Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Seff liker jeg Ferrarien. :) Beste med Ferrari er at når man begynner å komme seg inn på merket så ser man hva praten og magien handler om... Det er en skikkelig gutteklubb med eget racingteam! Om noe har noensinne vært et lifestyle-merke, så er det Ferrari. Man kjøper aldri kun bilen - man kjøper en komplett bilopplevelse og kan se frem til mange gode stunder med andre "in the brotherhood" :)

Essensen til Ferrari er at du kjøper bilen av dem og gir med det en pengegave til F1 teamet slik at de fortsatt kan race, og de gir deg tilbake en F1-opplevelse for gata som takk for sponsinga :D

Alle som kjøper en Ferrari er med i laget - de er bilverdenens  Manchester United! Etter min mening, selvsagt... Mange som påstår at de er ubrukelige posørbiler, men det får nå være. Jeg hadde vært fornøyd med bokstavelig talt hvilken som helst modell (nå løy jeg, hvilken som helst modell unntatt Mondial!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud bedre, Fredrik90. Legg deg, og stå opp på riktig fot i dag. 
Ta deg en bolle og gå ut i frisk luft. Du er faen meg en pest og en plage. 

Men, som noekult sa, du vet best. Det gjør du virkelig. All ÆRE til deg.

316: Har du dårlig plass til vogna baki Passaten? Og hvordan er det med plass til barnesetet i bilen, med passasjer osv? Kunne du trengt større bil, eller funker den bra? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvasi ordner alltid opp :)

"2 wicky" og greier.

Ingen andre som likte Ferrarien jeg postet, altså? Hehehe. Dårlig, synes jeg.  Her deler jeg hjertet mitt med dere, og så blir det trakket på i stillhet.

Jovisst er Italiaen en rå bil, fantastisk bil som det hadde vært en opplevelse å få prøve en gang. Det jeg liker godt med Ferrari er at de prøver ikke å være noe de ikke er, det er det ikke mange bilfabrikker som gjør i dag. Også fortsetter de å utvikle V12ern, denne må ikke dø ut pga miljøhystereiet og det har Italienerene også tenkt at den ikke skal heller :)

Gud bedre, Fredrik90. Legg deg, og stå opp på riktig fot i dag. 

Ta deg en bolle og gå ut i frisk luft. Du er faen meg en pest og en plage. 

Men, som noekult sa, du vet best. Det gjør du virkelig. All ÆRE til deg

Der gjorde du deg fortjent til nok en innrapportering....

Har du ikke noe mer fornuftig å komme med så foreslår jeg deg å heller være stille, istede for å komme med den stadige sjikane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt dreven på å quote mange, så svarer generelt. Hehe

Kjekt å se at flere liker den :) Tok det nesten som en selvfølge, men kjekt å høre det også.

Den er seriøst dritlekker. Får frysninger og smiler fra øre til øre når jeg ser den. Det er det ikke mange biler som klarer.

Tror jeg lar være å sjekke prisen. Må vel vinne en del i lotto for å få en slik. Hehehe

Ja, har merket det er noe spesielt med de bilene og "klubben" også. Hadde sikkert vært en god opplevelse. Men så har jeg ikke vært på et BMW treff en gang.

Var på et amcar treff på Eikås i Bergen, men det var noe kjipt. Nesten bare nye chryslere o.l. og ikke noen helt nye muskelbiler eller gamle klassikere. Det "heftigste" på banen var en chrysler neon med jallastyling og turbo. Nuf said. De fleste sto på utstilling og på slutten fikk man se de cruise sakte rundt på banen. Neonen lagde litt blårøyk i kanskje 10sek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må begynne å komme på BMW-treff! Man blir kjent med nye folk, får sett en spesiell bil fra tid til annen (mange RÅlekre E34 Alpinaer som pleier å komme på østlandstreffene), får snakket mye bil og får selvsagt tatt seg en flott tur :) Noe av det gøyeste er kolonnekjøring til treff! Mange som syns at det er harry, men ikke jeg :P

Vi dro en 40 biler (ikke tull engang) fra Oslo/Drammen til rett utafor Tønsberg for Cars n Coffee treffet! Helt konge når folk står i kø ved entreen med 30 BMWer foran deg og sikkert 50 bak som også venter :D

For min del er det et stort must at entusiastbilen jeg eier (hvis jeg kun har penger til en eller to biler) har en fungerende klubb eller miljø. BMW-klubben, Honda-klubben, Ferrari-klubben, Porsche-klubben og selvsagt Alfa Romeo klubben (de er vel de gærneste - på den herlige måten) er alle velfungerende i og med at de samler sammen folk kun for å treffes, arrangerer banekjøring, drar på tur sammen o.l. Finnes sikkert mange flere, men det er disse jeg har opplevd ved nært hold/liker bilene til mest.

Beste jeg har opplevd så langt er MX-5 klubben i Norge. Veldig inkluderende og supervennlig. De er få, men det er veldig kult hvordan de har klart å få til en velfungerende kun basert på en bilmodell. Veldig spesielt i Norge.

Kan tenke meg at Amcar treff er kjedelig haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo vurdert å møte opp i noen år nå, men har ikke turt.

Er en blanding av veldig masse folk og at man tenker bilen ikke er strøken nok.

Rustboble og flass i lakken her og der. Venter alltid på at bilen skal bli perfekt før man viser den frem, men har jo skjønt etterhvert at det er vanskelig å få til, sikkert for de fleste. Hehehe

Men tror jeg skal våge meg ut på et treff snart :)

Vårmønstring eller noe.

Og ja, kolonnekjøring med BMW dekte veier høres flott ut!

Kunne tenkt meg det også. Kjedelig å bare se på bildene og videoene til alle andre, hjemme på pcen. Kunne tenkt meg å ta masse bilder, redigere litt og poste i egne tråder. Er jo flere hobbyer på samme tid.

Og det å møte folk fra forumet hadde vært kjekt. Har jo blitt "godt kjent" med mange er inne, disse 5 årene jeg har vært her og det er veldig få jeg har møtt IRL. Bare TRF, LasseEllingsen og et par venner som ikke er aktiv her inne.

Har møtt combatkit også, for diagnose. Så det har stort sett vært business involvert.

Har jo planlagt treff med Julian og noen få andre, men det har ikke klaffet enda. Møter han hvert fall når jeg henter kompressoren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk så mye på bilen, en god porsjon av oppmøtte biler har alltid litt skjønnhetsfeil :)
Jupp, har selv møtt tonnevis med godmennsker fra dette forumet! Vårmønstringen i Oslo (ved Valle Hovin, regi av BMWCCN) er knall så lenge været er bra. Dukker opp folk fra mils avstand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man måå jo ikke stille ut bil og forvente pokaler selv om man drar på treff. Uansett hvor shabby bil man kommer i fins det opptil flere som er værre vanligvis.

Og, det er lov å være interressert og entusiast selv om man ikke er verdens rikeste og har den feteste bilen av alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Er bare jeg som ser for meg at alle kjører inn på en stor plass, og dermed er alle utstilt. Så vandrer folk frem og tilbake og preiker og ser på biler. Neida, trenger ikke pokaler :) Mtp meg og folkemengder foretrekker jeg å skli inn i mengden uten oppmerksomhet.

Får vel pelle meg ut snart da :)

Er det sånn at man må melde seg på og betale noe på forskudd på et eller annet vis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøre i kolonne til treff er halve moroa, særlig når jeg kjørte sammen med bla 3x E36 M3 og E92 M3 til E30 meet. Var like gøy selv om jeg kjørte 520I og de andre i M3ene lo av meg da jeg kom forbi de i godt driv på E6en, flott og inkluderende gjeng jeg har blitt kjent med her fra byen :D De var alle enige om at BMW er BMW så lenge den spiller på seks sylindre og det gjorde min gamle og daue E34 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Kunne med glede lagt bak en E92 M3 i kolonne!

Sikret fin utsikt hele veien :)

Men det er veldig mange biler her inne jeg har lyst til å se, så jeg får følge med på treffene fremover og prøve å matche datoene med road trip. Hadde vært kjekt.

Må også finne noen som ikke trenger å holde 150 hele veien til østlandet. Hehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...