Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Var hovedsaklig hva en får for pengene, og ikke minst plass som gjorde at jeg kjøpte Passat. Hadde ikke fått en så ny femmer med xdrive og 75 000 på telleren for samme prisen. Passaten hadde gått 70, var stappet med utstyr og ikke minst 4 motion. Visste lite og var litt skeptisk da jeg kjøpte den men den overrasker hele tiden og føles hverken billig eller spesielt lite sporty. Nå gleder jeg meg til vinteren, kommer frem hvor jeg skal uten bekymringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja er igrunn derfor jeg kiker litt på 5'er også. Riktig grei plass i de. Nå tror jeg faktisk barnevognen sklir rett i både E46T og A4 Avant. Passet iallefall rett i en Citroen stasjonsvogn som virker mindre enn E46.

Uansett, liker godt store biler! Og komforten i E39 er jo helt fantastisk.. Dog skulle jeg ønske det fantes E38 stv.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir jeg nødt til å svare, kom mye rart fra dere her nå.

Haha, du nevner papirracere også nevner du tiendelssekundforskjeller selv!! :P

Jeg er ganske sikker på at en RS6 er mye raskere i det virkelige liv enn det M5 er. Samme med RS4 vs. M3. Sånn apropos "papir racere"...

RS4 B7 Avant, mm jatakk.

Ja jeg nevner papir racere! M5en står oppgitt til 4,3 sekunder men kan med en dyktig sjåfør kjøres helt ned på 3,7 sekunder...

Så klart er RS6 raskere av streken, den har jo firehjulsdrift og ingenting slår det veigrepet man får da. Men hver gang man kommer litt opp i fart så tar M5en av gårde. Lå en video på Youtube hvor det var festet kamera i speedometeret på nye RS6 og M5, helt i start var Audien raskest men M5en var både førstemann til 250 km/t og hadde høyest toppfart på 320 km/t mot Audien 312 km/t.

Noen Svensker har testet F10 M5 opp i mot en del av sine konkurrenter, med utgangspunkt i rullende start slik at biler med firehjulsdrift ikke skal ha sin fordel.

Her mot Panamera Turbo S som skal gå til 100 på 3,8 sekunder, altså ett halvt sekund raskere enn F10 M5 på papiret:

http://m.youtube.com/watch?v=kWNNV98ZjN4

Også mot CLS 63 AMG som skal gå til til 100 på 4,2 sekunder og er over 100 kilo lettere enn M5, likevel....

http://m.youtube.com/watch?v=7elXvrYeKqo

...og her sammen med ett knipe andre konkurrenter som E63 AMG og XFR:

http://m.youtube.com/watch?v=3zsApdoO-IU

Så ikke kom å fortell meg eventyr om at M5en blir fra kjørt, å langt derifra! BMW har så gode girkasser og drivlinjer at de blir overlegene selv med mindre effekt og mer vekt. Også må vi ikke glemme M5 Competition med 575 hester og 0-100 på 4,1 sekund på papiret, mon tro ikke denne denne kunne kjøres på under 3,5 sekunder :)

tesla kjører fra m5.

Ja det gjør den takket være full power fra første sekund, den blir jo fort innhentet og grovt frakjørt på toppfart. Også er det ett par andre ting med Modell S vi godt kan plukke på når du bringer den på banen. Det er som kjent kun i Norge denne bilen kommer gunstig ut i forhold til sine konkurrenter, i USA begynner den grommeste på 90 000 dollar hvorpå M5 begynner på 70 000 dollar. Så har vi M5en som lett kan kjøre over 1000 km på en tankfylling, hvor Model S klarer i bestefall 500 km. På M5en er det 5 minutters tanking før du kan fyre videre, i Tesla er det minst 5 timer for å få full rekkevidde. Lengere om man vil unngå å redusere batterienes levetid som likevel må byttes etter 5 år til en kostnad av tett på 70 000 kr. M5en trenger kanskje en motoroverhaling etter 20 år og 350 000 km....

Hey!! Jeg tar gjerne en Vaghini Murcielago LP670-4 SV, jeg... :)

Om man ikke klarer å anerkjenne og beundre noen VAG konsernets biler så vet jeg ikke helt hva jeg skal mene...

Bugatti Veyron

Bentley Mulsanne

Bentley Continental GT

Vaghini Murcielago/Aventador

Audi R8

Alle overnevnte biler ble helhetlig utviklet under VAG.

Audi som merke er en ting, men VAG er MIIIIIIIILEVIS foran BMW hva R&D gjelder! Fra en VW Up til en Bentley Mulsanne til en Veyron SS til VW Touareg V10 TDi til en Murcielago SV... Det er ikke en eneste ting på fire hjul de ikke klarer å beherske kunsten av.

Og tro meg når jeg sier at Audi er rett oppi ræva til BMW når det gjelder motorsport også. Det er ikke alltid at en luksuscoupe (M3) klarer å riste fra seg en superbil (R8) på bane, det har jeg sett med egne øyne...

Og Audi er kongen av den racingen som jeg mener er den tøffeste: endurance racing - det kan hvertfall ikke nektes.

Jeg har for all del ikke noe i mot VAG, de er veldig gode på sine ting, men jeg har noe i mot når de settes opp i mot BMW med påstander om at de er bedre enn BMW. For det første så kan ikke VAG sammenliknes med BMW som konsern, vi snakker helt andre mål og budsjetter og noe annet vitner om liten kunnskap fra din side.

Helt på jordet er du når du sammenlikner M3 som er en sportscoupe med en superbil som R8, trodde du hadde bedre peiling enn dette halvhjertede forsøket...

Jeg har hatt Audi og kan med sikkerhet si at de når ikke opp til BMW, ikke i det hele tatt en gang. Det være seg driftsikkerhet, design og opplevd kvalitet. Jeg var å kjøret nye A6 3,0 TDI og ble skuffet over sittekomforten og særlig støyisolieringen var elendig, E34en min på original hjul har mindre støy inne i coupeen enn nye A6en. Altså svært dårlig opplevd kvalitet. Jeg pleier å si at selv med Audi sitt dobbelt så store modell sortiment så er likevel BMW største leverandør av premiumbiler i Verden, BMW har ett av verdens sterkeste merkenavn og har hele 56 priser fra Engine of the Year. Hele VAG systemet har tilsammen 33 priser og legger vi til de syv ekstra prisene BMW har fått for PSA motorene så snakker vi dobbelt så mange utmerkelser som VAG :D Hvem er best på kundetilfredshet? jo det er BMW det også gitt, hvilket merke produserer snart verdens raskeste hybridbil (I8), raskeste dieselbil i 30 år, raskeste sedan i snart 30 år, raskeste SUV og til og med først ute med Xenon (E32 i 1992) og 6 trinns manuell på en v12er (E31 850I)

Når virker jeg sikkert veldig trangsynt men dette er altså fakta, det er med rette vi kan si at BMW er best og det er herlig å vite at du er entusiast av riktig merke. Jeg husker da jeg hadde Audi, BMW var fortsatt mitt merke men jeg følte liksom at jeg måtte forsvare Audi litt mot BMW når jeg diskuterte med kamerater. Var alltid jævlig vanskelig å finne gode nok argumenter på at Audi er best, med BMW så er det heller bare "hvor skal jeg begynne" ;)

god plass i 5`r touringen til vogna vår ;D

Du har gjort det helt riktige Vegar, mye bredre enn en kjønnsløs Passat diesel som alle skal ha. God gammel femmer holder i massevis som familiebil :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe. M5 sportscoupe? :)

Men er enig med at BMW er flink til å få kreftene i bakken.

Nye RS6 virker kjekk den. Hørt rykter om at de har fått bukt med understyringsproblemet med denne modellen.

Frem til F11 har jeg også synes at Audi har hatt penest stasjongsvogner. Men det karosseriet er ikke aktuelt for meg.

Liker tyske biler generelt, men også mange andre. BMW er bare merket jeg liker best, og som har flest biler/modeller jeg liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...