Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jada...da må man kjøpe baby-ipad til 1200kr fra Toys R Us fordi ungen min elsker mobiler og laptoper..og ipads...og fjernkontroller... haha :P

Haha,kjenner meg litt igjen. Jenta mi tok den helt nye iphonen til dama å suttet og spyttet litt i høytaleren så den sluttet å funke :P La den i ukokt ris i 5-6 timer så funket den igjen :-)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovna med laptopen på magen. Den falt ned og ville ikke starte normalt. Gikk etter et par forsøk, men den brukte kun 1-3 av CPUen. Så begynte harddisken å lage klikkelyd i et repetetivt tempo. Leser på Google at harddisken sannsynligvis failer.

Går det Ann å fikse dette? Dataen så ut til å fortsatt være der på harddisken. Har reist i ca 100 dager uten å kunne ta backup, er litt lei meg nå siden alle reisebilder er på laptopen, samt masse nytt som jeg har lagret over tid... Tok ikke med meg backup-harddisken i frykt for å miste både laptop og backup-hdd når jeg er på reisefot......

Du klarer sikkert å få over det viktige, men ville overført i mange små omganger. Kan bli mareritt med mye på en gang. Henger seg opp eller avbryter, så får du ufullstendige filer uten å vite det osv. Lite kult. Hehe

Hvis HDD har fått seg et kakk, kan PCen krasje til tider og være sinnsykt treg. Ikke mye å samle på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer sikkert å få over det viktige, men ville overført i mange små omganger. Kan bli mareritt med mye på en gang. Henger seg opp eller avbryter, så får du ufullstendige filer uten å vite det osv. Lite kult. Hehe

Hvis HDD har fått seg et kakk, kan PCen krasje til tider og være sinnsykt treg. Ikke mye å samle på.

En annen ting å gjøre er å installere dropbox på pc, bilder og video blir lastet opp og lagret på kontoen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp...

De har et helt senter med databutikker her i Lahore, der er helt syke på å fikse ødelagte PCer. Skal ta turen dit og se ann... Kanskje de kan reparere mekanismen som har fått seg et støkk...

Vet du hvordan det er med installering av ny harddisk? Jeg tenkte å installere Windows 7 på nytt på fersk harddisk, men har ikke fått med Win 7 CD med laptopen! En fyr fortalte at alle nye harddisker kommer med per-installert software som samarbeider med laptopen og oppdager og installerer riktig Windows uten stress - stemmer det?

Fy faen så kjipt dette er, brukte jo all fritid på å organisere mapper og laste ned videofiler... Suuuurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting å gjøre er å installere dropbox på pc, bilder og video blir lastet opp og lagret på kontoen.

Lagrer litt der og, men funker dårlig på store filmengder :/ Skal printscreene alle type videomapper så jeg har noe å gjøre i jula haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de fleste laptopper har OS (pluss software for reinstallering internt) på HDD, i stedet for sånn reinstallasjon CD som pleide å følge med.

Ofte veldig greit, men det er noe drit når maskinen har vært ute for hardt vær.

HDD er jo enkelt forklart en CD-spiller med CD i. Det er denne CDen som blir ripet opp og vanskelig å lese. Så da må de evt. demontere den og prøve å lime igjen ripene og se om det hjelper. HDD pleier å være veldig enkle å bytte. Ligger som regel et lite deksel over, på bunnen av laptopen. (slipper oftest å ta av hele skallet)

Der er de gjerne festet med 1 skrue, eller bare presset på plass i kontakten.

Du kan jo laste ned samme OS som du har installert, og bruke lisensnøkkelen som står på klistremerket på PCen din. Men da mister du det andre av software som gjør at du kan reinstallere OS uten CD, direkte på laptopen. Så da må du ta vare på DVDen med OS du lastet ned, i tilfelle reinstallering er nødvendig. Evt. laste ned på nytt.

For å installere fra DVD, må du ha et program som brenner en bootbar DVD, deretter gå inn i BIOS og sette boot fra CD-rom, kontra HDD (som 1. valg).

Kan installere fra USB også, men da må du også formatere den i riktig format og gjøre den bootbar, samme prosedyre med BIOS (bare USB som 1. valg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de fleste laptopper har OS (pluss software for reinstallering internt) på HDD, i stedet for sånn reinstallasjon CD som pleide å følge med.

Ofte veldig greit, men det er noe drit når maskinen har vært ute for hardt vær.

Jeg er med på hva du sier. Men til sitatet over, blir ikke laptopen god igjen med ny harddisk? Så får jeg prøve å redde dataen på ødelagte harddisken på siden av senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe ny harddisk med en gang og installere Windows på nytt! Anbefaler du noen 1TB laptop-harddisker? :P 500 GBen begynte å bli full :P

Også får de karene bare min slitne harddisk sånn at de kan koble den til ekstern via USB elns og prøve å fikse den...

Det skal iPodene mine ha; mista dem på bakken annenhver dag og de fungerte supert likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jo ekte Android nettbrett til 1200 kr jo... Kjøp det og installer barne-apps. Sett på klistremerker og fortell og vis henne at den er hennes hver gang hun begynner å gå etter deres ting...

Tror jeg dessverre vil gå for ett eple-produkt til henne... lettere å ha med å gjøre, samt noe større utvalg relatert til apps og gadgets som er jente/baby relaterte.. Men ja... Hun går etter det hun selv vil ha..Her om dagen nekta jeg henne å leke med laptopen min (hun bare slår og sikler på den) så blei hu snurt..og sparka den ned fra sofaen...haha :P

Haha,kjenner meg litt igjen. Jenta mi tok den helt nye iphonen til dama å suttet og spyttet litt i høytaleren så den sluttet å funke :P La den i ukokt ris i 5-6 timer så funket den igjen :smile:

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Her i gården spiser og sikler vi på alt... fjernkontroller tlf laptops bilnøkler.. alt hun får tak i.. eneste ekle er at hun nå har begynt å spise kattehår hun finner på sin vei (vi har en langhåret katt).. På tide å skaffe henne hennes egen laptop as..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal iPodene mine ha; mista dem på bakken annenhver dag og de fungerte supert likevel :)

Kjøp deg Solid State Drive. De har ingen bevegelige deler så da skjer ikke sånt som har skjedd med din HDD nå. Ingen mobiler/pads/osv har mekaniske lagringsmedier. Solid State er veien å gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg Solid State Drive. De har ingen bevegelige deler så da skjer ikke sånt som har skjedd med din HDD nå. Ingen mobiler/pads/osv har mekaniske lagringsmedier. Solid State er veien å gå :)

Har lyst på det, men kapasiteten er for dårlig. Ser etter løsning der jeg kan ha både SSD (OS) og vanlig 750GB-1TB harddisk (lagring) på en og samme laptop. Liker å ha alle filene tilgjenglige, fra 70-80 filmer jeg ikke har fått sett enda og tusenvis av bilbilder og comics til hele Top Gear samlingen osv.

Ser ut som at noen klarer å gjøre dette med SSD på ExpressCard-plassen og lagringsharddisken internt i laptopen...

Jeg har http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=772953 (Fujitsu LIFEBOOK AH532).

Hvis det overnevnte ikke går kommer jeg til å kjøpe denne:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=777309

Dyrere enn normale harddisker, men ytelsen er som på en 7200 rpm-er vs. alle andre 1TB som er på 5400 rpm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...