Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis dere vil ha spenning og mengder av sjarme kjører dere en oldschool Land Rover ned til Marokko. Jeg har flere bekjente som har gjort dette uten alt for store problemer. Velg en lang Serie III eller Defender med dieselmotor og safaritak. Stort mer klassisk ekspedisjon blir det ikke... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det glapp når jeg sa det, Fredrik, så jeg gjentar det:

Hugh Laurie skal spille på blues-festivalen på Notodden i år. Det ble annonsert 1-2 dager etter at vi snakka om han :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å selge CRXen er det vanskeligste jeg har gjort. Får bare telefoner fra ungdom som vil ha ungdomsbil og som må spørre foreldrene om lov og sånt først :P Selv til 15.000 kr. som jeg skal ha for den (halvparten av normal markedspris etter det jeg har skjønt), forventer alle en strøken bil :P

 

Det går mot å bare innse tapet og kjøre bilen i hjel på banedager i sommer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å selge CRXen er det vanskeligste jeg har gjort. Får bare telefoner fra ungdom som vil ha ungdomsbil og som må spørre foreldrene om lov og sånt først :P Selv til 15.000 kr. som jeg skal ha for den (halvparten av normal markedspris etter det jeg har skjønt), forventer alle en strøken bil :P

 

Det går mot å bare innse tapet og kjøre bilen i hjel på banedager i sommer :P

kjenner til samme greiene selv.. 

hvilken bil gjelder det? :) link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det glapp når jeg sa det, Fredrik, så jeg gjentar det:

Hugh Laurie skal spille på blues-festivalen på Notodden i år. Det ble annonsert 1-2 dager etter at vi snakka om han :P

 

Artig... og det kunne faktisk være litt morsomt å oppleve ham live. Jeg synes at han er rimelig sporty som holder to karrierer på det nivået igang samtidig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig... og det kunne faktisk være litt morsomt å oppleve ham live. Jeg synes at han er rimelig sporty som holder to karrierer på det nivået igang samtidig... :)

 Aktiv kar ja. Han driver vel mest med teater om dagen..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den er latterlig bra prisa. Til 20.000 kr. (etter småfiksen den trenger) har man bil i topp stand som tåler grisekjøring, er relativt rask (520d med 184 hk på kickdown klarer ikke å gå noen sted med den bak seg hvertfall) og supermoro i svingene. Ikke mye henger med en slik bil som veier 900 kg :) En Elise med forhjulstrekk og motor foran etter min mening :) Ikke minst, jævlig artig å dra den helt opp med turtallet, 2. giret klarer 90 liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har nyttig informasjon om Morocco/Nord Afrika?

Neste sommer skal jeg og en kompis ta en roadtrip for gøy.

Kjøpe en bil til maks 10k, gjøre mest mulig gratis for å få den litt artig og så kjøre til Afrika fra Bergen :lol:

Ryker bilen så er det fly hjem igjen. Det er kun en bonus vis bilen får oss hjem igjen :P

 

Det blir å kjøre til Sør-Spania for så å ta ferge over, være der i 2 dager og kjøre hjemover. Turen er reisen så blir mye kjøring hver dag.

 

Vi har siktet oss inn på gammel Merce med diesel eller 318tds. Såklart med rakrør og oppskrudd trykk. 

Blir det en E36 så kaster vi på coilovers også og slepper den nedpå. Just for fun. haha

Høres ut som en veldig artig tur, håper du lager reisetråd her inne om turen. Men å finne brukanes BMW eller Mercedes som klarer en slik tur tror jeg blir vanskelig på ett 10 000 kr budsjett...Er vel ikke akkurat disse bilene det flyter over med deler til det nede, da hadde det nok vært lettere med en kurant Toyota eller Peugeot med dieselmotor :) Men det helt klart kuleste hadde jo vært om dere valgte BMW da ;) Gammal E36 eller E34!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående slik utenlandstur... +1 på å finne noe med lett deletilgang. En grunn til at det er så lite variasjon i bilparken i land med shabby infrastruktur - folk velger det som lett kan repareres.

 

I Pakistan består 90% (noe sånt) av bilparken av Toyota Corolla sedan og Honda Civic sedan, som begge blir bygget i Pakistan (faktisk). Uansett hvor man er i landet og trenger en del så klarer man å få tak i det i løpet av et par timer. Samtidig kan så og si alle mekanikere skru på de bilene også.

 

Driver å laster ned siste TG episode nå. JC sa på Twitter at den første delen ikke var så bra, men driver å laster ned i HD og gleder meg som en unge til den blir ferdignedlasta og sett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...