Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg brukte selv kartbok om jeg ikke fant fram nøyaktig til riktig adresse, for det er faktisk ganske enkelt i Oslo, og i sentrum er det noen få ting som hjelper deg med å se hvilken vei på kartet du kjører, og det er om man kjører oppover eller nedover.. Kjører man oppover vil man tilslutt komme til Ring3, kjører man nedover kommer man ned på "vippetangen". Kommer man seg inn i Blærum blir det brått litt værre synets jeg.. Mye flatt og tett bebyggelse mange steder. Så er det jo fyllt opp med bommer for å hindre trafikk i rushtiden! Kjøpte GPS mot slutten og synes også dette fungerte bra, man må skrive inn postnr. ellers nytter det ikke fant jeg ut..

Saken er den at man kan ikke lese seg opp på NAFs veibok på senga, reise til Oslo og bestå en kjentmannsprøve som taxisjåfør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte selv kartbok om jeg ikke fant fram nøyaktig til riktig adresse, for det er faktisk ganske enkelt i Oslo, og i sentrum er det noen få ting som hjelper deg med å se hvilken vei på kartet du kjører, og det er om man kjører oppover eller nedover.. Kjører man oppover vil man tilslutt komme til Ring3, kjører man nedover kommer man ned på "vippetangen". Kommer man seg inn i Blærum blir det brått litt værre synets jeg.. Mye flatt og tett bebyggelse mange steder. Så er det jo fyllt opp med bommer for å hindre trafikk i rushtiden! Kjøpte GPS mot slutten og synes også dette fungerte bra, man må skrive inn postnr. ellers nytter det ikke fant jeg ut..

Saken er den at man kan ikke lese seg opp på NAFs veibok på senga, reise til Oslo og bestå en kjentmannsprøve som taxisjåfør!

har bodd i oslo i 7 år nå, kan ikke alle adresser utenatt, men jeg kan finne frem med litt tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nettopp det jeg er redd for. Forbruket ligger vel litt over gjennomsnittet også, mildt sagt. :( Har gått gjennom alle sjuertrådene dine, er utrolig rå alle sammen! Likte spessirelt F1 gir modden.

Det spørs jo hva man sammenligner med :P

Hadde en 1985 E30 320 med 2 dører. Den hadde samme forbruket som 728`n. på ca 1,1

740`n har vel rett over 1,2.

Takk for komplimentet om bilene. har blitt ganske fornøyd med de selv :)

F1 giringa var artig. Har hatt planer og gjøre det med 740`n også. men er litt i tvil da jeg ikke vil "ødelegge" rattet. og vil heller ikke bytte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte litt om lån tidligere, kan vertfall oppdatere litt med at jeg har snakka med banken :P

Var ikke noe problem å handle en 2008 modell til 300k :P 

Vet jo og det er tull å handle så dyr bil når man er 19 men :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låne til bil i seg selv i en alder hvor man heller burde prioritere å få etablert seg(bolig) er galskap etter mitt syn. Veldig mange gjør det, og trives med å leie bolig og betale avdrag på et billån istedefor boliglån. Bo hjemme hos foreldrene er vel heller ikke så stas når man nærmer seg 25 år og har fast jobb, kun for å kjøre en dyr bil til vanlig.

Dette er mitt mulige konservative syn på saken, har ikke flytta ut fremdeles, kjører gammelt skrap og er under utdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låne til bil i seg selv i en alder hvor man heller burde prioritere å få etablert seg(bolig) er galskap etter mitt syn. Veldig mange gjør det, og trives med å leie bolig og betale avdrag på et billån istedefor boliglån. Bo hjemme hos foreldrene er vel heller ikke så stas når man nærmer seg 25 år og har fast jobb, kun for å kjøre en dyr bil til vanlig.

Da er det kjekt med BSU...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du gjøre F1 giringen igjen ville jeg gått for vinger eller hva jeg kan kalle som matcher interiøret litt bedre, ble litt feil i grått hvis en skal være pirkete.

Hva tror du forbruket på en 750 ender på da? Akkurat nå vipper bilene jeg tenker på mellom E30 coupe/E34 sedan/touring/E39 sedan eller den.. Kan vel ikke være så ille? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

taxi lappen i oslo er enkel nok til at somalere som ikke kan norsk får den...De har faste spørsmål "hvordan kjører du fra ahus til bærum"... lett å bestå...

de skaffer også egen taxi etter et par år, noen som vet regelen for å eie drosje? får motstridende svar fra forskjellige sjåfører, noen sier 7 år, noen sier 5 og nonen sier 2 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

taxi lappen i oslo er enkel nok til at somalere som ikke kan norsk får den...De har faste spørsmål "hvordan kjører du fra ahus til bærum"... lett å bestå...

Utrolig mye dritt som foregår i taxi-næringen i Oslo. Har ødelagt noe hinsides for alle andre som driver drosje i dette landet.

Kjentmannsprøven i Bergen er iallefall ikke lett i Bergen Taxi. Der luker de også ut de som ikke kan snakke norsk før kurset i det hele tatt begynner. At man ikke er født i Norge betyr ingenting, men man må da vel kunne snakke norsk i et serviceyrke?

de skaffer også egen taxi etter et par år, noen som vet regelen for å eie drosje? får motstridende svar fra forskjellige sjåfører, noen sier 7 år, noen sier 5 og nonen sier 2 år.

Dette går på antall ledige løyver innenfor fylkeskommunen og hvis alle er opptatt går det på ansiennitet. I Bergen Taxi er det ca 10 år ansiennitet for å kunne få løyve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh... Du lever bare en gang.. Gjør det før du får kjærring og unger, lev livet... Du vil aldri få den muligheten igjen... (Hvis du ikke allerede har det da)..

Hehe ja, er det mor mi og sier. Er derfor jeg allerede egentlig har brukt MYE på bil siden jeg fikk lappen.

Heldigvis ikke noe kone eller kids vei ennå :) :) :)

Kommer ikke til å gidda ha ny bil mer enn maks 1 år allikevel. 

Dette er mitt mulige konservative syn på saken, har ikke flytta ut fremdeles, kjører gammelt skrap og er under utdanning.

Sånn sett leier jeg bolig allerede, men er igjennom jobben. Så betaler 2500kr i mnd inkl strøm tv internett. Er skitbillig. men mister dette tilbudet når jeg er ferdig som lærling. Er nokså stor mulighet for jeg begynner annen plass etter læretia, så blir enten bo hjemme eller kjøpe noe selv da(vil tro jeg har nokså ok lønn da)

Men er jo i overgangsalderen før bsu er full nok til å kjøpe noe :P

Edit: Fikk nixon 51-30 klokka i posten og i dag :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er 44 år... Sikker cirka like gammel som morra di... Vi sier bare det du burde gjøre fordi vi ikke gjorde det... og angrer...

Gud jeg skulle ønske jeg kunne spole livet tilbake noen år... Da er det ett par ting jeg skulle ha gjort annerledes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...