Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Har en Nixon 51-30 jeg også!

En tung klokke, men man blir fort vant med den. Alt annet virker også for smått etterhvert :P

Absolutt en klokke å anbefale!

Etter 2.5 år nå så tok batteriet slutt,  ringte smykke og klokkebutikk på senteret i nærheten, de skulle ha 350 for nytt batteri + trykktest, så da må vi få ordna det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger litt PC-hjelp her... Begynner å bli desperat...

Har ny HDD til laptopen min (forrige ble ødelagt). Ved oppstart står det "Bootable device was not found". Virker som at laptopen ønsker å boote fra en kilde, men det fulgte ikke med Windows 7 DVD med laptopen min (Fujistu). Den ble kjøpt tidligere i år. Under tilgjenglig meny ser jeg harddisken hvertfall, så det er ikke det at den ikke er ordentlig koblet til?

Hva bør jeg gjøre nå? Tenker at hvis jeg kjøper Win 7 lisens f eks så kommer jeg til å miste alt av laptopens software (inkl. mange kjekke snarveier).

Kan prøve å ringe Komplett (de jeg kjøpte laptopen fra) i morgen elns...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger litt PC-hjelp her... Begynner å bli desperat...

Har ny HDD til laptopen min (forrige ble ødelagt). Ved oppstart står det "Bootable device was not found". Virker som at laptopen ønsker å boote fra en kilde, men det fulgte ikke med Windows 7 DVD med laptopen min (Fujistu). Den ble kjøpt tidligere i år. Under tilgjenglig meny ser jeg harddisken hvertfall, så det er ikke det at den ikke er ordentlig koblet til?

Hva bør jeg gjøre nå? Tenker at hvis jeg kjøper Win 7 lisens f eks så kommer jeg til å miste alt av laptopens software (inkl. mange kjekke snarveier).

Kan prøve å ringe Komplett (de jeg kjøpte laptopen fra) i morgen elns...

Du må inn i boot menyen og velge boot device (hold inne F2) knappen og inne der skal du velge riktig hdd under "boot device"

1. Skru av maskinen

2. skru på og hold inne F2

3. velg den hdd du har koblet til som "boot device"

4. save settings og reboot

5. enjoy =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må inn i boot menyen og velge boot device (hold inne F2) knappen og inne der skal du velge riktig hdd under "boot device"

1. Skru av maskinen

2. skru på og hold inne F2

3. velg den hdd du har koblet til som "boot device"

4. save settings og reboot

5. enjoy =)

Jeg har en meny som heter Boot. Under den står det: Boot Priority Order: (med alternativer) Her har jeg satt HDD-en på nr. 1.

Restarter, men det hjalp ingenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ligger det et OS på HDDen? :)

Det er det jeg ikke skjønner. På gamle laptopen min (2-3 år gammel) puttet jeg bare i ny HDD og vips så begynte OS å installere seg selv. Trodde dette var saken med denne laptopen og denne harddisken og, men det var det ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...