Thomaz Skrevet Januar 10, 2014 Share Skrevet Januar 10, 2014 Høy km har lite å si så lenge bilen er i god stand og fulgt opp med servicer etc... Jeg likte den der pga fargen, røde interiøret og soltaket...og senkinga..og eksosen... jeg likte den godt.... 200 000høy km ??? Min nåværende bil har gått 435 000. Da begynner det å bli høyt ! Men Wicky ! Vurderte ikke du en Integra ? Er jo 3 ganger så mye mer moro faktor over den. Di v-tech motora er jo perverst når di passerer 6000rpm. Går som en vanlig bil for så å endre total lyd ig karakteristikk ! bytt i den om den er i høvelig stand Sent from space using Tapatalk - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Januar 10, 2014 Share Skrevet Januar 10, 2014 Har idag solgt min første bil til over 1,1 mill Er ikkje ofte vi selger så dyre biler her... Ikke verst. Hvilken bil var det? Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 10, 2014 Share Skrevet Januar 10, 2014 200 000høy km ??? Min nåværende bil har gått 435 000. Da begynner det å bli høyt ! Men Wicky ! Vurderte ikke du en Integra ? Er jo 3 ganger så mye mer moro faktor over den. Di v-tech motora er jo perverst når di passerer 6000rpm. Går som en vanlig bil for så å endre total lyd ig karakteristikk ! bytt i den om den er i høvelig stand Sent from space using Tapatalk - Prøv 548000km.... og bilen ser fremdeles bedre ut enn mange andre biler på veien Jo lurte på integra... men den hadde kjørt 31000km og hatt masse eiere...senka..slitte dekk... no knirking her og der... Da blei det litt...uinteressant egentlig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 10, 2014 Share Skrevet Januar 10, 2014 Det blir strenger ved en Eu kontroll, nå blir den rapportert inn med en gang, bilen må stå hos verkstede som tar den i Min. 30 min sånn at statens vegvesen har mulighet for å sjekke bilen. Den skjønte jeg ikke...Bilen blir stående hos verksted? Skal vegvesenet komme dit innen 30min for å sjekke om bilen er trimma? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knoskar Skrevet Januar 10, 2014 Share Skrevet Januar 10, 2014 Fint for oss som bor litt på bygda da, tar minimum 35-40 min hit ifra Ålesund/Molde for biltilsynet Sent from my C6903 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Januar 10, 2014 Share Skrevet Januar 10, 2014 Vegvesenet kan vell ikke gjøre annet enn å ta skiltene allikevel om dem finner noe ulovlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Januar 10, 2014 Share Skrevet Januar 10, 2014 Den skjønte jeg ikke...Bilen blir stående hos verksted? Skal vegvesenet komme dit innen 30min for å sjekke om bilen er trimma? Den skal stå på verkstede i minst 30 min etter eu kontrollen, Det som dei er ute ette er jo å ta verksteder som lar ting gå igjennom som ikkje burde gått igjennom.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Januar 10, 2014 Share Skrevet Januar 10, 2014 Ikke verst. Hvilken bil var det? Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Jeep grand cherokee 250hk den nyeste som nettopp kom ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Januar 10, 2014 Share Skrevet Januar 10, 2014 Her er en liste som var på nettavisa der jeg bor : Følgende er nytt: Feil på ESP, ESC, VSC, VDC, RSS (elektronisk stabilitetssystem) Feil på SRS (airbagsystemet) Feil på EPS (elektronisk servostyring) Manglende lokk på bremsevæskebeholderen Feil med defroster (varmeapparatets avhugging av frontruta) Bremseskiver-/bånd-/ klosser-/tromler tilsmusset av olje, mangler eller er feilmontert Bremseskjold ikke tilstrekkelig festet Bremseslange vridd eller for kort For lavt servooljenivå og ingen servovirkning Feil på automatisk høyderegulering og lyktevasker på biler der dette er obligatorisk (xenon nærlys) Feil på dekktrykksovervåkning Feil på motorfester Åpenbar modifisering av motoreffekt Belysning av speedometer virker ikke Alle store lekkasjer som trolig vil skade miljøet eller være en sikkerhetsrisiko for andre trafikanter Feil ved OBD avlesning (kan utføres i stedet for avgassmåling) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Januar 10, 2014 Share Skrevet Januar 10, 2014 gikk igjennom hele greia tidligere, og dette er da ingenting å krangle med. Hovudsaklig er jo det elektronikksjekkpunkt, som er fornuftig siden fjorårets pkk ikke hadde stort å sjekke der. At folk tar skrekken for "ÅPENBAR modifisering av motoreffekt" må jeg si morer meg litt, med mindre du har ettermontert turbo, ic eller liknendes så kan man ta det helt med ro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Januar 10, 2014 Share Skrevet Januar 10, 2014 Men disse elektroniske feilene.. Sjekker de dette i dashen, eller med diagnoseutstyr? Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Januar 10, 2014 Share Skrevet Januar 10, 2014 Men disse elektroniske feilene.. Sjekker de dette i dashen, eller med diagnoseutstyr? Hehe Syns eg hørte fra vaktmesteren at dei sko ta diagnose.. Men det kommer jo aldri til å gå ann, har ikkje diagnoseutstyr for alle merker.. Rett meg viss eg tar feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Januar 10, 2014 Share Skrevet Januar 10, 2014 Syns eg hørte fra vaktmesteren at dei sko ta diagnose.. Men det kommer jo aldri til å gå ann, har ikkje diagnoseutstyr for alle merker.. Rett meg viss eg tar feil. Hørtes veldig riktig ut det der ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 10, 2014 Share Skrevet Januar 10, 2014 Jeep grand cherokee 250hk den nyeste som nettopp kom ut. Den har blitt veldig bra, hadde en 2014 modell i ett par dager og jeg ble mektig imponert over hvor bra amerikanerne har blitt på kvalitet Herlig 8 trinns automat med rattgiring, gikk overraskende greit selv med 190 hester. Tyna den godt på noen svingete veier, ikke like skarp som X5 men søren meg ikke langt ifra. Synes forøvrig bilen hadde noen skumle dødsoner og en dårlig DAB radio. Designmessig er den griserå, iallfall nå etter facelifte Helt klart mye bil for pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 10, 2014 Share Skrevet Januar 10, 2014 Den skal stå på verkstede i minst 30 min etter eu kontrollen, Det som dei er ute ette er jo å ta verksteder som lar ting gå igjennom som ikkje burde gått igjennom.. Såå... man godkjenner bilen...verkstedet finner feil..melder ifra til biltilsynet...også må man vente 30min før man kan kjøre derfra? Det høres veldig teit ut... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg