Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Nei, er pakistaner.Dog er det utbredt blant innvandrer barn i oslo å "dele" ordene mellom seg....Diverse banneord på urde brukes av alle minioriteter, samt en god del etniske nordmenn...

Persisk er vel utspranget til alle språkene i midtøsten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... persisk er et indoeuropeisk språk i likhet med f.eks urdu og norsk. Arabisk er derimot et afroasiatisk språk i likhet med f.eks hebraisk. Disse språkene er ikke beslektet med hverandre. En iraner blir forøvrig skikkelig forbannet hvis du kaller ham en araber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, jeg opplever at flere iranere kaller seg persere fordi det muligens har en finere klang og er litt flottere. Se på Aylar...hun kaller seg Persisk, men hun er fra Iran...men Perser høres unektelig bedre ut enn Iraner (uten at det er noe negativt ved å være ifra iran)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, jeg opplever at flere iranere kaller seg persere fordi det muligens har en finere klang og er litt flottere. Se på Aylar...hun kaller seg Persisk, men hun er fra Iran...men Perser høres unektelig bedre ut enn Iraner (uten at det er noe negativt ved å være ifra iran)..

Dagens Iran er restene av det gamle perserriket som strakte seg fra Hellas til India. Mange iranere er meget stolte av deres kultur og det er viktig for dem at de er iranere og ikke arabere. Iranerne stammer i likhet med europeerne fra det nordlige India, men utvandret fra dette området mye tidligere enn oss. Det er derfor persisk, urdu og bl.a norsk er beslektet, men ikke arabisk... som derimot er beslektet med østafrikanske språk. For mange iranere er denne forskjellen meget viktig fordi de oppfatter araberne som et stamme/nomadefolk uten en vesentlig kultur og historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er herlig, folk KAN ikke kjøre bil! reiste hjemme fra 06.40 Turen tar egentlig 40 min ca til jobb!

jeg kom inn døra NÅ!!!

mens jeg ligger sidelengs inn til jobb. er jo så konge føre! kan jo ligge breit i 100. så ligger folk i grøfta og lager køer! nei faen er dritt lei nå. folk trenger mer erfaring på snøen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...