flobben Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Men så er spørsmålet, hvor mye kan du stole på en ipadresse? Er ikke akkurat mye som skal til for å få en annen, og det er mye jobb å spore bakover. Som selv myndighetene eventuelt må bruke mye ressurser for å nøste opp i. Angående cookies, in private browsing funksjonaliteten hindrer også sporing, men man mister som Fredrik sier en del funksjonalitet,så,er spm hva er viktigst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Er du sikker på at han tenker BMW i det hele tatt da?... Det gjør han heldigvis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Rettsak i dag... Wish me luck! Da var mann visst fotgjenger i 6 mnd... Utforkjøring i prøvetiden gir UANSETT førerkortbeslag tydeligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Da var mann visst fotgjenger i 6 mnd... Utforkjøring i prøvetiden gir UANSETT førerkortbeslag tydeligvis. Det er synd Men når politiet, har "lærlinger" hos seg for å bli politi, og de kjører av veien med poltibil UTEN sirener, er det bare å dra opp bilen igjen og kjøre videre UTEN at det skjer noe mer........... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 De er jo stadig på jobb og i tjeneste. Jeg tror at sirenene kun skal brukes for å varsle annen trafikk når det er nødvendig. Det er med andre ord ikke et krav om at politibiler alltid skal bruke sirener under utrykning. Her i DK ser jeg ofte politibiler som kjører fort uten sirener. Jeg leste engang at det var opp til sjåføren å bedømme bruken av sirenene. Rent taktisk slår politiet ofte av sirenene i tettbebyggede strøk for å overraske evt. banditter og annet løsøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 ...... Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Diiesel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knoskar Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Håper virkelig de er kødd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Men så er spørsmålet, hvor mye kan du stole på en ipadresse? Er ikke akkurat mye som skal til for å få en annen, og det er mye jobb å spore bakover. Som selv myndighetene eventuelt må bruke mye ressurser for å nøste opp i. Angående cookies, in private browsing funksjonaliteten hindrer også sporing, men man mister som Fredrik sier en del funksjonalitet,så,er spm hva er viktigst Sant... en proxy eller tilsvarende skjuler ip-adressen, men jeg tror at det finnes effektive metoder som finner ut av dette også. Det har f.eks vært betydelig diskusjon hvorvidt selv TOR (The Onion Router) er helt sikker. Forskere har klart å finne de riktige ip-adressene i opp tom. 85% av trafikken i dette nettverket også. Jeg tror at f.eks NSA har rimelig god kontroll på dette, men det er jo ikke det samme som at du eller jeg noen gang kommer i fokus. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
majuz Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 http://www.youtube.com/watch?v=1-8isxa5B_Y&hd=1http://www.youtube.com/watch?v=rjERHJUTLh4&list=PLrusOkUbtwCCKZcSelhkT_llLWf49yW0e&index=1http://www.youtube.com/watch?v=nqkx_qERhOY&list=PLrusOkUbtwCCxYEnDJhbJg0eAMFU-1YTG&index=1 Halvor_nor reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Håper virkelig de er kødd Nei er nok desverre ikke det Tidenes Tulling.. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
majuz Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Nei er nok desverre ikke det Tidenes Tulling.. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Noen har lavere ambisjoner enn andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Haha, det er sikkert og vist Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Enkelt, om du har tilgang på server til nettsiden din. <?php$_SERVER['HTTP_REFERER'];?>'HTTP_REFERER' - The address of the page (if any) which referred the user agent to the current page. Du har jo tilgang til et veldig fint verktøy i moderatorpanelet for å sjekke hvilke ip-adresser brukerne her bruker/har brukt http://bimmers.no/index.php?app=core&module=modcp&fromapp=members&tab=iplookup For mer informasjon om hver ip-adresse sender den deg videre til: http://nic.com/cgi-bin/whois Der får du som regel frem nettleverandør og kontaktperson/firma. Jeg kan ikke få ditt navn ut i fra noe av dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 jeg fikk frysninger av dette.. Dette var jævlig. Her burde man helt klart ha brennt alt istede for og røre det. Makan til idioter og hva de skal ta på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Jeg kan ikke få ditt navn ut i fra noe av dette. Nei, du kan kun få ip-adressen, nærmeste aksesspunkt for internettleverandøren og navnet på denne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg