Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd bilvask produktene til Biltema. Har hørt mye bra om dem å vurderer å kjøpe det eller bare fortsette å bruke Megaurius sitt ?

Sent from space using Tapatalk -

maguairs er nok et par hakk bedre enn biltema sine produkter. Men husk at en god vaskeoppskrift og fremgangsmåte utgjør en meget stor forskjell også. Tilegn deg god vaskekunnskap og hvilke trinn man skal gjøre når og hvilke produkter som egner seg best til hvilke tider osv. Scandicshine har lagt ut en god del videoer på youtube og dere facebook side der de tar det viktigste og grunnleggende. Nå vet jeg ikke hvordan dine kunnskaper er, men generelt er det mange med gode produkter og ganske lame vaskerutiner/fremgangsmåter. Men ja, heller meguairs, ikke gå ned på kvalitet :P!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd bilvask produktene til Biltema. Har hørt mye bra om dem å vurderer å kjøpe det eller bare fortsette å bruke Megaurius sitt ?

Sent from space using Tapatalk -

Synes Biltema sin shampoo funker knall, hvorfor betale mer? Brukte dette på BMWn sålenge jeg hadde den, var så blank og fin atte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som kan gi meg en ærlig mening om JOM coilovers te e39? er litt "for" billig :P  og det er ikke grenser for ha folk sier, noen påstår at det omtrent er som å bytte ut fjør&demper med stag, andre skryter hemningsløst av de ?   :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Biltema sin shampoo funker knall, hvorfor betale mer? Brukte dette på BMWn sålenge jeg hadde den, var så blank og fin atte :)

Kommer litt anpå hva man skal få av resultat når det gjelder bilshampo.

 

Skal man fjerne all voks og forseiling så er til og med zalo og andre sterke såper kjempebra. Men har du nylig polert bilen og vokset den, og skal vaske den noen dager/uker etterpå, så er ikke sterk shampoo et ønske, da du fjerner all voksen du nettopp påførte. Da foretrekker man en mildere bilshampo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd bilvask produktene til Biltema. Har hørt mye bra om dem å vurderer å kjøpe det eller bare fortsette å bruke Megaurius sitt ?

Sent from space using Tapatalk -

biltema shampo osv funker helt greit, det viktigste er jo at bilen er så ren som mulig før man går på med svamp og såpe og dette fikser surfex hd bra som er vannbasert avfetting. 

 

det som er mest avgjørende er nokk ikke hvilke produkter som blir brukt men hvordan du vasker og hva formålet ditt er, mitt mål er å ha en ren bil men også så fri for vaskeriper som mulig , ser jo noen spyler bilen med bare hageslangen og kjrører igang med håndvask rett etter ja bilen blir rein , men hageslangen fjerner ikke nokk møkk så blir mye riper i lakken etterhvert og da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

biltema shampo osv funker helt greit, det viktigste er jo at bilen er så ren som mulig før man går på med svamp og såpe og dette fikser surfex hd bra som er vannbasert avfetting. 

 

det som er mest avgjørende er nokk ikke hvilke produkter som blir brukt men hvordan du vasker og hva formålet ditt er, mitt mål er å ha en ren bil men også så fri for vaskeriper som mulig , ser jo noen spyler bilen med bare hageslangen og kjrører igang med håndvask rett etter ja bilen blir rein , men hageslangen fjerner ikke nokk møkk så blir mye riper i lakken etterhvert og da. 

svamp? :o.... finnes det noen bra svamper? trodde man brukte vaskehanske/mitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er visst svamp som er blitt inn igjen nå blant detailerfolket på dcn, svampene har jo porer som møkka kan trekke inn i og renne ut av igjen når du skyller den i bøtta , mitt der fester småstein osv seg mye bedre å blir liggende. 

 

bilnerden selger en god svamp eller så har man zymol fra ebay da. 

 

men uansett hva man går over med når man tar berøringsvask så har jo forarbeidet mest og si om man får riper eller ikke. jeg bruker alltid svak utblandet avfetting ennten i skumkannon eller i trykkanne som jeg har med på selvasken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er visst svamp som er blitt inn igjen nå blant detailerfolket på dcn, svampene har jo porer som møkka kan trekke inn i og renne ut av igjen når du skyller den i bøtta , mitt der fester småstein osv seg mye bedre å blir liggende. 

 

bilnerden selger en god svamp eller så har man zymol fra ebay da. 

 

men uansett hva man går over med når man tar berøringsvask så har jo forarbeidet mest og si om man får riper eller ikke. jeg bruker alltid svak utblandet avfetting ennten i skumkannon eller i trykkanne som jeg har med på selvasken. 

aha, må lese meg opp mer på dcn :P

svak avfetting selv etter voksing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...