Sjøbuse Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Jepp. Er det jeg ville frem til hele tiden. Nettlevrandører og slikt vet jeg om fra før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Jepp, det kan du. Kan være en grei pekepinn på hvem du har med å gjøre. Vet ikke om dere kan søke i IP adresser her på bimmers, for eks vise hvilke medlemmer som har brukt samme adresser. Pleier å være et greit verktøy for å finne ut hvem som driver med kødd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Om noen brukere er på samme IP så er vel det pga svindel og andre uærligheter i 99% av tilfellene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Jepp. Er det jeg ville frem til hele tiden. Nettlevrandører og slikt vet jeg om fra før. Dette i kombinasjon med loggen for forumet er normalt det man bruker hvis man som ansvarlig for et forum ønsker å politianmelde en bruker i forbindelse med f.eks sjikane og mobbing. Loven er akkurat blitt betydelig strengere på dette området så det skal ikke så mye til før dette kan være aktuelt. Politiet vil deretter ta kontakt med nettleverandøren for å få utlevert personalia på den aktuelle brukeren. På den annen side er det ikke vanskelig å legge sammen 2+2 hvis brukeren har vært her inne i en periode. Man legger jo igjen litt informasjon hele tiden og på den måten er det ikke så vanskelig å finne identiteten på den enkelte brukeren her inne. Man skal bevisst ville unngå å legge igjen informasjon hvis man ønsker å være helt anonym over tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Det er sant. Flere her inne jeg har sjekket på facebook før i tiden. Mye info på folk her. De med flest innlegg har vel ca 19 000 inlegg. Og de er det ikke så vanskelig å finne ut hvem er. De har skrevet mye info om seg selv på de 19 000 inlegga. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Er det om å gjøre å gjemme seg bak et nick uten å si hvem en er da? Har ingenting å skjule jeg, så for meg kunne og burde det ha vært som på VACN, nick med fult navn. R Andersen og Diiesel reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Er nok mange som gjemmer seg bak nick på nett. Mange som blir en helt annen på nett. Stor og tøff på nett. Liten "pingle" om man brått skulle møte den i virkeligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Er det rettet mot meg? Lover deg...jeg er tøff i virkeligheten også!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Ja, garantert. Synes dere skal vurdere det for å få vekk mye av tullet her. Fredrik 90 og wicky124 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Er det om å gjøre å gjemme seg bak et nick uten å si hvem en er da? Har ingenting å skjule jeg, så for meg kunne og burde det ha vært som på VACN, nick med fult navn. Jeg er helt enig, men dette er ikke noe jeg gjør i et helt åpent forum som dette. Hvis man i tillegg krever en ekte id for å kunne bli bruker/medlem av forumet ser jeg imidlertid ingen problemer. På den måten vil forumets kjennskap til de enkelte identitetene skape nok selvjustis og åpenhet til at forumtrollene forsvinner som dugg for solen... 316 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Er det rettet mot meg? Lover deg...jeg er tøff i virkeligheten også!! Nei. Tenkte ikke på deg. Men nå når du nevner det. Hehe.Jeg har møtt deg wicky. Ble ikke redd altså. e30_joakim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Jeg ble litt redd da jeg møte han på Valle Hovin... Han var mørk i huden! e30_joakim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Eller de jobber i samme bedrift f.eks Jeg hadde finsk ip før selv om jeg satt i norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Usannsynlig ja! Håper moderatorene gjør en IP-sjekk elns IP-adressen er registrert i California, LA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Fått pakke i dag, vakkert skue VegarVS reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg