Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har noen triks til å få dekk av felger? Er 19" CSL-replika felger. Stresset i 20min i lunsjen med å få av ett dekk. Ikke faen...

Sto to stk på ene siden og presset ned sammen med maskinen, mens jeg prøvde å luke tak i dekk kanten på andre siden. Var ikke noe å gå på engang :P

Har forholdsvis ræva omleggingsmaskin på jobb (etter min mening. Verksmester mener selvfølgelig noe annet) uten hjelpearm en gang.. i alle fall sliter man med å få av stive lavprofilsdekk på denne her.

Klarte å vrenge av 265/35-18 på mine felger ved at vi var 3 stk. 2 stk som sto med brytejern/lange flate jern under kanten på felgen og presset dekket ned. Høres ganske brutalt ut, men det gikk helt fint når jeg først fikk vipa dekket over vrengerarmen. Kjørte forsiktig rundt for å ikke lage merker, men gikk fint. På underste delen av dekket klarte jeg faktisk å presse dekket av for hånd! Kjørte det på skrått og pressa opp med litt dekkpasta på..

Makkete å forklare en sånn prosess i tekst, men ja muligens du forstår.

Edit:

Fant faktisk lik maskin på et søk på "dekkomleggningsmaskin" haha.

IMG_7763.jpg

Helt håpløs maskin å ha på et moderne verksted. Blir mer og mer lavprofilsdekk og ekstreme dimensjoner, så å ikke ha hjelpearm gjør hele prosessen meget risikabel. Men sånn er det når to tette og ei baddehette skal bestemme hva vi skal ha og ikke skal ha. Høre på oss som må jobbe med maskinene daglig er ikke snakk om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fann ikke noen info om avstand fra justeringsring.. Noen som vet om dette skal stå en plass? Er e39 jom blueline coilovers det er snakk om. Men jeg fant totalhøyden tror jeg. Var minst 335 mm fremme og bak. Sto på side 10 av 12. Der det står at lys skal vere justert osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite spørsmål til dere som har godkjent endring av høyde på bil: Måler de fra hjulbue og på skrå inn til senter av felg, eller måler de loddrett ned til senter? Hvordan måles det som står i TUV papirene?

Jeg hadde min inne i Ålesund for ett par måneder siden, målte ingenting :) Verken høyden på bilen, eller avstand fra senter til hjulbue.... Skreiv ned antall vindinger og slikt ifra Tüv-papira, det var vell alt :P

 

Edit : Men det var ikke justerbart, som jeg ser du har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde min inne i Ålesund for ett par måneder siden, målte ingenting :) Verken høyden på bilen, eller avstand fra senter til hjulbue.... Skreiv ned antall vindinger og slikt ifra Tüv-papira, det var vell alt :P

Det var justerbart? Sto det mål fra felgsenter til hjulbue på hjulstillingpapirer?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer! Bilen min er tidligere godkjent med senkefjærer. Da står det bare antall vindinger og diameter på fjærene. Samt merket og nummerene på fjærene, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K-E, on 02 Apr 2014 - 18:44, said:
Stemmer! Bilen min er tidligere godkjent med senkefjærer. Da står det bare antall vindinger og diameter på fjærene. Samt merket og nummerene på fjærene, selvfølgelig.

 

 

Er jo godkjent senka da  :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forholdsvis ræva omleggingsmaskin på jobb (etter min mening. Verksmester mener selvfølgelig noe annet) uten hjelpearm en gang.. i alle fall sliter man med å få av stive lavprofilsdekk på denne her.

Klarte å vrenge av 265/35-18 på mine felger ved at vi var 3 stk. 2 stk som sto med brytejern/lange flate jern under kanten på felgen og presset dekket ned. Høres ganske brutalt ut, men det gikk helt fint når jeg først fikk vipa dekket over vrengerarmen. Kjørte forsiktig rundt for å ikke lage merker, men gikk fint. På underste delen av dekket klarte jeg faktisk å presse dekket av for hånd! Kjørte det på skrått og pressa opp med litt dekkpasta på..

Makkete å forklare en sånn prosess i tekst, men ja muligens du forstår.

Edit:

Fant faktisk lik maskin på et søk på "dekkomleggningsmaskin" haha.

IMG_7763.jpg

Helt håpløs maskin å ha på et moderne verksted. Blir mer og mer lavprofilsdekk og ekstreme dimensjoner, så å ikke ha hjelpearm gjør hele prosessen meget risikabel. Men sånn er det når to tette og ei baddehette skal bestemme hva vi skal ha og ikke skal ha. Høre på oss som må jobbe med maskinene daglig er ikke snakk om..

Samma ducati plakten har jeg på gamlerommet mitt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, men prøver å ha VPN på under hele nedlastningen for å være sikker. Surfer alltid på t*rrent med VPN aktivert, går det utrolig tregt under nedlastning pleier jeg å slå den av for resten av nedlastningen :P

 

Du burde legge inn brukernavn og passord i utorment så slipper du tenke på å ha vpn aktivert hele tiden.

https://www.privateinternetaccess.com/forum/index.php?p=/discussion/434/ux-install-instructions-for-proxy-proxychecker/p1

Må logge inn på nettsiden for å generere brukernavn og passord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke aprilsnarr

 

Er på jobb og blir oppringt av ukjent nummer. Vedkommende sier at de har krasja i bilen min, som står fint parkert utenfor leiligheten min. De sier det er en liten skade på støtfangeren bak. Sier at jeg skal sjekke det når jeg kommer hjem

 

Kommer hjem nå, og ser det er litt mer enn en "liten" skade. Stor skrape over bakfangeren og ei tykk ripe igjennom samtlige lakk-lag. De har innrømt skyld, og har påtatt seg å betale for skadene, naturlig nok.

 

Noen forslag til hvordan jeg skal gå frem her? Jeg tenker jeg stikker på sunnland bil og får en takst på ny m5 bakfanger, lakkering og montering og tar det derfra. 

 

Bilder kommer straks. 

 

Edit: bilder, ja jeg vet bilen er skitten :P

attachicon.gifIMG_0618.JPG

attachicon.gifIMG_0619.JPG

attachicon.gifIMG_0620.JPG

attachicon.gifIMG_0621.JPG

Vanskelig å tolke bilder av skitten bil men ser jo bare ut som du trenger det et friskt strøk med lakk og eventuellt et par nye lister.

Utifra innlegget ditt virker det litt som om du tenker at noen har kjørt i deg og nå skal alt NYTT NYTT !

Når vedkommende faktisk er ærlig nok til å ringe deg og si ifra istedet for å stikke av og la deg ta regningen synes jeg du skal løse det mest mulig smertefritt for stakkaren som var uheldig og kom borti deg.

Såklart synes jeg bilen din skal bli i orden, men hvis det kan løses litt billigere uten at det blir dårligere er jo det vinn vinn.

 

For eksempel var det noen som var uheldig og kom borti min bil, siden jeg jobber med oppretting/lakkering tok jeg betalt for kostnadene det koster meg å fikse det selv istedet for å kjøre til forhandler å få en takst på XXXXX antall tusen.

En annen gang var jeg uheldig og dultet i en . Han går ut av bilen og jeg beklager veldig, legger meg langflat og forklarer at vi skal løse dette.

Enten kan jeg fikse bilen og han får leiebil, han kan få penger eller ta det på forsikringen. Han begynner å skrike "MIN bil skal på VOLVO, jeg SKAL ha førerkortet og vognkortet ditt og DU kommer til å høre fra MIN advokat" osv..

Min reaksjon blir dermed at jeg går inn i bilen, setter den i drive og kjører rolig derifra mens han står og måper. What goes around comes around.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...