Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

 

Hei folkens!

Det gleder meg å se at det sitter mye kloke hoder her!

Artikkelen om Magnus sin Mercedes w124 er helt klart utrolig. Etter at det også dukket opp en artikkel som flere har linket til der avviket er "nokså stort" (1,6 vs 3,4), måtte jeg foreta enda en faktasjekk i dag. Over telefon bekrefter eieren av bilen at den nevnte artikkelen i Vestnytt inneholder feil, og det han vil kalle siste "offisielle" kilometerstand var da telleverket sluttet å fungere like før 2,5 millioner kjørte kilometer. Etter dette har bilen vært like hyppig brukt som frem til da av han selv, tre døtre samt sin kone i ytterligere fem år. Eieren anslår altså kilometerstanden til å være 3,4 millioner kilometer i dag.

I løpet av bilens første seks leveår, slukte den altså over en million kilometer og fikk sin utmerkelse i 1997 for å ha passert 1 million km. Bilen var også i bruk helt til dagen vi var å gjorde intervjuet med eieren!

Haha !

Tror han må legge inn årene snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende han lar den kjøre selv rundt huset om natta. Virkelighetens svar på Herbie!

Enkelt, et tau hektes på bilen, andre enden er festet til hagens tørkestativ, motor startes og automaten settes i drive, gasswire strammes bittelitt. Bilen kjører da av seg selv rundt og rundt tørkestativet hele natta i en fast radie fra senter(tørkestativet) :) Tror jeg skal gjøre det samme sporenstreks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Mercedes entusiaster landet over har virkelig fått vann på mølla av den artikkelen der, bare synd bilen aldri har gått i nærheten av det som det hevdes. Han som eier bilen må jo enten begynne å bli små dement (han er jo 80 år) eller så er han en typisk gammel bilanton som liker å skrøne og trolle på den lokale kafeterian :P

Tror jeg skal stille frem kilometertellern på E34en til 3 mill og ringe alle landets aviser, kanskje ringer de fra museet i München og vil kjøpe bilen ;) For med en kilometerstand på 3,4 mill så er jeg ganske sikker på at denne W124en er ganske unik og burde stått på museum hos Mercedes.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...