Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Tror tallene er "bedre" nå ettersom diesel ikke har de samme fotrinnene lengre, men det blir nok fortsatt solgt mest dieselbiler.

 

For min egen del hadde jeg aldri vurdert diesel i en 4-serie engang, det harmonerer ikke i en slik bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da skal man på 3dagers kurs med Telenor, kommer til å være boende på hotell ved nydalen i Oslo. Noe bra kebab i nærheten eller må jeg til sentrum?

Bor ikke du i Oslo til vanlig? hmm.. Har jobbet utrolig mye i Nydalen egentlig.. Har ikke funnet noe dugandes av det du beskriver. Du har Pizzabuffè på Peppes da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det står mellom 420d 163hk og 420i 184hk. Skal prøvekjøre 420d 163hk på onsdag, så får vi se... Selgern sa han ville valgt diesel helt klart. Var en selger som kjørte 4-serie der, og han kjørte en diesel også.. Eneste de hadde var en 3-serie touring xdrive med bensin som var det nærmeste 420i. Angående tuning så skjer ikke det med det første, det er vel mer om 4-5 år :-)

Det jeg ikke skjønner med BMW selgere er at de hele tiden skal drive å selge ned på motor? Jeg var å viste interesse og ville ha prisoverslag på F30 328I, men han var mye mer interessert i å selge meg 320d som var "loaded" som han kalte det. Hvorfor vil de bevist selge ett motoralternativ som er billigere? Kan de ha noe med at de har bedre inntjening på biler med mye utstyr kontra biler med mye motor, altså de lønner seg mer for dem å selge en full utstyrt 320d til 700 000 kr i stede for en helt passe utstyrt 328I til samme pris.

For min egen del hadde jeg aldri vurdert diesel i en 4-serie engang, det harmonerer ikke i en slik bil.

Det meste under 435I harmonerer ikke i en slik bil da de mangler to sylindre, men når man først er der så er diesel egentelig ett ikke tema i en slik bil for min del. Det blir bare feil med dieselkakkling i en bil som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det må være noe bra med diesel siden store deler av bilene de selger er diesel, men kanskje folk ikke vet bedre..

Jeg prøver å veie ting opp mot hverandre. 

 

Bensin:

Pos: fin lyd, 20 hk mer enn 420d, 

Neg: forbruk, mindre dreiemoment (270nm vs. 380nm)

 

 

Diesel:

Pos: Bra moment, lavt forbruk, 

Neg: 163 hk( vs 184hk bensin), "dieselkakkling"

 

Er det noe mer?

Jeg selv kjører en diesel nå, utenom kakklingen er den super! Aldri kjørt en bensinbil før, skal prøve en F31 xDrive 320i til uken nå. Eneste de har som kan "tilsvare" en 420i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det må være noe bra med diesel siden store deler av bilene de selger er diesel, men kanskje folk ikke vet bedre..

Jeg prøver å veie ting opp mot hverandre. 

 

Bensin:

Pos: fin lyd, 20 hk mer enn 420d, 

Neg: forbruk, mindre dreiemoment (270nm vs. 380nm)

 

 

Diesel:

Pos: Bra moment, lavt forbruk, 

Neg: 163 hk( vs 184hk bensin), "dieselkakkling"

 

Er det noe mer?

Jeg selv kjører en diesel nå, utenom kakklingen er den super! Aldri kjørt en bensinbil før, skal prøve en F31 xDrive 320i til uken nå. Eneste de har som kan "tilsvare" en 420i.

Tja helt annen respons i bensinmotoren, har myye større arbeidsområde.

 

Hadde ikke brydd meg så mye om det dreiemomentet, er ikke noe arbeidshest/traktor det her :P

 

Tipper du har maks dreiemoment rett over tomgang omtrent på bensinmotoren så(uten å ha sjekka det)

 

420i går nok nokså billig den og så.

 

Noekult: Greit å huske på at opphuggerene har somregel enorm pågang i disse tider :P Her i området må man vertfall bestille time og slikt etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror tallene er "bedre" nå ettersom diesel ikke har de samme fotrinnene lengre, men det blir nok fortsatt solgt mest dieselbiler.

For min egen del hadde jeg aldri vurdert diesel i en 4-serie engang, det harmonerer ikke i en slik bil.

Jeg skulle gjerne hatt bensin i min 120. Min neste bil skal være bensin. Ikke el, for alt er ikke på stell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det finnes grenser på hva man skal ta seg råd til. :)

Jeg har riktignok bestilt Internett fra Altibox, da de endelig har begynt å legge fiber her, men TV-løsningen kommer jeg aldri til å velge. Prisen er jo helt hinsides, og når man i tillegg må "leie" PVR-dekoder og slikt blir det bare for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det finnes grenser på hva man skal ta seg råd til. :)Jeg har riktignok bestilt Internett fra Altibox, da de endelig har begynt å legge fiber her, men TV-løsningen kommer jeg aldri til å velge. Prisen er jo helt hinsides, og når man i tillegg må "leie" PVR-dekoder og slikt blir det bare for dumt.

Prisen er hinsides? Hva er billigere?

Har kjøpt meg hus, og synes altibox kunne levere de beste tilbudene på tv og internett. Tv er ikke så nøye med, trenger bare en grunnpakke, mens jeg har lyst på en høvelig grei internettpakke(mtp hastighet).

Men det som er, er det at jeg hadde altibox for 2 år siden ca og da var det veldig ustabilt, både internett og tv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...