Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

M avdelingen må dessverre se seg slått av veldig mange andre fabrikktunere fra andre merker...  Er ikke alltid det er viktigst å kjøre fortest rett frem..

 

AMG / Blackseries leverer en totalpakke av kaos, mentale følelser og en råskap få andre kan prestere...og dette uten å ha ekstra motorlyd-høyttalere...

Ja kaos er det rette ordet på de mest ekstreme AMG maskinene, men hvor lenge tror dere det er kult å selge biler med så mye kraft at de ikke klarer å kjøre rett frem eller rundt en bane noen runder uten å bruke opp ett sett med dekk. Det med lyden i høyttalerne på M5 er bare teit, det kunne de spart seg for.

Det handler litt om hva man vil ha, noen vil ha oppmerksomhet, blårøyk og 800 nm mens andre vil ha plass til familien, kunne sette rundetider rundt ringen samt unngå å vekke nabolaget om morran når bil startes :) Er jaggu ikke mange som slår M når alt kommer til alt så det er dine ord...

Du er ikke skap amcarentusiast freddy, isåfall er det et vitrineskap med glassfront.

Og det er sikkert noen som går lei bmw-messingen din også, og synst wicky sin mercedes-prat er et velkomment avbrekk i en tråd der bmw er viktigere enn om jesus hadde kommet tilbake til jorda som polsk jordbærplukker.. Uansett er det irrelevant om man prater bmw (bil) eller merce, for bil er SKAMGAY! Mc er tingen!

Du sier det ja, jeg er med andre ord ute av skapet da :)

Det kan godt være folk går lei av BMW mas ja, men heldigvis så er det BMW mas på ett BMW forum og blir man lei av det ja da har man logget seg inn på feil nettside :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"mens andre vil ha plass til familien, kunne sette rundetider rundt ringen samt unngå å vekke nabolaget om morran når bil startes"

En E55 AMG klarer dette helt fint.... ;)

Ja det gjør den nok, men så er de dem som vil ha "the real thing" og da klinger M5 godt i ørene på mange. Er jo det som er supersedan nummer en, er jo den alle bruker som eksempel og som nettopp RS6 og E55 måles opp mot :)

Men vi to blir nok aldri enige når det gjelder dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dediserer dette diktet til godslothen vår, Nytern;

 

 

Åååå!!

Det var vakkert! Takk, noekult! Nå ble jeg glad  :moroklem: 

 

Litt merceprat tåler jeg forøvrig helt fint, klarer ikke å se hvorfor dette skulle irritere folk her inne egentlig. Hvordan vet en at en kjører en skikkelig god bil? Jo, en må ha et åpent sinn og prøve/studere/prate om andre bilmerker. Om noe setter jeg bare mer pris på BMW'ene mine uten fanboyskylappene :wink:

 

Savner s124 300TE'en jeg hadde, den var minst like komfortabel som E39'ene jeg har eid. Ja, og hakket mer solid. Hvorfor ikke 124? Jeg liker at en får litt i pose og sekk med E39, komfort og dynamikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang km på e90n til Fredrik hadde ikke jeg vært redd for det :)

 

e90 320i'n jeg hadde var kjørt ca 230 000km når jeg "kvitta" meg med den.

 

Føltes like tight å kjøre som stefar min sin e91 som er gått 40 000km :) (og andre lav km e9x jeg har kjørt)

 

Om man ser bort ifra litt oljeforbruk(ikke veldig mye), litt slitte knapper inni bilen og litt sliten lakk etter så mye km, så virka bilen som gull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men det går vel hundretusener av Mercedeser fra 2000-tallet der ute med maaasse elektronikkfeil og annet dritt. Føler at E-klassen absolutt ikke er representativ for resten av linupen. Grøsser over tragiske Vito, første A-klasse og første ML.

Langt mellom BMW-modeller som har fått rykte som rene drittkvalitetsbiler, som de overnevnte...

Jeg vil ha C63 AMG stv.! Må være livsforlengende å ligge sideleeeengs ved hver sving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedes har fine biler! Men de rune lyktene faller ikke i smak.. 
Far min har en Mercedes CLK 200 (?) 2.0l Automat.. Gaspedalen der er helt fucka, dårligste gassresponsen eg har vært borti. Ikke noen som tilfeldigvis har peiling på det? 

Når det kommer til Mercedes og elektronik feil.. Så møtte eg på en taxi en gang, alle slags lys blinket som faen, vindusviskeren og alt gjekk berserk. I tilegg så kommer bilen i høg fart. Var ett ganske "wtf" øyeblikk det ja! 

- Nattevakt - Ikke forvent at det som blir skrevet, gir meining.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedes har fine biler! Men de rune lyktene faller ikke i smak.. 

Far min har en Mercedes CLK 200 (?) 2.0l Automat.. Gaspedalen der er helt fucka, dårligste gassresponsen eg har vært borti. Ikke noen som tilfeldigvis har peiling på det? 

Når det kommer til Mercedes og elektronik feil.. Så møtte eg på en taxi en gang, alle slags lys blinket som faen, vindusviskeren og alt gjekk berserk. I tilegg så kommer bilen i høg fart. Var ett ganske "wtf" øyeblikk det ja! 

- Nattevakt - Ikke forvent at det som blir skrevet, gir meining.. 

Haha ga lite mening 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal være bra for rust nå. De flausa fra 1996-2002/tidlig 2003 med tynnere lakk og ugalvanisert metall. W124 fra 95 og tidligere holder seg bedre Mtp rust overfor overnevnte. Men siden 2003 ish (w211) osv så var det galvanisert metall og annen lakk, så mye bedre :)

Sent from my C6903 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ordna seg etter at 1,5 modellerie rustet greit mye av seg selv! Ganske synd for feks. 210 bilene er veldig gode foruten rust. Ønsker man en billig, pålitelig og god 'bruk og kast bil' så er en slik til 25 000kr absolutt gode kjøp! En kompis kjøpte en stasjonsvogn uten rust(!) for den prisen! God bil! Men det er slitt vindusheiserknapp på bilen, første eier røykte sigar annethvert minutt og med ettermonterte vindavvisere blir det enda bedre å røyke mens man kjørte! Ifølge selger så døde første eier grunnet røykingen, så kan kanskje se for meg at det ble kjørt litt vindusheiser! Km. Stand typ 340 000km og bilen går rett over 100 mil i uka!

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...