Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Er en 2000 mod 1.8Turbo motor, har ganske bra drag fra før av, but i want more :D

Da har du ikke Multitronic, det kom først på A4 (B7) i 2005. 1,8 T motoren er jo en trimmevillig motor som fint tåler litt ekstra hester, jeg er forsåvidt skeptisk til alt som heter trimming av eldre biler med Automat men det er meg da. Motoren er iallfall en solid og velprøvd sak så jeg hadde ikke hatt noe betenkligheter der iallfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg burde gå veldig bra, VW tar jo selv 170 hester ut av denne motoren :) En kamerat har gjort det samme med sin 2007 Passat 2,0 TDI med manuell, har kjørt med dette i flere år nå uten problemer. Han har også 4Motion uten at det skal ha noe å si.

Tiptronic har man uansett om man har Multironic eller ei, Multitronic er kun er navnet på girkassen. Tiptronic er tilsvarende for BMW sitt Steptronic :) Hva slags årsmodell og motor er det du har i A6en din?

Slik jeg har forstått det etter å ha slitt med denne dritten Audi kaller Multitronic så er det en trinnløs girkasse, en CVT kasse med andre ord. Kassen baserer seg på reimdrift og styres elektronisk, man kan som nevt over benytte Tiptronic på kassa og sjalte mellom girene. Men disse girene er kun innprogramerte innstillinger som simulerer gir skifte og ikke ekte gir da kassa er trinnløs. Kassa finner det turtall hvor motoren yter best for å gi best effekt ut i hjulene, så det er med andre ord ikke noen kjapp automat men derimot en økonomisk kasse som sikrer lavere turtall ved normal kjøring.

Hvis man står stille og planter ned pedalen så kan man merke at motoren ruser opp i ett halvt til ett sekund før det skjer noe, for å finne det mest gunstige turtall for akselerasjonen :)

Er nå kjede istedenfor reim da men :) 

Grunnen til at den er noe treg når man trør på fra stillestående er for å spare kassa for mye moment med en gang, det sa audi til gamlingen om hans b7 2.0 tdi værtfall :P

Da har du ikke Multitronic, det kom først på A4 (B7) i 2005. 1,8 T motoren er jo en trimmevillig motor som fint tåler litt ekstra hester, jeg er forsåvidt skeptisk til alt som heter trimming av eldre biler med Automat men det er meg da. Motoren er iallfall en solid og velprøvd sak så jeg hadde ikke hatt noe betenkligheter der iallfall :)

Får vell multitronic i b6 og, som tåler ennå mindre enn den i b7 :P

Er jo utrolig behagelig kasse å kjøre med da :) men kjedelig og tåler lite så..

Blir som å kjøre scooter igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

itillegg til de så er bilen veldig velholdt, har hatt 1eier og full servicehistorikk pluss kvitteringen på absolutt alt som er kjøpt til bilen. Det eneste som jeg ikke liker er at det er sota ruter foran også, men da jeg spurte eieren så sa han at det var fra fabrikken men jeg tviler asså :P vil ikke bli tatt av purken og få saftig bot :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bot for sotede vinduer?

Mener man bare får mangellapp og må på visning hos lokale trafikkstasjonen. Da må det mao rives av.

Det skal rives bort, og etter loven skal det gies forelegg på 2000 per rute. Dette blir derimot ikke alltid praktisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå kjede istedenfor reim da men :)

Grunnen til at den er noe treg når man trør på fra stillestående er for å spare kassa for mye moment med en gang, det sa audi til gamlingen om hans b7 2.0 tdi værtfall :P

Får vell multitronic i b6 og, som tåler ennå mindre enn den i b7 :P

Er jo utrolig behagelig kasse å kjøre med da :) men kjedelig og tåler lite så..

Blir som å kjøre scooter igjen.

Ja kjede var det jo selvfølgelig ;) Nja å gjøre en automatkasse treg på respons for å spare den for moment er jo ganske ulogisk, særlig når kassene ryker i tur og orden fordi de nettopp ikke tåler noen ting. Motoren ruser jo opp til ett nivå der den yter høyt moment før bilen flytter på seg..

Jeg mener ikke B6 som med Multitronic, men helt sikker skal jeg ikke være ;)

Ja kassa var behagelig å kjøre med i det vanlige men den var også irriterende når den var så treg, særlig hvis du står å skal raskt ut av ett kryss eller ta en kickdown i forbindelse med en forbikjøring. For meg som kom fra en BMW med automat så blei det for sært, særlig når kassa var så lite driftsikker...

Fredrik: Er han fornøyd med det, merkes stor forskjell? Hva utgjør det i rene ytelser og forbruk?

Tror han er ganske fornøyd ja, har ikke hørt noen klager fra ham i allfall. Går jo godt, synes den gikk godt som 140 hester også da men man merker en klar forskjell. Dør forstsatt litt ut når man kommer oppover i motorveihastigheter men det er absolutt brukbart. Forbruk og sånn vet jeg ikke noe om, er Autopower i Arendal som er brukt så kanskje de sitter på litt informasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BTW bilen har et forferdelig brutalt rykk, lurer på om de er normalt for denne type bil, er første gangen jeg kjøper en Audi så har aldri hatt noe erfaring med bilmerket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du mener at jeg bare skal slå på BT på telefonen, så vet spotify det automatisk? Jeg trenger altså ikke å rote i appen for å velge at den skal sende lyd via BT? (så lenge mobil og enhet er parert)

Og takk :)

Hva har Biltilsynet med det at du vil spille Spotify???          

Sånn tenker man når en leser litt for fort over innleggene... Måtte lese over 2 ganger... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde Multitronic i vår 2003 A6 1.8T, så det kom nok litt før 2005. Drittkasse av dimensjoner, men når den virket var den grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde Multitronic i vår 2003 A6 1.8T, så det kom nok litt før 2005. Drittkasse av dimensjoner, men når den virket var den grei.

Ja A6 (C5) fikk Multitronic ved faceliften i 2002, men A4 som vi diskuterer over her mener jeg at kom med A4 (B7) i 2005 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det sto nemlig at han vurderte å chipe A6en sin på forrige side, var derfor jeg tenkte han hadde A6  :whistle:

Hvis ikke kassen kom før faceliften er det uansett ikke noe å bekymre seg for. Den kassen er helt utrolig dårlig skrudd sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det sto nemlig at han vurderte å chipe A6en sin på forrige side, var derfor jeg tenkte han hadde A6  :whistle:

Hvis ikke kassen kom før faceliften er det uansett ikke noe å bekymre seg for. Den kassen er helt utrolig dårlig skrudd sammen.

Sorry sorry sorry, selvsagt er et A6 han har. Skjønner ikke hvor jeg fikk A4 ifra....Flaut...

Men som du sier, han har uansett ikke Multitronic på sin 2000 modell A6 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...