å spille med et såpass stort trykk som de gjør, og samtidig spiller såpass pent som de gjør, synes jeg er helt fantastisk! :-D

Mine drives av en Emotiva xpa-5 og onkyo 707. Onkyoen tok kveld nå i helga, så har en Yamaha rx-v775 på tur i posten nå, så er litt spent på hvordan den passer inn i det hele!

Gleder meg til jeg har vunnet i lotto å invistert i en Macintosh rørforsterker å får hørt hvordan det er! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man ikke druser på med åpne vinduer i bygater mens man blodråner til gangs, så synes jeg det er fint og ha litt lyd under lengre turer og i ubebygd strøk man kan guffe opp litt i ;)

Helt enig :) Jeg på min side er glad i lyd men har alltid klart meg finfint med HIFI pakka i E90en, folk har forskjellig behov :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man ikke druser på med åpne vinduer i bygater mens man blodråner til gangs, så synes jeg det er fint og ha litt lyd under lengre turer og i ubebygd strøk man kan guffe opp litt i ;)

Sene kvelder, svingete veier med lite trafikk, Rammstein eller lignende på høyt volum, da kommer horna fort 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...