pautomagi Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 Hahaha. Ghetto de luxe med dobbel isolerte vinduer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 Noen som har tro på at girkasse fra e36 318-325i tåler å stå på e46 328n min? Eller kommer jeg til å knekke den raskt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 " Det er dobbelt glass i alle vinduer (en ypperlig bil for gjengmiljøet i Oslo under skudd vekslinger) " Uzi out off the Window ! haha Jeg ville ikke sittet i den bilen under skuddveksling, siden isolerglass knuses raskere enn enkelt glass.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 Noen som har tro på at girkasse fra e36 318-325i tåler å stå på e46 328n min? Eller kommer jeg til å knekke den raskt? Det er ikke den samme gearkassen i E36 318i og E36 325i, men gearkasssen i E36 325i brukes også i bl.a E46 323i og E46 325i. E46 328i bruker en annen gearkasse som tåler mer dreiemoment. Det skiller en belastning på ca. 30 Nm mellom disse gearkassene og med litt forsiktig bruk burde det gå bra. Unngå tung belastning på lavt turtall inkl. rivstarter etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 Åja var nokså sikker på det var samme, men kassa kommer vertfall ifra en 318i touring e36 som er ombygga til 323i. Så kassa passer vertfall på m52. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 Den myten om skuddsikre ruter dør jo aldri. Haha. På tide noen avliver den. Vi får henge banner på en en lastebil og bruke den til å sperre E6. Da får det vel mediedekning e30_joakim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 Åja var nokså sikker på det var samme, men kassa kommer vertfall ifra en 318i touring e36 som er ombygga til 323i. Så kassa passer vertfall på m52. Det kan jo være at gearkassen/huset er identisk, men at innmaten er forsterket for å tåle et større moment. Det skiller ca. 90 Nm mellom E36 318i og E36 323i/325i. Dette er for mye til at de originalt kan bruke den samme gearkassen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 Apropo dyre biler på vintern....Kompis av meg som bruker denne daglig Haukefer og Diiesel reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 Sprekt Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 Dama er kjempefornøyd med E34 på glatta:) må ha nye vinterdekk neste år da. Ho prøvde E30'n,gikk fint det også sa hun:) greit når dama er flink til å kjøre, slippe å være redd for at hun bulker:) Sent from my Ifaun using Tapatalk Ja jeg er selv ganske fornøyd med vinteregenskapene etter jeg kjøpte nye dekk, har ennå til gode å ikke komme opp noen vei Men det er en gammel bil uten elektronikk til hjelp, kun ABS men så lenge man har dette i bakhodet går det helt fint VegarVS reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 Salt og mild temperatur er ikke en god kombinasjon iom. at salt/saltblandet vann akselererer forbindelsen mellom jernet/stålet og oksygen som igjen danner rust. Hvis det er frost er det faktisk bedre at bilen står utendørs iom. at frossent salt/saltblandet vann ikke påvirker jernet/stålet like mye. Tørr luft gjør også at vannet/isen fordamper lettere og dermed ytterligere reduserer saltets påvirkning. Den samme effekten gjelder også i ventilerte garasjer der fuktighetsgehalten er nogenlunde kontrollert. Det værste man kan utsette bilen for er fuktige garasjer samtidig som bilen er full av salt/saltblandet vann. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 Da var bilen hentet etter tredje forsøk på lakkering. Nå ser resultatet veldig bra ut, og derfor er det på sin plass med litt skryt til Autoskade Elverum etter at jeg har vært litt krass mot de den siste tiden. Det er ikke alle som hadde gjort jobben opp igjen flere ganger uten å mukke. Så TAKK! Etter første forsøk så det også bra ut ved avlevering, men lakken begynte å gasse ut helt fryktelig, og det ble verre og verre. La oss alle håpe at resultatet holder seg like bra nå. Halvor_nor reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 Det kan jo være at gearkassen/huset er identisk, men at innmaten er forsterket for å tåle et større moment. Det skiller ca. 90 Nm mellom E36 318i og E36 323i/325i. Dette er for mye til at de originalt kan bruke den samme gearkassen. Ja kan godt være. Får prøve, får kassa gratis så(ikke at dem er så utrolig dyre å kjøpe heller da), og evnt kjøpe 328/330/m3 kasse om den ryker. Kjedelig å gjøre jobben 2 ganger da men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 Salt og mild temperatur er ikke en god kombinasjon iom. at salt/saltblandet vann akselererer forbindelsen mellom jernet/stålet og oksygen som igjen danner rust. Hvis det er frost er det faktisk bedre at bilen står utendørs iom. at frossent salt/saltblandet vann ikke påvirker jernet/stålet like mye. Tørr luft gjør også at vannet/isen fordamper lettere og dermed ytterligere reduserer saltets påvirkning. Den samme effekten gjelder også i ventilerte garasjer der fuktighetsgehalten er nogenlunde kontrollert. Det værste man kan utsette bilen for er fuktige garasjer samtidig som bilen er full av salt/saltblandet vann. Mhm, mao så og si alle bila i denne byen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 lyst på vinterbil........... Noen som selger????????? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg