Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ja... Detroit er en utfordring som må løses for enhver pris og da er ikke Tesla Motors spesielt viktig. Hvis jeg ikke tar helt feil har salget av pickups med stor V8 motor de siste tre månedene ligget helt på topp i USA. Dette er utvilsomt back on track slik vi normalt kjenner USA.

V8 pickups som er tunet fra fabrikk er vel det helt nye og store i statene blant middelklassen.. Raptor etc er uhyre populære...Og inntjeningene der går vel til Detroit så den byen kommer seg opp og går igjen...

Ps... Du vet du må kjøpe denne itillegg til Up`en!

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43490168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Top Gear USA testet i sin siste episode pickuper, der det bl.a. ble nevnt at Ford sin v6 ecoboost motor med pustehjelp hadde stor suksess i F150. Spørs om de begynner å kjenne litt på forbruket borti statene også nå siden de har så fantastisk dyrt drivstoff... Hele 5 kroner litern ganske nøyaktig i gjennomsnitt utifra dagens tall..

Ser det på de fleste bilprogrammer fra usa... "...and the fueleconomy on this one is amazing"... Tror de merker ganske godt at landet har økonomiske problemer... Så en film her om dagen "Assault on Wall Street"... Elendig film, men viser veldig godt hvor fort en oppegående familie blir kjørt konkurs og mister jobb så fort en av dem blir syke og trenger å bruke sykeforsikringa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger noen Tesla på finn.no nå 

og flere og flere blir det...og de ligger lenger og lenger på nettet...De fleste har nå fått nedjustert pris... Ikke like lett å selge unna dem nå som det var for en mnd siden..

og de av dere som vil klage på at jeg ikke bruker multiquote:

Pc min her på jobb er på rep, og jeg bruker en elendig gammal pc... og den henger seg opp om jeg bruker multiquote...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps... Du vet du må kjøpe denne itillegg til Up`en!

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43490168

Hehehe... de har iallefall like mange hestekrefter og begge motorene er vel også en Volkswagen konstruksjon, men der stopper likheten også. Jeg hadde definitivt ikke sagt nei takk til en 356b, men jeg satser på en litt nyere Porsche. Det er etterhvert mange fine biler til salgs i Porscheklubben... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bruker man slike enorme jetturbiner til bortsett fra i raggare 740´er?... :)

De vi har bygget her er til olje/gass industrien. Denne har en stor generator på 71 ton i ene enden av pakken. Den produserer strøm. En slik som denne kan forsyne en oljerig med strøm.

Den vi har bygget her kan forsyne hele Halden by med strøm.

Vi har laget 2 slike i denne omgang. Den neste sendes om ca 1 uke.

Nå skal de sendes til Drammen og testkjøres. De skal gå på gass. Men under testkjøring i drammen går de på diesel.

Det går med ca 100 000.- kr i døgnet i drivstoff under testing.

Vi lager lager også 10 stk litt mindre nå. Uten en generator på. 9 sendt, 1 igjen. De skal stå med jevne mellomrom på en gassledning og drive gassen gjennom gassledninger.

De bruker litt av gassen de transporterer for og gå.

post-49693-0-62634200-1384948542_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på en del med LM2500 (ren gass), må tro det er artig å skru i de skokassene dere leverer dem i :grin: , for ikke snakke om å bytte maskin på riggen når det bølger :bounce:

Vert flere ganger på alle 4 under gratingen for å tørke turbinolje i slike skidder også :P (std lærlingjobb)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bare bygger desse skiddene. Når de er sendt er de ute av verden for vår del. Hehe. Men har ligget på alle 4 nede i bunn av disse skiddene selv. De må rengjøres før de leveres. Blir mye søl i bunn der under produksjon også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...