Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Deilig å ha det gode gamle Sørlandsværet tilbake igjen :) Sol fra skyfri himmel og 13 varmegrader 8)

Samme her! Helt fantastisk. Hatt meg en lang tur med jentungen i vogna :-) Klør i fingrene etter å få på felgene jeg fikk i posten igår, synd at jeg skal over Haukeli i helga :-/

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt deilig vær ja men min e36 står uten motor så er ikke så moro

 

For alt for mange år siden opplevde jeg det samme en hel sommer da vår Porsche 924 sto uten motor. Jeg skal hilse å si at Fredrik 19 år gammel var lite tilfreds med den situasjonen. Jeg lovet meg selv at makan til dårlig planlegging skulle aldri gjenta seg... :-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo tidenes dilemma å ha på en så fin dag som dette: Skal jeg cruise med cab'en eller skal jeg grise med Hondaen :D :D :D

Cab!!! Den fine vegen fra Charlottenberg du og wicky har snakka om, er den den som går til oslo? Altså denne? Postet bilde

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo tidenes dilemma å ha på en så fin dag som dette: Skal jeg cruise med cab'en eller skal jeg grise med Hondaen :D :D :D

tja, det ene kan jo utelukke det andre en god stund, mens det andre alternativet kan utelukke det andre en kortere stund :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alt for mange år siden opplevde jeg det samme en hel sommer da vår Porsche 924 sto uten motor. Jeg skal hilse å si at Fredrik 19 år gammel var lite tilfreds med den situasjonen. Jeg lovet meg selv at makan til dårlig planlegging skulle aldri gjenta seg... :-x

 

 

Så derfor planla du å kjøpe en e46 for så å bytte den i en Up!? :P

 

Har igrunn gitt opp å planlegge bilkjøring/sesonger...skjer alltid noe uforutsett...skulle ut og vaske bil istad..men neida... ungen satte seg ned og klikka i vinkel...så da ble det til at vi måtte ta vogna og gå tur i solen istedet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cab!!! Den fine vegen fra Charlottenberg du og wicky har snakka om, er den den som går til oslo? Altså denne? ebehyry2.jpg

Sent from my iPad using Tapatalk HD

 

 

Usikker as... jeg kjører fra lillestrøm til bjørkelangen så videre til skotterud og derfra til charlottenberg...DET er en fin tur det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stk 18-åring som bør miste førerretten for evig, og bures inne i lang tid. Kjenner jeg blir skikkelig forbanna av slike egoistiske rasshøl som ikke tenker på hvordan deres oppførsel kan få konsekvenser for andre.

 

Ikke hadde han lappen heller! Herregud..

 

http://www.aftenbladet.no/nyheter/innenriks/18-aring-alvorlig-skadd-da-han-totalvraket-Ferrari-3375149.html#.UyBnxs6tad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker as... jeg kjører fra lillestrøm til bjørkelangen så videre til skotterud og derfra til charlottenberg...DET er en fin tur det :)

Ahaa! Jeg kjørte den vegen i sommer, kjekke veger :-) Skal kjøre der på lørdag også.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så derfor planla du å kjøpe en e46 for så å bytte den i en Up!? :P

 

Har igrunn gitt opp å planlegge bilkjøring/sesonger...skjer alltid noe uforutsett...skulle ut og vaske bil istad..men neida... ungen satte seg ned og klikka i vinkel...så da ble det til at vi måtte ta vogna og gå tur i solen istedet :P

 

Nei... der er det ingen sammenheng. I tilfellet med motorbyttet på 924´en valgte jeg et mindre og billig verksted til å gjøre jobben. Det var dumt for de hadde hverken kunnskap eller kapasitet til å gjøre jobben innenfor rimelig tid. Motorblokken måtte bl.a bestilles fra Nederland og deretter bygges opp fra bunnen i Norge med nye deler. Når jobben var gjort viste det seg at motoren gikk såpass dårlig at jeg måtte få den sjekket hos Porsche i Kiel. På midten av 80-tallet var dette enklere enn å få jobben gjort i Norge. Jeg behøver vel egentlig ikke å nevne at verkstedet fikk på pukkelen og stengte for godt etter denne miseren.

 

Up´en er forøvrig en fantastisk småbil. Vi brukte den også da vi var på skiferie i Norge og det var like vellykket. Såvidt jeg vet er Up den eneste av de helt små bilene som også kan brukes til langkjøring uten at komforten blir helt grusom... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... der er det ingen sammenheng. I tilfellet med motorbyttet på 924´en valgte jeg et mindre og billig verksted til å gjøre jobben. Det var dumt for de hadde hverken kunnskap eller kapasitet til å gjøre jobben innenfor rimelig tid. Motorblokken måtte bl.a bestilles fra Nederland og deretter bygges opp fra bunnen i Norge med nye deler. Når jobben var gjort viste det seg at motoren gikk såpass dårlig at jeg måtte få den sjekket hos Porsche i Kiel. På midten av 80-tallet var dette enklere enn å få jobben gjort i Norge. Jeg behøver vel egentlig ikke å nevne at verkstedet fikk på pukkelen og stengte for godt etter denne miseren.

 

Up´en er forøvrig en fantastisk småbil. Vi brukte den også da vi var på skiferie i Norge og det var like vellykket. Såvidt jeg vet er Up den eneste av de helt små bilene som også kan brukes til langkjøring uten at komforten blir helt grusom... :)

 

 

whaaat? fikk du ett verksted til å stenge? :P Er ikke Skoda sin microbil den samme som Up!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...