Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er tilbakekalling på 2005 E90 320i. På grunn av airbag feil. Sensor under setet eller noe slikt. Leste noe tidligere en plass om at det var på 2006 mod. Men det var i statene. Jeg har ivertfall fått airbag lampe som kommer å går på min E90. Hadde vært synd om det gjør at airbaggen faktisk ikke fungerer når man har kone og barn i bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte selfølgelig leke meg litt med billån og bilforsikring på nyere biler... 

Nå har eg lyst på ny bil... :(

 

Noen som vett ka eg får selgt ein..

BMW 316i 2002 modell for ? 

Ikke noe fancy utstyr.. bruke cirka 1 liter olje på 1 000 kilomter.. (utrolig nokk godkjent av bmw!!!)

 

 

Om du skal låne penger, hadde jeg ALDRI kjøpt 316i om jeg var deg værtfall. legg på litt og få mer utstyr og motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøreferdigheter er selvfølgelig også viktig, veldig viktig. Generelt burde de vært en del høyere enn de er, kanskje glattkjøring er for liten del av pensum.

Mener forresten oppriktig at salting bør opphøre i sin helhet. Det ødelegger kjøretøy, og vi må kjøre i slush. I tillegg finnes det relativt mange som tror at når det er saltet, ja da kan man kjøre i 100 km/t. Kjører nå på tør snødekt vei, mens i rundkjøringene og sentrum er det gruset. Det fungerer ypperlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv kjørte jeg fra en BMW E91 opp en bratt bakke under snøfallet igår.

At Mercedes suger så ille som du påstår på snøføre har jeg ingen tro på :) Se litt lenger enn ut kjøkkenvinduet ditt..

Han kjørte vel på sommerdekk eller dårlige helårdekk, mulig han var elendig til å kjøre. Det at en gammel Mercedes kjører i fra en mer moderere BMW med kanskje markedets mest effektive antispinn system kjøper jeg bare ikke....

Mercedes er iallefall dårligere på vinterføre enn BMW, har jeg erfart...

Jeg kjører av og til en W212, med gode Continental piggfrie dekk, og selv min aldrende E46 med dårlige piggdekk oppfører seg bedre på glatt føre :) Har nok mye/alt med vektfordeling å gjøre, for Mercedes har vell ikke 50/50?

Jeg kjørte en gang en W211 E220 CDI på vinterføre, en bil vi hadde inne som bruktbil på Bavaria da jeg jobbet der. Funka helt greit i flere bakker med ganske nye Hakka piggfri men antispinn var av den typen som kun reduserer motoreffekten. Resultatet var at men ble stående å spinne til slutt der E60 med samme dekk klaret videre med effekten hele tiden fordelt mellom bakdekkene. Naboen har W210 E420 og den sliter hver gang det kommer mye snø uten at de rekker å bryte, E90en durer forbi i bakken.

Årsaken til at BMW er bedre på vinterstid er vektfordeling og ett suverent antispinn system :) Dekk har også alt å si uansett bilmerke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...