Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Du må lage en skikkelig tråd om bilen under Bilder & Showoff forumet med bilder både utenpå og inni :)

skal gjøre det med en gang jeg har mulighet til det. må nok låne kameraet til en kompis, iphonen min tar ikke bra bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har idag kjørt med noekult og E3sex fra lillestrøm til Løken og tilbake.. fint vær og tørre veier uten trafikk ga mersmak.. koste oss godt!noekult ga opp for fort og sattte på taket igjen på e30 sin..men jeg kjørte tur retur med taket ned...noe kjølig... men en helt annen opplevelse..Nå skjønner jeg hvorfor folk priser mx5 opp i skyene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fars f11 ble stjålet fra forus i stavanger i helga, mens han var i nordsjøen. Han fant bilen igjen igår, et stykke fra der han parkerte. Bilen ble funnet ulåst og me førersete helt bak. Han nådde ikke frem til pedalene da han satt seg inn. Mangler noen eiendeler, men ikke av noe verdi...

Men hvordan klarer de å komme inn i bilen, starte den å kjøre bort? Bilen har ingen synlige skader etter hendelsen..rart

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Det har vel vært ganske mye omtalt at BMW har hatt en del problemer rundt hvor enkelt det er å stjele de nye bilene deres. I Drammensområdet ble det stjålet 5-serier, X5er og X6er over lav sko en periode. Ligger en del videoer på nettet hvor folk har kameraer på om nettene og folk stjeler bilene deres enkelt som bare det.. http://www.geekosystem.com/keyless-bmw-hacked-3-minutes/ <-- virker som det har vært/er noen problemer rundt keyless entry systemet, og bruker av blanke nøkler fra BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har i all hovedsak vært et problem på "e-biler". Jeg har ikke hørt om at dette har skjedd med nyere biler enda, og det er igrunn det som gjør dette litt merkelig. I tillegg må man fortsatt bryte opp bilen med den metoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det ikke vg eller dagbladet som viste hvor lett det var å bryte seg inn i en 3 serie? husker at de kom ut med en video for en tid tilbake der det tok dem 30 sekunder å bryte seg og stjele bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det ikke vg eller dagbladet som viste hvor lett det var å bryte seg inn i en 3 serie? husker at de kom ut med en video for en tid tilbake der det tok dem 30 sekunder å bryte seg og stjele bilen. 

Det er vel akkurat det awt refererte til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har i all hovedsak vært et problem på "e-biler". Jeg har ikke hørt om at dette har skjedd med nyere biler enda, og det er igrunn det som gjør dette litt merkelig. I tillegg må man fortsatt bryte opp bilen med den metoden.

Det er vel akkurat dette som er problemet, de som driver slikt faenskap ligger dessverre minst like langt fremme på teknologi og muligheter som de som skal lage systemer mot tyverier.. Alt som er elektronisk er et potensielt system å utnytte. Uten inngående kjennskap til keyless sytemene som er ute å går, hvis dette er noe som sender ut signaler i tide og utide, er det jo klart at man kan snappe opp disse og deretter programmere sin egen nøkkel med samme "kjennemerke"... Dette har vel skjedd før, hvor folk har vært på butikken å handlet, så har noen sittet utenfor i f.eks. en bil med en data samt sensorer og plukket opp signalene, for deretter å oppsøke bileieren på kveldstid med en nøkkel som da inneholder samme data som den originale - vips, er bilen stjålet uten skader...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg ikke har keyless go... Husker Golf 2 var den mest stjelte bilen da jeg var litt yngre... Hvem har overtatt tronen nå?

keyless go er så deilig da :P trenger bare å ha nøkkelen i lomma, man trenger ikke fikle med nøkler og sånt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...