knut_olestad Skrevet Mai 29, 2011 Skrevet Mai 29, 2011 Noen som kjenner til det såkalte 42 reglemanget?Noe med at biler bygget mellom 1942-70 slipper lettere unna med ombygging? Få på info den som har Inget som vet?? Apropos Rover SD1 Vanden Plas. Min onkel kjøpte en ny Rover 3500 Vanden Plas en eller annen gang i 1982-83. Jeg husker stadig hvor kul den bilen var med V8 motoren og absolutt alt utstyr. Dette var på en tid da det ikke var vanlig med elektriske vinduer engang og da kan man jo tenke seg hvordan det var å ha en bil som hadde alt av utstyr samt en stor V8 motor... Stor V8? Alt er jo relativt men
M|Fjeld Skrevet Mai 29, 2011 Skrevet Mai 29, 2011 http://www.youtube.com/watch?v=jaoH25TaM-c&feature=player_embedded#at=246 Oh yeah!
Fredrik Skrevet Mai 29, 2011 Skrevet Mai 29, 2011 Apropos Rover SD1 Vanden Plas. Min onkel kjøpte en ny Rover 3500 Vanden Plas en eller annen gang i 1982-83. Jeg husker stadig hvor kul den bilen var med V8 motoren og absolutt alt utstyr. Dette var på en tid da det ikke var vanlig med elektriske vinduer engang og da kan man jo tenke seg hvordan det var å ha en bil som hadde alt av utstyr samt en stor V8 motor... Stor V8? Alt er jo relativt men Hehehe... jeg er enig i forhold til dagens V8 motorer, men på 70 og 80-tallet var faktisk V8 motorer på rundt 3,5 liter en slags standard i Europa. Vel og merke hvis vi ser bort fra at V8 motorer var alt annet enn alminnelig på den tiden. Mercedes-Benz hadde flere V8 motorer på rundt 3,5 liter og Rover (som var et respektert merke på den tiden) hadde deres V8 motor på rundt 3,5 liter i flere modeller inkl. Range Rover. MG, Triumph, Morgan og TVR er andre avtagere av motoren som egentlig er et amerikansk design av General Motors og stammer fra 1961. Det var først i 1986 at motorvolumet ble øket til rundt 4 liter og mer. BMW´s første moderne V8 motor (M60) kom forøvrig også i en 3,0 variant. Da begynner det å bli pinglete i alminnelige biler selv om bl.a Ferrari har hatt flere V8 motorer som er mindre.
miklysa Skrevet Mai 29, 2011 Skrevet Mai 29, 2011 Blitt populært å gjøre dette med Urban Cruisere nå. Ufyselig møkkabil.
Nytern Skrevet Mai 29, 2011 Skrevet Mai 29, 2011 Haha, har faktisk prøvekjørt Urban Cruiser. Det var ingen god opplevelse, utrolig ekkel å sitte i ihvertfall. Kommunen her har handla en drøss sånne som hjemmehjelpsbiler osv, de er sååå glade for å ha nye og sikre biler.. Noen burde vise dem resultatet den fikk i Euro Ncap. Gikk faktisk etpar Vanden Plas dingser her før, virka ihvertfall driftsikre.
316 Skrevet Mai 29, 2011 Skrevet Mai 29, 2011 Hehe. Speedometeret viser litt feil, så jeg har ikke mer enn 70 her ca. Kjørte i følge med en Cortina før i dag, smalt plutselig helt jææævli og røk svart, så stoppa den. Trodde den havarerte jeg, men så viste det seg at det ikke var åpning på stiften.
Jordfræsar Skrevet Mai 29, 2011 Skrevet Mai 29, 2011 Er det noen av dere BMW(båt)folk som kan anbefale en daycruiser/skjærgårdsjeep på rundt 17-18 fot? En båt som "kjører på skinner" i vannet Askeladden 525 EXCEL?
Fredrik 90 Skrevet Mai 29, 2011 Skrevet Mai 29, 2011 Er det noen av dere BMW(båt)folk som kan anbefale en daycruiser/skjærgårdsjeep på rundt 17-18 fot? En båt som "kjører på skinner" i vannet Askeladden 525 EXCEL? Jeg hadde en Askeladden 525 Wasper og Z7 og det er gode sjøbåter det. Med riktig trim så gikk i allfall Z7 som på skinner, såfremt sjøen ikke blei for røff. Askeladden er jo kjent for å lage solide og gode båter med fine skrog og jeg tror ikke en 525 Excel er så gal. En Ibiza 19 Touring er heller ingen dum båt, med god plass og god kvalitet så er jo denne å foretrekke da Er selv på utkikk etter en mindre og enkel daycruiser dog med innenbords dieselmotor. Kikker da på Nidelv 590 Sport eller 610 Sport, enkel og grei daycruiser med gode velkjente skrog. Også er de ikke tyngre enn at jeg kan dra dem på henger etter 325en
matsrh Skrevet Mai 29, 2011 Skrevet Mai 29, 2011 Har en diff liggende som jeg trenger hjelp til å tyde Står 3,91 015Z ser det ut som. Skjønner at 3,91 er utvekslingen, men resten? Hva står det når det er sperre?
Jordfræsar Skrevet Mai 29, 2011 Skrevet Mai 29, 2011 Er det noen av dere BMW(båt)folk som kan anbefale en daycruiser/skjærgårdsjeep på rundt 17-18 fot? En båt som "kjører på skinner" i vannet Askeladden 525 EXCEL? Jeg hadde en Askeladden 525 Wasper og Z7 og det er gode sjøbåter det. Med riktig trim så gikk i allfall Z7 som på skinner, såfremt sjøen ikke blei for røff. Askeladden er jo kjent for å lage solide og gode båter med fine skrog og jeg tror ikke en 525 Excel er så gal. En Ibiza 19 Touring er heller ingen dum båt, med god plass og god kvalitet så er jo denne å foretrekke da Er selv på utkikk etter en mindre og enkel daycruiser dog med innenbords dieselmotor. Kikker da på Nidelv 590 Sport eller 610 Sport, enkel og grei daycruiser med gode velkjente skrog. Også er de ikke tyngre enn at jeg kan dra dem på henger etter 325en Jeg skal bare prøve å hjelpe med båtvalg, så må prøve å samle nok tips og erfaringer som mulig! Her er det også snakk om nedgradering fra Askeladden Explorer... Men selv likte jeg ikke helt oppførselen i vannet. Mulig for liten motor, men den "fløt" mer på flata enn brøt. Har kjørt bedre båter med utenbords tidligere. Er nok ute etter det samme, enkel båt med stuverom og nok sitteplasser for en familie. Lek og moro på vannet hører jo også med mtp motor og kjøreegenskaper. Kanskje en Skipsplast 605 DC eller min favoritt, en Larson Senza186
T.H.O Skrevet Mai 29, 2011 Skrevet Mai 29, 2011 Nå er jeg møkkalei lekasjer i kjølesystemet på E39`n. Hvis noen vil kjøpe bilen så er de velkomne til å hente den for 35.000kr. Må ha ny radiator. Bilen skal også EU godkjennes nå. Det jeg vet må gjøres, er nye bremserør bak, og nye klosser rundt om. Er en 97mod 523ia med 284K på telleren.
Haug Skrevet Mai 29, 2011 Skrevet Mai 29, 2011 Er det noen av dere BMW(båt)folk som kan anbefale en daycruiser/skjærgårdsjeep på rundt 17-18 fot? En båt som "kjører på skinner" i vannet Askeladden 525 EXCEL? Jeg hadde en Askeladden 525 Wasper og Z7 og det er gode sjøbåter det. Med riktig trim så gikk i allfall Z7 som på skinner, såfremt sjøen ikke blei for røff. Askeladden er jo kjent for å lage solide og gode båter med fine skrog og jeg tror ikke en 525 Excel er så gal. En Ibiza 19 Touring er heller ingen dum båt, med god plass og god kvalitet så er jo denne å foretrekke da Er selv på utkikk etter en mindre og enkel daycruiser dog med innenbords dieselmotor. Kikker da på Nidelv 590 Sport eller 610 Sport, enkel og grei daycruiser med gode velkjente skrog. Også er de ikke tyngre enn at jeg kan dra dem på henger etter 325en Jeg skal bare prøve å hjelpe med båtvalg, så må prøve å samle nok tips og erfaringer som mulig! Her er det også snakk om nedgradering fra Askeladden Explorer... Men selv likte jeg ikke helt oppførselen i vannet. Mulig for liten motor, men den "fløt" mer på flata enn brøt. Har kjørt bedre båter med utenbords tidligere. Er nok ute etter det samme, enkel båt med stuverom og nok sitteplasser for en familie. Lek og moro på vannet hører jo også med mtp motor og kjøreegenskaper. Kanskje en Skipsplast 605 DC eller min favoritt, en Larson Senza186 Kjøpe båt så jeg kan ligge og sole meg på Mjøsa i sommer?
Jordfræsar Skrevet Mai 29, 2011 Skrevet Mai 29, 2011 Er en utpå der allerede Haug Men som du ser er jo været fantastisk... Trenger du og sole brystene? Vil tro skippern nerri verden der et sted setter pris på din "tan" ;D
Anbefalte innlegg