Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Enig i at S-klasse Coupe ikke er så altfor pen, selv om den heller ikke er stygg! Fronten er allright, men ræva er kjedelig, og minner meg om siste Saab 9-5 som kom ut... 

 

Hva har egentlig Mercedes vert ledende på? Varebiler? 

Om man sjekker kåringene av årets motorer oppigjennom tiden, er det BMW som stikker av med flest, og også når det gjelder kjøreegenskaper, når ikke Mercedes helt opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bmw sliter for å si det slik...

  

Sier du det? Den må du nesten utdype litt nærmere?

Sist jeg sjekket så var BMW større enn både Audi og Mercedes, og BMW produserer stadig flere biler:)

Fra spøk til alvor... mercedes har alltid vært ledende på "alt" unntatt manuelle kasser...

 

Har alltid vært ja, for 25 år siden tenker jeg. S klassen har alltid vært et utstillingsvindu for hva av utstyr som kommer i bilene fremover sies det, har iallfall ikke vært mye innovativt over de siste tre S klassene...Men ja, Mercedes er på rett vei og satser godt for tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Merce imponerer veldig for tiden :) Den nye A klasse med amg styling er en fryd å se på! 

 

Eksteriøret til A klassen er mye finere å se på enn 1 serien til bmw synes jeg. 

 

 

 

Skulle ønske Bmw lagde en direkte konkurrent til Mercedes SLS. Og da jeg en en splitter ny superbil.

Den Nye el-superbilen (i8) til bmw er imponerende, men ikke i nærheten av en SLS :(.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid vært ja, for 25 år siden tenker jeg. S klassen har alltid vært et utstillingsvindu for hva av utstyr som kommer i bilene fremover sies det, har iallfall ikke vært mye innovativt over de siste tre S klassene...Men ja, Mercedes er på rett vei og satser godt for tiden :)

 

Kommer litt ann på hvordan man ser det, typisk har disse tingene vært kjøling i setene, avansert luftfjøring(det begynner å bli virkelig avansert nå), softclose på dører(1994), adaptiv cruise osv. De siste årene.  Sistnevnte kom de andre merkene med så tett etter at det er litt glemt.

Kjøling i setene og massasje med glovarme "steiner" i setene er vel ikke noe alle veit at engang finnes.. 

 

At Mercedes har vært ledende på alle områder har de ikke vært, deres automatkasser er langtifra noen nyvinninger på 80 og 90-tallet På min kasse går det i alt 4 elektriske ledninger inn på kassa :mrgreen: Disse har som oppgave å styre kickdown, samt gi ryggelys.. :) Det er det eneste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ;). Da er 5 liter kanskje nok.

Btw har alltid lurt på en ting. Noen som vet hva som skjer hvis man ikke grunner før lakkeringen? kan man se om det er brukt grunning etter at lakkeringen er ferdig?

Edit: er snakk om å lakkere en splitter ny frontfanger. Trenger man grunning da?

Kommer ann på om fangeren er grunnet fra fabrikk :) isåfall er det bare å blåse på med lakk (pusse over den litt først da! ) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt ann på hvordan man ser det, typisk har disse tingene vært kjøling i setene, avansert luftfjøring(det begynner å bli virkelig avansert nå), softclose på dører(1994), adaptiv cruise osv. De siste årene.  Sistnevnte kom de andre merkene med så tett etter at det er litt glemt.

Kjøling i setene og massasje med glovarme "steiner" i setene er vel ikke noe alle veit at engang finnes.. 

 

At Mercedes har vært ledende på alle områder har de ikke vært, deres automatkasser er langtifra noen nyvinninger på 80 og 90-tallet På min kasse går det i alt 4 elektriske ledninger inn på kassa :mrgreen: Disse har som oppgave å styre kickdown, samt gi ryggelys.. :) Det er det eneste..

Alle merker har jo selvsagt sine innovasjoner og Mercedes kan ta på seg æren for svært mye oppigjennom årene, særlig fra bilens barndom og yngre år. Men jeg tør påstå at BMW har vært en stor bidragsyter til teknologien i biler de seneste årene, jeg nevner Antispinn (1986), Xenon (1992), Check Controll (1981) Navigasjon (1994), Idrive (2001), Nigth Vision (2004) osv osv. Jeg tørr også påstå BMW har utviklet dieselbilen som sportslig alternativ til bensin, her lå konkurrenter langt bak og ligger fortsatt bak med tanke på M550d.

Automatkassene til Mercedes er kanskje dølle med de er i motsettning til BMW sine kasser holdbare, det kan jeg si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antispinn kom allerede på W126 helt i starten av 80-tallet, Xenon var vel E32 i kombinasjon med projektorlinser, Check control hadde selv min gamle BMW fra 1976 :)

Resten har jeg ikke noe forhold til.

I 1994 når hvermansen ikke hadde hørt om GPS, drev far med et prosjekt på hans jobb som innebar flåtestyring av servicebiler med GPS som første firma i landet(Selvom OL på Lillehammer påstår de var først..) har du en konkret bilmodell/bilde av navigasjon i en BMW fra 1994? Var dette med GPS, eller kun kartmaskin?

 

Vi satt noen år senere med håndholdt GPS fra Garmin(GPS 12) uten kart og syntes det var dritstas, tar jeg ikke feil var dette i 1996, det var fremdeles noe hvermansen visste lite om(dette på grunn av det var forbeholdt militæret og var derfor kryptert åpnet for sivil bruk 1993).

 

BMW dro et sportslig preg ut av dieselmotoren allerede ved introduksjonen av 524td i E28! :) Når det gjelder idag, så har vel Audi et eller annet råskinn av en diesel som konkurrer i 24 timers løp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antispinn kom allerede på W126 helt i starten av 80-tallet, Xenon var vel E32 i kombinasjon med projektorlinser, Check control hadde selv min gamle BMW fra 1976 :)

Resten har jeg ikke noe forhold til.

I 1994 når hvermansen ikke hadde hørt om GPS, drev far med et prosjekt på hans jobb som innebar flåtestyring av servicebiler med GPS som første firma i landet(Selvom OL på Lillehammer påstår de var først..) har du en konkret bilmodell/bilde av navigasjon i en BMW fra 1994? Var dette med GPS, eller kun kartmaskin?

 

Vi satt noen år senere med håndholdt GPS fra Garmin(GPS 12) uten kart og syntes det var dritstas, tar jeg ikke feil var dette i 1996, det var fremdeles noe hvermansen visste lite om(dette på grunn av det var forbeholdt militæret og var derfor kryptert åpnet for sivil bruk 1993).

 

BMW dro et sportslig preg ut av dieselmotoren allerede ved introduksjonen av 524td i E28! :) Når det gjelder idag, så har vel Audi et eller annet råskinn av en diesel som konkurrer i 24 timers løp?

http://www.spannerhead.com/2011/07/20/what-might-have-been-the-eunos-cosmo/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...