Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som kan elektronikk her?

Kjøpte to små 12v pc-vifter fra Teknikkmagasinet, de fungerte bra de.

Men etter to minutter kom det røyk fra den ene og den lukta svidd og slutta å fungere?

Hadde kobla dem rett på ene forsterkeren sin pluss- og minus-inngang.

Til slutt funka ingen av dem... Hmmm

Har jeg gjort noe feil her? Viftene er nok ganske gamle, men har aldri vært brukt (utgått vare på Teknikkmagasinet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laptopen jeg har: http://www.komplett.no/fujitsu-lifebook-ah532-156-hd-matt/772953

Harddisken: http://www.komplett.no/seagate-laptop-thin-sshd-1tb/777309

Spes at det går problemfritt med enkelte harddisker og at andre kommer uten innhold som booter, jeg mener, jeg har aldri sett beskrivelse om dette på noen produktspesifikasjoner på komplett.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2 Fujitsu'er i hus, begge kom med DVD med Win8 på.. (Recovery DVD)

Men men, bruker ikke windows på min, da jeg ikke klarte å bli venn med Win8..

Edit: Har faktisk samme som deg :P Fikk med DVD jeg da... Men min ble levert med Win8..

Edit 2: "nesten" samme da, min har et Nvidia grafikk-kort i tillegg til Intel sitt.. Så er vel kanskje ikke helt den samme, men heter det samme.. AH532 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan elektronikk her?

Kjøpte to små 12v pc-vifter fra Teknikkmagasinet, de fungerte bra de.

Men etter to minutter kom det røyk fra den ene og den lukta svidd og slutta å fungere?

Hadde kobla dem rett på ene forsterkeren sin pluss- og minus-inngang.

Til slutt funka ingen av dem... Hmmm

Har jeg gjort noe feil her? Viftene er nok ganske gamle, men har aldri vært brukt (utgått vare på Teknikkmagasinet)

Startet du bilen? De tåler vell ikke mer enn 12 volt. Ladespenningen din ligger vell på rundt 14 volt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men forrige gang. Kjøpte du bare en random HDD som var kompatibel, eller tok du kontakt med de du kjøpte av og ba om ny HDD? For da kan det være de la det inn for deg. Evt kan det være laptop hadde flere HDD, der OS var lagret.

For OS pleier å ligge på en partisjon på HDD, så når denne blir byttet ut med en tom HDD, er det jo ingenting som kan installeres. Så enten må OS ha vært innpå laptop, et eller annet sted, eller så må det ha lagt på ny HDD (du verifiserer med nøkkel og gjør klar/installerer for førstegangsbruk), eller så må det lastes/bootes fra CD/USB og lagres på nye HDD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men forrige gang. Kjøpte du bare en random HDD som var kompatibel, eller tok du kontakt med de du kjøpte av og ba om ny HDD? For da kan det være de la det inn for deg. Evt kan det være laptop hadde flere HDD, der OS var lagret.

For OS pleier å ligge på en partisjon på HDD, så når denne blir byttet ut med en tom HDD, er det jo ingenting som kan installeres. Så enten må OS ha vært innpå laptop, et eller annet sted, eller så må det ha lagt på ny HDD (du verifiserer med nøkkel og gjør klar/installerer for førstegangsbruk), eller så må det lastes/bootes fra CD/USB og lagres på nye HDD.

Forrige kjøpte jeg faktisk bare en random HDD som begynte å boote seg selv, med windows-installasjon på 1-2-3  :-s Det var en Asus.

Jeg gikk på fujitsu.com og så på et produktblad at en CD/DVD skal følge med. Jeg tar vare på alle produktesker og lar ting være i dem, for å lett finne frem til slikt, og den CDen er ikke i esken min. Enten så har en mus stjelt den fra under senga mi, eller så fulgte den bare ikke med når den skulle!

Ringer Fujitsu i morgen, må gå ann å skaffe en slik disk på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, på nyere laptop er disse installasjon- og recovery CDene så godt som utdødd. Pleier bare å ligge på HDD for enkel reinstallasjon ved krasj o.l. Men i situasjoner der man må bytte HDD, er det noe drit. Evt ved heftig krasj. Da må man rett og slett bare skaffe CD eller laste ned piratvare. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, på nyere laptop er disse installasjon- og recovery CDene så godt som utdødd. Pleier bare å ligge på HDD for enkel reinstallasjon ved krasj o.l. Men i situasjoner der man må bytte HDD, er det noe drit. Evt ved heftig krasj. Da må man rett og slett bare skaffe CD eller laste ned piratvare. Hehe.

Ja, det er mer hodebry enn nytte!

I verste fall kan jeg låne Win 8 (haaat!) DVDen av brukeren "axcept" over her ;) Ringer og hører om de kan hjelpe meg på suppårten :)

Ps. Takk for hjælpa så langt, hermanoo90 og Thundercunt :wave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...