Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Han hadde vel ikke penger heller, så da kan han bare stå der? :):D

 

stemmer :P han står å venter på at en traktos skal kjøre forbi :P

Åssen i allverden klarer han å kjøre seg fast der? Om han ikke har kjørt ut da..

tok en av en avkjørsel for tidlig, så da kom han en plass som det er litt kinkig bake når det er glatt.. så sklei han nesten til skogs :P etter som jeg har forstått. jeg sitter hjemme, å kan ikke gå bort, for guttungen ligger oppe å sover :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo så mange traktorer som er ute og kjører kl 22:30. Tror han kan bli stående der en stund ! :)

nå så er det faktisk det! snør som bare juling.. sett traktorer kjøre inn på feltet her i hele dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer :P han står å venter på at en traktos skal kjøre forbi :P

tok en av en avkjørsel for tidlig, så da kom han en plass som det er litt kinkig bake når det er glatt.. så sklei han nesten til skogs :P etter som jeg har forstått. jeg sitter hjemme, å kan ikke gå bort, for guttungen ligger oppe å sover :P

Åja ned der ja, må jo opp samme veien som man kommer og da er det vanskelig ja. Mye traktorer ute og kjører, så han kommer seg nok på veien om litt, har kjørt flere forbi her også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg litt truffet av den der... Har det meste av utstyr :P!

Men de jeg snakker om kjøper som regel seneste modell og er 1. eiere ;) Meeen, hadde storkost meg i en comfy Passat 4motion slik været er i disse dager :) Gammal E30 føles så skrøpelig og usikker (men fortsatt helvetes gøy å slædde rundt i da).

Men, men, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur at det med egoisme har litt med tanken bak handlinger, ikke bare handlingen selv. Altså ikke bastant "han beholder ditt, derfor er han egoist", eller "han betaler ikke datt, derfor er han egoist".

Hva om noen vinner 5 millioner i lotto, og gir bort 4,8mill til redd barna? Egoist?

Hva om noen vinner 2 milioner samme dag som huset han ikke har forsikret brenner ned, og ender opp med å kjøpe seg en leilighet for de 2 millionene? Egoist? Mer eller mindre egoist enn forrige kar? Han hadde kanskje lyst å gi bort pengene, for han hadde alt han trengte og ikke noe lån.

Om en annen vinner 2 millioner, har allerede nedbetalt huslån, kjører ny flott bil, pensjonen sikra og vel så det. Har flere barnebarn i etableringsfasen, men velger å bruke pengene på en ny Ferrari. Egoist?

Eg synst det kun er sistemann som er egoist. Ikke alle.

Om noen kjøper elbil for å få ned lokalt utslipp, for å bidra med utvikling av elbil-teknologi eller for å redde kloden, så er de ikke egoister pga de kjører Tesla. Av mange andre grunner kanskje, men ikke automatisk fordi de kjører Tesla.

Uansett sett om man gir bort mye penger eller bruker alt på seg selv så er man faktisk egoist.

Han som gir birt mye penger for en bra følelse av å gjøre det. Mao er han faktisk egoist på en måte. ;)

Sent from space using Tapatalk -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett sett om man gir bort mye penger eller bruker alt på seg selv så er man faktisk egoist.

Han som gir birt mye penger for en bra følelse av å gjøre det. Mao er han faktisk egoist på en måte. ;)

Sent from space using Tapatalk -

akkurat det fint Phoebe i Friends ut også :P

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flere hyller elbilen for dens grønne kvaliteter...

Halvparten av norsk strøm ut til oss forbrukere er basert på olje, gass, kull og atomkraft. En elbil som går på kullkraft har høyere utslipp enn bensin og dieselbiler.  I tillegg har man som kjent disse batteriene (blir litt tåpelig å få jattet ørene fulle om og ikke hive klokkebatteriene i søpla da...) og at elbilene har kortere levetid. Bruk og kast-samfunnet i full oppblomstring.

Det er jo typisk norsk å sende utslippene våres til utlandet, men forurensing og utslipp har ingen landegrenser. Elbiler flest på verdensbasis og i Norge går utelukkende på kullkraft, og dette er ikke mye grønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å se masse biler, spesielt de med fwd, ligge strødd utover. Jeg bor langt ut på landet, og der kjører folk som om de aldri hadde kjørt før; flat pedal i alle svinger, og hvis det kommer noen i møte, hiver de bilen i grøfta. At det går an (alle gjør ikke det, men er et par stykk haha).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tallene der må du jammen meg gi meg kilder på Werther ;)

 

http://www.strombytte.no/node/128

 

For de som ikke orker klikke på:

 

I 2010 har det vært nødvendig for Norge å importere store mengder elektrisitet/kraft fra utlandet

I perioder importeres kraft fra andre land, og i stor grad fra andre land i Skandinavia, men undersjøiske kabler til andre europeiske land har ført til at Norge også har mulighet for import av kraft fra mange land i Europa.  I 2009 hadde Norge imdilertid en netto eksport av kraft på 9 196 510 MWh, og all denne kraften er definert som fornybar energi,

Kraft som importeres er i stor grad kraft produsert på fossile brensler (olje, gass, kull) og atomkraft.  

Det blir derfor et paradoks at Norge er stor eksportør av olje, gass og kull, men det er ikke tillatt å lage egne gasskraftverk for produksjon av elektristet for kommersiell bruk. Flere av kraftverkene i utlandet som er basert på kull og gass, og som Norge får elekstrisitet fra nå i 2010, har ikke den mest moderne teknologien, og slipper ut betydelige mengder CO2.

 

edit: og http://www.tu.no/kraft/2010/10/28/norsk-strom-er-ikke-ren-halvparten-er-kull--og-atomkraft

 

så kommer det til produksjonen av batteriene, her er en artikkel som refererer til forskning gjort ved NTNU: http://www.popularmechanics.com/cars/news/auto-blog/electric-vehicles-pollute-more-than-gas-or-diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen så tragisk antispinn er på en Sprinter. Litt antydning til hjulspinn så kutter drivstofftilførselen så og si fullstendig. Klin umulig å ta tilfart for å komme seg opp bakker. Går ikke å slå det helt av heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...