Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Så den knuser fremdeles ikke det meste av BMW? Har aldri sett noen sånn X5 jeg, når kom den i produksjon? Disse Audiene ble satt i produksjon i 2009,og blir da 5 år. Respektable tall for en gammel bil :)

Ja det er klart at 320, 525, X1 18d og alle de andre vanlige BMWene kjører den i fra, men hva er vitsen med den sammenlikningen liksom? X5 50d kom i produksjon i 2011, men X5M kom i 2008 og er mye raskere og bedre på alle måter :) Jeg syns ikke ytelsene på Q7 V12 er respektable med hensyn til bilens effekt, da har X5 50d mye mer respektable ytelser. Det bare høres ikke like gromt ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå veier jo en Q7 mer enn en x5... det er også en 116D i forskjell... Så å sammenligne blir litt som å sammenligne en 760iL med en F30 328i... blir bare helt feil... Hvor mye vekt kan en x3 dra kontra en Q7? Dette er to biler i forskjellige segmenter selv om begge går under betegnelse SUV...

Igjen fredrik90...det går an å se ting med noe annet enn BMW briller på nesa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det plutselig blitt umodent å ikke like Audi sitt design? Eg óg synst denne Q7'en ser jævlig stusselig ut, den kan ha så mye motor den bare vil, eg blir ikkje våt i trusa uansett.. Ville før hatt GL AMG eller X5M. Så får eg heller være umoden eg óg.

Mye motor i denne og, men ville før kjørt mx5 i rosa t-skjorte og skinnshorts gjennom san fransisco.

http://www.benzinsider.com/2009/04/mercedes-benz-slr-gets-hit-with-the-ugly-stick/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå veier jo en Q7 mer enn en x5... det er også en 116D i forskjell... Så å sammenligne blir litt som å sammenligne en 760iL med en F30 328i... blir bare helt feil... Hvor mye vekt kan en x3 dra kontra en Q7? Dette er to biler i forskjellige segmenter selv om begge går under betegnelse SUV...

Igjen fredrik90...det går an å se ting med noe annet enn BMW briller på nesa...

Veier en 116I 200 kilo? 200 kilo er mye i bilverdenen, men så har den også vesentlig mye mer effekt som skulle kompensere for dette. Vektforskjellen mellom 760I og 328I er over hele 500 kilo så det er en svært dårlig sammenlikning ;)

De som skal dra tungt kjører ikke Q7 V12, de kjører Suburban til halve prisen av Audien. De som kjøper X3 velger den ikke for å dra tung de heller, så den blir også feil. Poenget er at BMW har minst to SUVer i samme klasse som tar V12ern, det at den er tung er Audi sin feil som ikke klarer å spare vekta like effektivt eller lage en lettere og mer effektiv motor. Akkurat de punktene BMW er veldig gode på :)

Du er også veldig på det der trangsynt greiene om dagen, det er du som henger på ett BMW forum uten å ha BMW ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier en 116I 200 kilo? 200 kilo er mye i bilverdenen, men så har den også vesentlig mye mer effekt som skulle kompensere for dette. Vektforskjellen mellom 760I og 328I er over hele 500 kilo så det er en svært dårlig sammenlikning ;)

De som skal dra tungt kjører ikke Q7 V12, de kjører Suburban til halve prisen av Audien. De som kjøper X3 velger den ikke for å dra tung de heller, så den blir også feil. Poenget er at BMW har minst to SUVer i samme klasse som tar V12ern, det at den er tung er Audi sin feil som ikke klarer å spare vekta like effektivt eller lage en lettere og mer effektiv motor. Akkurat de punktene BMW er veldig gode på :)

Du er også veldig på det der trangsynt greiene om dagen, det er du som henger på ett BMW forum uten å ha BMW ;)

man trenger da vel ikke å eie en BMW for å henge rundt på dette forumet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker konseptet med Q7 V12. Husker vi fikk et audi magasin i posten da vi eide audi. Sto litt om denne motoren. Veide noe hinnsides mye den jernklumpen. Sitter på tlf nå så får ikke sjekket vekten.

Personlig ville jeg valgt ML63 foran X5M og Q7. Mercen har fetest motor :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom kjørende forbi Merce forhandleren i Fredrikstad i dag.
Mellom meg og bilen foran er det en liten luke. Så en grå Merce slenger ut bilen sin foran meg. Den ser ganske nøyaktig slik ut.

Den hadde E63 merke på venstre side og AMG merke på høyre side.
522198375_o.jpg

Tenkte først dette var noe fake dritt. Men har aldrig sett en fake AMG med så mye AMG detaljer på. De fleste fake bilene har bare satt på et AMG merke litt skjevt. Men denne hadde jo alt på stell. Til og med røyk fra alle 4 eksosrøra.

Det gikk litt sakte i køen. Og plutselig skulle noen over et forgjengerfelt. Så Merca stoppet.

Når folka var over så dro han på litt. Da tenkte jeg: Hva faen skjedde med lyden i den AMG`n. Er min bil så godt lydisolert. Måtte åpne vinduet og høre etter.

Så kom en fartsdump. Merca bremsa helt ned. Kjørte over dumpa. Så ga han på. og jeg hørte bare ffiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiisss.

Hva i pokker er dette for noe dritt da, tenkte jeg. Vil jo høre RÅ V8 AMG lyd.

Jeg fortet meg å sjekka reg nr. Mercedes E270 CDI :whut:

Etter neste fartsdump så ga jeg på bare for og vise han hvordan en skikkelig V8 bil høres ut.

Han titta brått i speilet. Åååå så godt det var  \:D/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte først dette var noe fake dritt. Men har aldrig sett en fake AMG med så mye AMG detaljer på. De fleste fake bilene har bare satt på et AMG merke litt skjevt. Men denne hadde jo alt på stell. Til og med røyk fra alle 4 eksosrøra.

Det gikk litt sakte i køen. Og plutselig skulle noen over et forgjengerfelt. Så Merca stoppet.

Når folka var over så dro han på litt. Da tenkte jeg: Hva faen skjedde med lyden i den AMG`n. Er min bil så godt lydisolert. Måtte åpne vinduet og høre etter.

Så kom en fartsdump. Merca bremsa helt ned. Kjørte over dumpa. Så ga han på. og jeg hørte bare ffiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiisss.

Hva i pokker er dette for noe dritt da, tenkte jeg. Vil jo høre RÅ V8 AMG lyd.

Jeg fortet meg å sjekka reg nr. Mercedes E270 CDI :whut:

HAHAHA, jeg kommer aldri til å forstå emblemtrimming!!

I Dubai så jeg bokstavelig talt rundt 10 AMGer hver eneste dag, fra 2000 E55 AMG til G65 AMG og SLS og SLR... De lyder helt brutalt.

En dag satt vi i en helt stappet restaurant med sikkert 100 gjester og med masse barnebråk. Så hører jeg noe som minner om en dragster og titter ut vinduet; joda en liten araber som gassa rundt med en McLaren SLR... De lydene penetrerer lydisolasjon ganske så lett!

Samme greia med moderne Aston Martin V12 og V8. Noen i området har en DB9. Du kan sitte i god, moderne BMW eller Mercedes, men når han gir på så hører du det garantert :)

Da jeg var og så på F1 i Hockenheim (DE) i 2006 var det en CLK AMG safety car der. Den dro på rettstrekka, herregud så deilig lyd. Jeg har hørt V12 Lamborghini, mye rart av V8 Ferrari og andre grombiler i aksjon, men det er AMG V8 lyden jeg elsker mest.

Står valget mellom C63 AMG og M3 E90 en dag så hadde jeg sikkert kjøpt Mercedes KUN på grunn av lyden! GROOOOMT!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har peiling på Xenon her? Mine xenonlys lyser dårlig og høyden er helt feil. Kjørte en Audi etter å ha kjørt min og da merket jeg hvor lavt mine xenonlys er justert. Audien lyste rundt skiltet på bilen foran når jeg sto i kø. Men BMWen lyser såvidt på kanten av bakfangeren. 

Lysstyrken er sikkert dårlig pga pærene, den ene er litt lilla, så det fikser jeg med 2 nye pærer, men hva med høyden? Må jeg på verksted for dette?

Du kan justere høyden på lysene selv, det er en plastikkskrue på lyktene som du kan skru litt på.

Men sjekk om høydejusteringen din har tatt kvelden. Sort liten boks ved høyre forhjul som har et lite stag til bærearmen. (Tar fort kvelden om man stresser litt ved montering av senkesett 8-[)

Koster ca 1000kr om jeg ikke husker feil. rundt 300kr på ebay.

Hvis du skal justere lysene selv så kan du parkere 5 meter unna en vegg på flatt uderlag.

Lysene skal være 5cm under horisonten av pærene dine. (Evt 10 m og 10 cm)

Nå er ikke jeg noen audifan, men husker fortsatt dette reklamestuntet til Q7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ganske overrasket over hvordan forhandleren behandlet meg idag, de gikk med på å betale for hele oljepumpa og alt :D i tillegg fikk jeg gratis leiebil :D herlig dag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...