asv Skrevet Desember 6, 2013 Share Skrevet Desember 6, 2013 Fy faen det er kaos i Bergen. Snødde ca 25cm i Åsane i natt. Fant såvidt bilen min igjen.. Men Bmwen skuffer ikke, kom meg fram overalt til tross at jeg har gode 3-4cm til frontfangeren foran. Og de hadde "glemt" å brøyte i Åsane så tok initiativet og brøytet litt med Bmwen jeg.. haha Også må jeg få utrykke mitt store hat til polakker i Norge på denne tiden: SOMMERDEKK ER IKKE LOVLIG!!!!! 3 av 4 biler som sperret motorveien her var polske biler på sommerdekk.. Og de prøvde ikke engang å flytte bilene.. Ble så forbanna at jeg spant snø på han ene.. Når det nærmer seg meteren på en natt og det ikke blir brøytet så kan man begynne å snakke. 25cm er ikke verdt å nevne engang. Det eneste jeg vil klage på sånn egentlig er at de brøyter dårlig her for så å salte. Da blir det glatt... Enten gi faen i saltet, eller brøyt skikkelig først. Helst førstnevnte. Har man problemer med å kjøre med et lite snødekke på en cm eller tre så burde man levere inn lappen Er så mye deiligere å kjøre på snø kontra denne fæle glatte slushen som blir av saltinga. Må sies at savnet etter rwd er stort. Fwd er dårlige greier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet Desember 6, 2013 Share Skrevet Desember 6, 2013 Fy faen det er kaos i Bergen. Snødde ca 25cm i Åsane i natt. Fant såvidt bilen min igjen.. Men Bmwen skuffer ikke, kom meg fram overalt til tross at jeg har gode 3-4cm til frontfangeren foran. Og de hadde "glemt" å brøyte i Åsane så tok initiativet og brøytet litt med Bmwen jeg.. haha Også må jeg få utrykke mitt store hat til polakker i Norge på denne tiden: SOMMERDEKK ER IKKE LOVLIG!!!!! 3 av 4 biler som sperret motorveien her var polske biler på sommerdekk.. Og de prøvde ikke engang å flytte bilene.. Ble så forbanna at jeg spant snø på han ene.. Måtte skubbe Lene ut av innkjørselen E82 på piggfritt er ikke det beste nei, vinterdekk av bra merke med det hjelper ikke veldig da bakdekkene er på ca 4-5mm... Hun ringte meg flere ganger og vurderte å snu og kjøre hjem. Er første bilen hennes med bakhjulsdrift og hun seilte overalt og sleit veldig i oppoverbakker. Hun lurte på om hun skulle kjøre Arna eller sentrum, jeg anbefalte Arna, så fikk jeg snap av deg om at det sto bom stille mot byn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Desember 6, 2013 Share Skrevet Desember 6, 2013 Når det nærmer seg meteren på en natt og det ikke blir brøytet så kan man begynne å snakke. 25cm er ikke verdt å nevne engang. Det eneste jeg vil klage på sånn egentlig er at de brøyter dårlig her for så å salte. Da blir det glatt... Enten gi faen i saltet, eller brøyt skikkelig først. Helst førstnevnte. Har man problemer med å kjøre med et lite snødekke på en cm eller tre så burde man levere inn lappen Er så mye deiligere å kjøre på snø kontra denne fæle glatte slushen som blir av saltinga. Må sies at savnet etter rwd er stort. Fwd er dårlige greier. I Bergen er det mye snø på en natt.. Og når ingen her klarer å kjøre bil så blir det fort jævlig kaos. Måtte skubbe Lene ut av innkjørselen E82 på piggfritt er ikke det beste nei, vinterdekk av bra merke med det hjelper ikke veldig da bakdekkene er på ca 4-5mm... Hun ringte meg flere ganger og vurderte å snu og kjøre hjem. Er første bilen hennes med bakhjulsdrift og hun seilte overalt og sleit veldig i oppoverbakker. Hun lurte på om hun skulle kjøre Arna eller sentrum, jeg anbefalte Arna, så fikk jeg snap av deg om at det sto bom stille mot byn Haha, jeg kom meg faktisk ut av egen maskin.. Til tross at jeg var så lur å skubbe all snøen på panser og tak ned foran bilen.. Ja er ganske spennende første vinteren med bakhjulstrekk! Men E82 må vel ha grei antispinn? På min fungerer det helt fantastisk iallefall. Nesten som å kjøre med diffbrems.. Hahaha, måtte jo informere folk om kaoset Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Desember 6, 2013 Share Skrevet Desember 6, 2013 Når det gjelder slik snøkjøring og folk som står og ikke kommer seg noe sted i bakker og diverse.. Har funnet ut at det bare er å satse hardt, høy fart og jevn gass, en sladd er vel ikke til å unngå, men det er jo bare en bonus Så er du dagens helt Diffbrems og gode dekk er jo en veldig stor fordel.. Får å lykkes med bakhjulstrekk bør man tolerere litt logring fra bakparten, ellers er det ikke stort man får gjort 25cm med snø i bergen over natta er krise.. Bergensere gir fullt jern på glatta dem, spinner og lager mengder med is Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 6, 2013 Share Skrevet Desember 6, 2013 Passaten er helt rå på vinterføre! "Uten" antispinn får jeg lov å sladde en del, skulle ønske jeg fikk lov å sladde enda mer. I uværet i går klarte jeg ikke å treffe den trange garasjen, hadde null sikt og var stresset... Så har fått time på oppretting 16. desember. Det ironiske var at jeg hadde vært ute KUN for å kjøpe lommelykt da det var spådd at strømmen skulle gå. Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Desember 6, 2013 Share Skrevet Desember 6, 2013 Ja, jeg er også vant til fart for å komme meg opp steder, men med Hakka 8 opplever jeg det er stikk motsatt. Hehe. Nå slipper hekken om jeg gir litt gass (i svinger). Pleide gjerne å ta litt sats og så ta bakken med sving i 2. gir, men nå er det faktisk lettere å bare kjøre rolig i første gir, så kjenner jeg ikke at det er snø/is under en gang. I rundkjøringer og brå svinger i lav fart, i lav gir, slipper hekken litt (og litt mer med vilje), men antispinn gjør en veldig god jobb! Uten den kunne jeg ikke kjørt like fort, rett frem, fra stillestående. Haha. Men jeg må si jeg er knallfornøyd med disse dekkene Litt mindre fornøyd med folk som holder 30 uavhengig av fartsgrensen på stedet, som gjerne er dobbelt så høy. Er også glad for at jeg monterte coiloversene for en tre uker siden og heiste det opp på maks og justerte det mykt. For det var elendig brøytet i Bergen Vest, som vanlig. Men jeg slapp å være brøytebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stenbakken Skrevet Desember 6, 2013 Share Skrevet Desember 6, 2013 Det er paa slike dager som dette at det er greit og sitte paa malta med sol og 17 grader. Men gleder meg til og komme hjem og kunne leke litt paa snoefoeret naa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 6, 2013 Share Skrevet Desember 6, 2013 Og........ Strømmen gikk ikke, så jeg hadde ikke trengt lommelykt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Desember 6, 2013 Share Skrevet Desember 6, 2013 Hehe. Det er så typisk! Får håpe det ordner seg for bilen din! Har du bilde, eller var det ikke så gale? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 6, 2013 Share Skrevet Desember 6, 2013 Ble så depressiv at jeg ikke orket å ta bilde. Det er en bulk på 15x15 på bakdøra, og 10x10 på skjerm mot skjermbue. Var visst ingen problem å rette overhodet, så det blir forhåpentligvis bra uten fargeforskjeller! Har en skade uten bonustap også, så det var bra... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 6, 2013 Share Skrevet Desember 6, 2013 Hmm, kjørte bak en sort E34 i stad i min E34 og sjåføren holdt opp telefonen og tok flere bilder av meg...... Noen her inne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet Desember 6, 2013 Share Skrevet Desember 6, 2013 Er glad jeg bor på Sørlandet jeg, særlig når jeg leser om all elendigheten rund de siste dagers uvær. Har blåst litt men thats it, er sol fra skyfri himmel og tørre veier Agreed Sitter å nyter solen ! Merkelig hvordan det kan skille så mye bare en liten time unna. Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thbrekke Skrevet Desember 6, 2013 Share Skrevet Desember 6, 2013 Var kaos på veiene til haugesund idag og...ikke brøyta men salt var det! Kan si det var glatt! Men ix'n kom frem! Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 6, 2013 Share Skrevet Desember 6, 2013 Som sagt...var ett par løvblader som flytta på seg i går her i oslo...haha Sol og skyfritt her nå! Men det er kaldt Fikk solgt audien i går...kom en kar fra drammen og betalte det jeg forlangte for den... merkelig..null pruting.. Selv om det dukka opp en klakkelyd rett før jeg møtte han.... Og jeg lurer fremdeles på om noen kan frakte den nye bilen jeg kjøpte i går fra oslo til Sandvika..hm hm hm... Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet Desember 6, 2013 Share Skrevet Desember 6, 2013 Digg med sånne handler da wicky Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg