Fredrik 90 Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Ulempen med Jeep Grand Cherokee er at det er en jeep som er.... vel ikke akkuratt gode biler (fra alle jeg kjenner som har skrudd på dem.) Nå skal jeg ikke si at x5 er ett glansbilde av tysk motorkunst, eller feilfrihet. Bensin variantene skal være ganske så solide biler, både 4 liters rekkeseksern og 4,7 liters V8ern. Det man forøvrig må tenke på når man prater om kvalitet på disse bilene er at i USA så er dette billigbiler, hverken laget for å matche eller konkurrere med Tyske premium merker. Jeg likte Jeep Grand Cherokee fram til generasjonsskiftet i 2005. Den så/ser veldig bra ut og hadde fine motorer. Dog var kjøreopplevelsen ganske ukomfortabel ifht tyskerne, samt at de alltid har nedslitt førersete. Nå til dags er dessverre ikke amerikanske SUVer like konkurransedyktige som de var for 10-12 år siden. Før kunne du gå i butikken og kjøpe deg en speller ny Tahoe til 350k pluss moms, og Grand Cherokee kostet vel ca 450k med Mercedes-dieselen. Ford sin Expedition og Excursion (begge til ca en halv mill) solgte også bra før politikerne tettet alle muligheter - veldig synd at misunnelsen gjorde disse bilene så dyre. De frisket opp trafikkbildet og sørget for mer variasjon enn det er i 2014. Prisene gjorde at det ikke bare var amcarentusiaster over 50 som kjøpte disse bilene. Slike SUVer som dette har vedlig amerikanske kjøreegenskaper, du merker fra første meter at du kjører en amerikansk bil og ikke noe annet. Jeg har mange kilometer i bla Tahoe og jeg synes bilen er vedlig komfortabel, man sitter godt, har god oversikt, støysvak og man har mye bil mellom baken og ugjevnheter i asfalten. Men som rammebiler flest så er de ikke særlig stive, null styreføling og man får litt båtfølelse når man kjører. Men det er slik amerikanske biler er Også er de aldri noen sinker i trafikken i forhold til Japanske konkurrenter, Tahoe 5,3 liter går til 100 på 9 sekunder tross 2,5 tonn Avgiftene var helt supre på store SUVer før, man fikk en stor familiebil med masse drakraft til en overkommelig pris. Særlig Excursion og Suburban ble trykket til brystet av storfamilier, bønder og aktive familier som trekker båt, campingvogn og hestehenger. Og best av alt, det var sosialt akseptert å kjøre Subruban, den var ikke jålete men den ga likevel riktig inntrykk i oppkjørselen i Holmenkollen Som du sier så tok misunneslespolitikken overhånd og avgiftene ble strammet inn og ødelag for mange som hadde behovet for slike biler. Det gjør at i dag så er biler som Excurision, Subruban, Tahoe osv svært ettertraktet på bruktmarkedet og holder seg godt i pris. En ny Suburban koster i dag 1,5 mill og en ny Tahoe koster 700 000 kr som varebil...Som du sier, ett friskt pust i vår ellers så kjedelige og A4 bilpark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Kan melde om at... Ja, det var faktisk jævlig kaldt å jobbe ute i natt i Oslo. Nå er det bare å vente på toget hjem, friperiode står for tur!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Er på vei til Oslo for å jobbe ute i dag selv, tipper det blir en smule kaldt! Men superundertøy og ullsokker er på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Enda ikke hjemme, men om ca 35 minutter så ligger jeg i bingen. Kommer til å sovne asap. Hva skal du gjøre ute? Robkill reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Pappa på heltid nå, kjerringa begynte på skolen igjen idag etter 1 år med permisjon. Blir spennende Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Er en oljetank som må renses og inspiseres Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Dæven, det bilstereo greiene klikker ikke helt for meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegarVS Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Pappa på heltid nå, kjerringa begynte på skolen igjen idag etter 1 år med permisjon. Blir spennende Sent from my GT-I9505 using Tapatalk jeg har 1,5 uke igjen av min perm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 jeg har 1,5 uke igjen av min perm Hehe, hvor lenge har du hatt fri? Jeg har ikke hatt noe perm enda.. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegarVS Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Hehe, hvor lenge har du hatt fri? Jeg har ikke hatt noe perm enda.. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 12 uker.. ikke bare bare å være hjemmeværende far men er jo litt moro også.. gleder meg til å begynne på jobb igjen dog Haukefer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
majuz Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Ja, det er ikke noe galt med løftemekanismen. Usikker, tok diagnose på verksted i forbindelse med noe annet, står ingenting om xenonfeil eller noe slikt. Hva skal et verksted ha for å ta en lysjustering på xenon? Har ikke peiling på disse diagnosesystemene, og jeg vet ikke hvor høyt jeg skal justere lyktene uansett Jeg har svart deg på dette før, hvis du hadde lest svarene du fikk så hadde du ikke trengt å spørre om dette igjen. majuz, on 23 Dec 2013 - 20:24, said: Du kan justere høyden på lysene selv, det er en plastikkskrue på lyktene som du kan skru litt på. Men sjekk om høydejusteringen din har tatt kvelden. Sort liten boks ved høyre forhjul som har et lite stag til bærearmen. (Tar fort kvelden om man stresser litt ved montering av senkesett ) Koster ca 1000kr om jeg ikke husker feil. rundt 300kr på ebay. Hvis du skal justere lysene selv så kan du parkere 5 meter unna en vegg på flatt uderlag. Lysene skal være 5cm under horisonten av pærene dine. (Evt 10 m og 10 cm) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Glad jeg ikke jobber ute lenger Sitte i T-banesporet på holmenkollbanen i 20 blå fibersnorer knekker og måleinstrumenter svikter, hemoroidene kommer snikende man får ikke gjort stort.. Sent from my Atmega32A using Tapatalk Haukefer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Ulempen med Jeep Grand Cherokee er at det er en jeep som er.... vel ikke akkuratt gode biler (fra alle jeg kjenner som har skrudd på dem.) Nå skal jeg ikke si at x5 er ett glansbilde av tysk motorkunst, eller feilfrihet. Alle stoore luksus suv'er har en del feil, og det kommer man ikke unna. er for mye dill og dall i dem. Og INGEN luksus suv er noensinne mye bil for penga når de er nye. Tror ikke du skal være så standhaftig på at Jeep ikke er gode biler. Min far hadde en 01 Grand Cherokee med V8 som firmabil i en 4-5års periode. Det var ikke voldsomt mye galt med denne bilen, bortsett fra normale slitedeler så var det en sensor eller lignende på motor. Men den stoppet aldri, starta uansett hvor kaldt det var og tok seg fram nesten uansett. torbfer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Pappaperm fra 23 januar...PappaWicky fremover as...bytte bleier...mate...rydde og vaske...føler meg kvinnelig allerede....ahhaha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegarVS Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Pappaperm fra 23 januar...PappaWicky fremover as...bytte bleier...mate...rydde og vaske...føler meg kvinnelig allerede....ahhaha 23. Januar er jeg ferdig Det er mye moro, men arbeid også. Hjalp ikke at dama jobber sene kvelder ( Peppes pizza ), og kommer hjem i 23.30 tiden. Man blir litt tullete av det:P Sent from my Ifaun using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg