Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Så vidt jeg skjønte vil arbeidsgiver legge på 9000kr på månedslønnen, også betaler jeg firmabilskatt av det, dvs ca 3000kr pr mnd.

Det er ingen begrensning på kjørelengde, så den kan brukes så mye man vil. Men er jo en ganske kjedelig bil, spesielt hvis det er 1.6-dieselen.

Hadde det vært en 3-serie eller C-klasse hadde det kanskje vært litt mer fordøyelig.

Sjefen ville ha enkelt og oversiktlig bilhold, og at jeg skulle innrulleres i systemet. Er nok ikke populært å stå på barrikadene og nekte. I såfall burde jeg nok kjøpe en stasjonsvogn uansett mtp plass.

Hva med en F20 116I i Estoril med M-sport, sjesker på å lease en slik til madammen :) Men disse kommer vel litt over en Mondeo 1,6 i pris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg skjønte vil arbeidsgiver legge på 9000kr på månedslønnen, også betaler jeg firmabilskatt av det, dvs ca 3000kr pr mnd.

Det er ingen begrensning på kjørelengde, så den kan brukes så mye man vil. Men er jo en ganske kjedelig bil, spesielt hvis det er 1.6-dieselen.

Hadde det vært en 3-serie eller C-klasse hadde det kanskje vært litt mer fordøyelig.

Sjefen ville ha enkelt og oversiktlig bilhold, og at jeg skulle innrulleres i systemet. Er nok ikke populært å stå på barrikadene og nekte. I såfall burde jeg nok kjøpe en stasjonsvogn uansett mtp plass.

Hvordan dette kan være lønnsomt forstår ikke jeg! :P Men men, 9000 mer i måneden er jo ikke verst... Men du må betale drivstoff, forsikring og service selv, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke regnet på det enda og satt alternativene opp mot hverandre. Gratis drivstoff og service, men forsikring betaler jeg selv.

Kjøregodtgjørelse var gunstig før når bensinprisene var lave, men i 2013 er ikke godtgjørelsen like attraktiv lenger. Min ligger på 10-12k i mnd, og det kan funke hvis man har gammel bil som ikke har særlig verditap og er driftssikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde hørt om ikke det gikk greit å velge en annen bil, som Fredrik sier 116i, eventuelt 114i. Ser på ford.no at mondeo starter på 274 og på bmw.no at 1-serien starter på 276, så det må vel være mulig?

Men kan jo hende bedriften allerede har en del forder og god avtale med ford. Bytt jobb i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg kjører i jobb gjør jeg med egene biler, får da vanlig godtgjørelse og synes det funker greit. Men for en som bruker bilen i jobb hver dag så skjønner jeg jo at det må tenkes på avskrivning også, selv kjører jeg stort sett E34en når jeg kjører i jobb. Bryr meg ikke om hvor langt og hvor mye verdien på den. Kontrollerer mer verdien på denne med å holde den i stand og teknisk god form :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hadde firmabil kom jeg ihvertfall meget godt ut av det. Lå nok i samme skatteklasse som deg. Betalte rundt 26-2700kr i mnd ekstra i skatt. Hadde da splitter ny bil og drivstoff, bom og forsikring dekt. Slapp å tenke på verdifall,servicekostnader, hadde gratis bilvask +++ Billigere bilhold finner man ikke mtp. på hva man får. Kjørte sikkert opp mer i drifstoff alene enn jeg betalte i skatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ty6uda7u.jpg

Vasker felger foran tvn i kveld:) guttungen i seng, kjerringa jobber sent, og det er Smokey&The Banditt på tv:)

Sent from my Ifaun using Tapatalk

Se der ja, fruen din har fått igjennom å dra Europaller inn i stua ;) Der satte jeg ned foten da madammen ytret ønske om ett stuebord bestående av Europaller med glassplate på toppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...