Mathias Holtsdalen Skrevet Januar 11, 2014 Share Skrevet Januar 11, 2014 Ja og dette er du helt sikker på? så jeg ikke kjøper noe feil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Januar 11, 2014 Share Skrevet Januar 11, 2014 Noen som vet om forhandlere av Eisenmann i Norge? Evt. andre nettbutikker som anbefales? Kvasi: Jeg overtok det gamle anlegget til min far. Er ikke så dreven på stereo og har ikke satt det sammen (hentet det frem) enda. Jeg kan sjekke hva de forskjellige modellene er i morgen og komme tilbake til deg Det er i hvert fall to "kasser" av Cerwin Vega. En 15" i hver, sammen med 10" midbass og en diskant jeg ikke helt vet størrelsen på. Da totalt 6 høyttalere. Kassene er ca. 1,50m X 0,50m og er portet med ukjent lengde på ukjent frekvens. Men det er ikke hjemmelaget, så specs er vel satt i stein et eller annet sted Av forsterker har jeg lyst å si at det var Onkyo, men det kan like lett være noe jeg har lest i tulletråden i det siste. Haha. Jeg husker jeg sjekket bakpå. Det er ikke noe fancy tilkobling for iphone, hdmi med inngang/utgang for TV osv. Men det var 3,5mm jack, en haug med RCA utganger og RCA/aux in. Så var det en Toslink. Men det meste av dette regner jeg med er utganger, så det blir vel RCA in. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Januar 11, 2014 Share Skrevet Januar 11, 2014 Hvordan justerer man høyden på xenon? Når jeg skrur på lysa går lysa ned og opp igjen slik det gjør på xenonlykter, men høyden den legger seg på er altfor lav. Har sett litt på lyktene, og det er noen justeringshjul på toppen der, men jeg syns det så ut som linsene gikk fremover når jeg skrudde på det ene justeringshjulet? Kan det stemme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Januar 11, 2014 Share Skrevet Januar 11, 2014 Har du tatt diagnose? Sikkert gåen sensor(er). Høyden stiller seg etter kjørehøyden på bilen. Det går noen armer fra sensorboksene og ned på bærearmer. Mine sensorer røk og da datt lyset i bakken. Det skal i hvert fall gå an å deaktivere sensorene med bmw scanner og DA kan du stille dem manuelt. Ellers er det vel bare finjustering, sideveis osv for å få riktig lysbilde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 11, 2014 Share Skrevet Januar 11, 2014 ahh så kjipt, kupongen min røk pga det ikke ble noe mål av atletico eller barcalona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Januar 12, 2014 Share Skrevet Januar 12, 2014 Woho. Det snør her. Kom litt sent den snøen. Diiesel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 12, 2014 Share Skrevet Januar 12, 2014 Den som bare hadde fått opplevd noe slikt 'in the flesh' (pun intended), men jeg er nok 20 år for ung Greit nok at Roger Waters drar rundt med The Wall som jeg også kunne tenke meg å dra på, men vokalen til David Gilmour må til for å få den autentiske Floyd følelsen. Synd at i dag så er det datanerder med macbook og garageband, eller klysete sammensatte grupper eller lignende som dominerer, ikke ekte musikere som virkelig klarer å vekke følelser hos publikumet på en fantastisk måte. Jeg så Pink Floyd på Valle Hovin i 1988 da de var på deres Momentary Lapse of Reason Tour. Det var stort, men ikke større enn da jeg i 1985 så Dire Straits på deres Brothers in Arms Tour i Drammenshallen. Det var en større totalopplevelse selv om lyden var vesentlig dårligere. Det er ikke så mange konserter jeg skulle ønske at jeg hadde fått med meg, men U2 i Red Rocks Amphitheatre i Colorado i 1983 på deres War Tour er jeg litt lei meg for at jeg ikke så. Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Januar 12, 2014 Share Skrevet Januar 12, 2014 Har du tatt diagnose? Sikkert gåen sensor(er). Høyden stiller seg etter kjørehøyden på bilen. Det går noen armer fra sensorboksene og ned på bærearmer. Mine sensorer røk og da datt lyset i bakken. Det skal i hvert fall gå an å deaktivere sensorene med bmw scanner og DA kan du stille dem manuelt. Ellers er det vel bare finjustering, sideveis osv for å få riktig lysbilde. Ja, ingenting kom opp på diagnose. De er ikke så lave per dags dato, men kunne vært høyere såvidt jeg kan se. Hvor langt datt lyset ned når disse sensorene dine røk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Januar 12, 2014 Share Skrevet Januar 12, 2014 Sånn gjennomsnittlig lå de på skiltet eller et par cm over på bilene foran. Så lå de plutselig midt på bakfanger eller så vidt nederst på bakfanger. Går lyset ditt opp og ned når du slår det på før en kjøretur? Kan jo være motoren i lykten som er gåen, evt knekte løftearmer. Da detter lyset også ned. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Januar 12, 2014 Share Skrevet Januar 12, 2014 Noen som vet om forhandlere av Eisenmann i Norge? Evt. andre nettbutikker som anbefales? Kvasi: Jeg overtok det gamle anlegget til min far. Er ikke så dreven på stereo og har ikke satt det sammen (hentet det frem) enda. Jeg kan sjekke hva de forskjellige modellene er i morgen og komme tilbake til deg Det er i hvert fall to "kasser" av Cerwin Vega. En 15" i hver, sammen med 10" midbass og en diskant jeg ikke helt vet størrelsen på. Da totalt 6 høyttalere. Kassene er ca. 1,50m X 0,50m og er portet med ukjent lengde på ukjent frekvens. Men det er ikke hjemmelaget, så specs er vel satt i stein et eller annet sted Av forsterker har jeg lyst å si at det var Onkyo, men det kan like lett være noe jeg har lest i tulletråden i det siste. Haha. Jeg husker jeg sjekket bakpå. Det er ikke noe fancy tilkobling for iphone, hdmi med inngang/utgang for TV osv. Men det var 3,5mm jack, en haug med RCA utganger og RCA/aux in. Så var det en Toslink. Men det meste av dette regner jeg med er utganger, så det blir vel RCA in. Gs selger Eisenmann, de kan og gi temmelig gode priser. Er det CV AL-1000 du har? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet Januar 12, 2014 Share Skrevet Januar 12, 2014 Dæven nå vil jeg ha Ascona C.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Januar 12, 2014 Share Skrevet Januar 12, 2014 Gs selger Eisenmann, de kan og gi temmelig gode priser. Er det CV AL-1000 du har? Koed.no selger Eisenmann. Jeg hørte på pris hos både koed og Gs. Gs ga beskjed om at de ikke skaffet eisenmann. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Januar 12, 2014 Share Skrevet Januar 12, 2014 Dæven nå vil jeg ha Ascona C.. Hvorfor i alle dager vil du plage deg selv på den måten? Diiesel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Januar 12, 2014 Share Skrevet Januar 12, 2014 Koed.no selger Eisenmann. Jeg hørte på pris hos både koed og Gs. Gs ga beskjed om at de ikke skaffet eisenmann. Var dette lenge siden? Er et par år siden jeg var i kontakt med dem vedr. Eisenmann, og da var GS billigst, også i forhold til amerikanske/tyske forhandlere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Januar 12, 2014 Share Skrevet Januar 12, 2014 Var dette lenge siden? Er et par år siden jeg var i kontakt med dem vedr. Eisenmann, og da var GS billigst, også i forhold til amerikanske/tyske forhandlere. Faktisk tidligere i høst. Etter samtale med en som har eisenmann og samme bil jeg har. Jeg sendte mail til Gs, og fikk beskjed om at de ikke skaffet. Deretter svarte jeg med at den personen hadde skaffet gjennom Gs, og da fikk jeg en pris som da lå en god del over hva koed leverer for. Så de er nok ikke forhandler på eisenmann lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg