Fredrik 90 Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 Differensialen er åpen, det er derfor om og gjøre å hindre hjulspinn så langt det lar seg gjøre, enkelte felt med grus gjennom snø/is i kjørebanen hjalp nok på slik at jeg ikke stoppet opp grunnet hjulspinn(gå av gassen for mye). Prøvde senere rennafart opp bakken, men er svingen jeg stopper opp i på filen som er problemet, brå sving og bratt bakke med åpen diff er ikke en god kombinasjon. Venstre bakhjul spant så fort jeg svingte. En ASD diff hadde nok gjort nytta, men det har ikke bilen dessverre, skulle gjerne hatt det for den er helt genial. Samme som på min 520I da, åpen diff. Ja man kommer seg helt greit fram selv på dårlige dekk, men det krever litt planlegging i visse bakker. Har vinterprogram på Automaten som velger tungt gir og dette fungerer utmerket om man er litt forsiktig på gassen, går også med fart om man har den muligheten men da sliter man hvis det kommer en sving i bakken. Da kan hekken slippe og man begynner p spinne.... Men vi har en bra bratt bakke opp til husene her og jeg har ennå tilgode å ikke komme opp med E34en, med E90en er det ikke noe spørsmål en gang men den har utrolig bra antispinn samt gode dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 Ja jeg er litt sent ute, men vil minne på at vi har en ny chat funksjon på Bimmers.no. Anmoder dere om å bruke denne til chatting fremover. Dette gjelder etter de siste dagers chatting i tulletråden. Vet jeg er en pain in the ass som tar det opp, men sånn er det bare! ja? såklart vet vi det, men vi som er vant med dette må vell få lov å fortsette? nå som endelig tulletråden fikk lov å forbli slik den er akk nå så syns jeg dere skal la den være. chat funksjonen syns jeg dere kunne laga på ett annet vis, slik att den kom opp i en ny rute f.eks, fordi det er meget "fort gjort" å trykke seg ut uten att man tenker seg om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 Kun en gang jeg ikke har kommet frem, og det var på 1. nyttårsdag da det hadde snødd dyngevis i løpet av natten og jeg var på hyttetur. Måtte ringe etter denne Chevyen, var så vidt den fikk dratt oss ut på hovedveien (ca 6-700 meter gjennom en halvmeter snø) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Oktober 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2013 Nei, det skal ikke være chatting i tulletråden.. Eller alt til en moderat grad. Når side opp og side ned går frem og tilbake mellom to-tre personer, og omhandler hva katta dro med seg inn, så blir det veldig vanskelig å følge med på. Og tulletråden var ment til å brukes til bilder, video, linker o.l. som ikke hadde noe med bmw å gjøre. Eller bil for den sak skyld. Ikke alt annet svada som blir skrevet der. Bruk derfor chat'en til dette. Kjennern reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 Elleve alfaer gått fra 200k km på finn.no.. 2,9% For å sette det i perspektiv: 417 av 3042 opler, 13,7% Men ja, alfa er tøft, enig i det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 Ja jeg er litt sent ute, men vil minne på at vi har en ny chat funksjon på Bimmers.no. Anmoder dere om å bruke denne til chatting fremover. Dette gjelder etter de siste dagers chatting i tulletråden. Vet jeg er en pain in the ass som tar det opp, men sånn er det bare! Vel, den er litt "slitsom" den chatten. Umulig å følge med, man kommer bare rett inn i en samtale uten mulighet til å oppdatere seg bakover. Ikke kan jeg finne den på Tapatalk heller. Kan ikke fatte og begripe at Tulletråden skal være så dønn seriøs at folk klager på det som blir postet her. Den såkalte chattingen som det tydeligvis klages over, den strekker seg ikke over mange poster før den dør ut. For meg har dette aldri vært noe problem, fordi dette er TULLETRÅDEN. Vel, det er nå min menging, kan hende jeg er alene om den. Men det er jo hyggelig at alle engasjerer seg, til og med dem som er "pain in the ass". wicky124, noekult, Dirty og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 Kun en gang jeg ikke har kommet frem, og det var på 1. nyttårsdag da det hadde snødd dyngevis i løpet av natten og jeg var på hyttetur. Måtte ringe etter denne Chevyen, var så vidt den fikk dratt oss ut på hovedveien (ca 6-700 meter gjennom en halvmeter snø) Jeg har også kjørt meg sikkelig fast en gang så jeg ikke kom ut, med E39en på en stor igjennsnødd parkeringsplass hvor jeg kjørte inn i en fonne som var litt for høy. Da måtte jeg også ringe etter en kamerat med Chevy for å bli dradd løs Dette er også noe av årsaken til at jeg har sansen for disse store SUVene, du brøyteter deg fram så si over alt i snø. Vi leika oss litt med kjettinger på en Tahoe, brøyta oss vei innover en skauvei i en meter snø MEN når du først kjører deg fast med Tahoe så sitter du fast, da er det bare å ringe etter en traktor eller Viking Vi kjørte oss jævlig fast langt inne i skauen midt på natta uten kjettinger, etter tre kvarter og nesten en kvar tank bensin fikk vi spinnt oss løs..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 Samme som på min 520I da, åpen diff. Ja man kommer seg helt greit fram selv på dårlige dekk, men det krever litt planlegging i visse bakker. Har vinterprogram på Automaten som velger tungt gir og dette fungerer utmerket om man er litt forsiktig på gassen, går også med fart om man har den muligheten men da sliter man hvis det kommer en sving i bakken. Da kan hekken slippe og man begynner p spinne.... Men vi har en bra bratt bakke opp til husene her og jeg har ennå tilgode å ikke komme opp med E34en, med E90en er det ikke noe spørsmål en gang men den har utrolig bra antispinn samt gode dekk Min gamle e34 med dårlige vinterhjul var tvers igjennom ubrukelig på vinterføre. Bare man skimta en sving lengre framme, begynte den å spinne på innerhjulet. Men gøy da, så lenge den spann på begge sider. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 Min gamle e34 med dårlige vinterhjul var tvers igjennom ubrukelig på vinterføre. Bare man skimta en sving lengre framme, begynte den å spinne på innerhjulet Det kan jo eeehh ...ha noe med føreren å gjøre Syens E34en var fin og stabil på vinterføre, men dette med 195/ 60 15" dekk da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 "Svogeren" ristet på hodet og lo av meg når jeg sa jeg hadde kjøpt hakkapeliitta 8, forrige helg. "Med den bilen din, spiller det ingen rolle om du har pigg eller piggfritt" Har ikke akkurat nok erfaring med begge deler til å uttale meg, men han har tydeligvis ikke tenkt på at bilene skal stoppe, også. Ble faktisk provosert, for han har alltid noe drit å si om bilene mine/våre, mens jeg/vi alltid er positive til hans. Hvis det NAF sier (det er fortsatt 14m bremselengde forskjell på pigg vs piggfritt), så har det tydeligvis noe for seg. Jeg vil ikke ha på meg at samboeren eller andre dør, fordi at jeg skulle ha de billigste dekkene. Og vi kjører mye på is og opp på fjellene rundt om, så det føltes naturlig for meg å velge pigg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 TULLETRÅDENmateriale: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=36279603 Surpromper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 Det kan jo eeehh ...ha noe med føreren å gjøre Syens E34en var fin og stabil på vinterføre, men dette med 195/ 60 15" dekk da Det kan det gjerne, men kan sette en femmer på at eg er oppvokst med verre vinterklima enn søringer. Ikkje at det gjer meg til ein automatisk bedre sjåfør.. Men når du i annakvart innlegg hyller bmw og spesielt e34 som guds gave til menneskeheten, at e34 med bakhjulstrekk og billige kinadekk er MINST dobbelt så god som en quattro med hakka pigg og sebastian loeb bak rattet, så burde kanskje min e34 iallefall være ok på vinterføre? Om den er så var for sjåfør at det skiller så mye, så er det vel ikke bilen som er god på vinterføre, men sjåføren? En bil som fungerer greit på vinterføre uavhengig av sjåfør/kjørestil er det eg ville kalla ein god vinterbil.. Stabil og lettkjørt er eg enig i, lett å kontrollere og alt det der, men noe særlig på fremkommelighet var den ikke. Tror det hadde hjulpet masse med gode dekk though, og mindre skandinavisk flikking. Satan det blir drit med kun fwd denne vinteren.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantis Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 Tysk harmoni og romanse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 Scandinavian-Flick-flack må til! Jeg opplever E34 likt som flonoen, da en 535i, den var glad i å spinne på et hjul dessverre. Jeg har selv ikke eid den, og det er en stund siden jeg satt på på vinterstid med den, og det er lenge siden daværende eier uttalte seg om dette. Slik jeg opplevde den hvertfall med åpen diff, var at den ikke skilte seg ut i positiv retning, fart måtte til, og bakk+sving i for lav fart gikk sjeldent. Faktisk opplever jeg ikke E36 på denne måten i det heletatt, denne opplever jeg egentlig som en ypperlig vinterbil... Mercedesen var ubrukelig med senken jeg hadde, da jeg satte på taxifjører ble det andre boller, og bilen ble svært overstyrt. Dessverre er motoren litt slapp når man kommer opp i fart, så det begrenser seg ofte til 2. gir(60km/h ca.). Samtidig virker Mercedesen noe mer balansert på glatt føre, men at den er overlegen tror jeg nok ikke. Mercedes med ASD tar igrunn kaka, både i sladd og i fremkommelighet. Er ganske sikker på at det slår det meste av Sedan/stasjis biler med RWD. Denne Merca på videoen har ASD, frisk kjøring! E34 525i forran. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 535 eg hadde også.. Kjempebil det igrunn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg