Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

12000 for et mumitroll som slikker ei kjerring med hengepupper? Blir svigermor imponert dersom du har dette hengende ved spisestuebordet?

 

 

Nei dette er ikke mine bilder. Jeg hadde ikke hengt de opp i en mørk bod engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde aldri klart flere uker med total "isolasjon" på en brakke eller båt eller rigg as..

aldri si aldri, er jo "pauser" fra hverdagslivet med mas og kjas, er det ikke det :P?

Er faktisk usikker på om jeg hadde fått det til... men hadde vært interessant å ha prøvd =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en utlending, og eldst i familien, har jeg ett annet forhold til hverdagsliv... Jeg hater å dra på ferie itilfelle familien trenger meg... jeg hadde aldri taklet å bo ute på en båt/rigg i 4uker... tenk om kona trenger hjelp? hva om ungen må til legen? hva om noe akutt skjer? Jeg tar heller 08-16 hver dag enn 4uker på og 4uker av...

 

Brødrene mine har ingen problemer med å være borte lengre perioder..begge skal til høsten studere i trondheim og bergen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjeldent lengre enn to uker, og isåfall er det snakk om overtid. Det er ikke lov å være ombord lengre enn tre uker. Akkurat nå kom jeg i dag, og skal hjem på torsdag. På båt er man derimot ofte fire uker.

 

Det er naturligvis en kjip plass å være om noe skulle skje hjemme, men man kan ikke bare tenke slik. Jeg var ute på jobb når jeg fikk telefon om at fruen skulle føde. Fikk helikopter ganske raskt, tok deretter taxi fra Bergen til Haugesund, og nådde fødselen, så man er ikke helt isolert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en utlending har jeg ett annet forhold til hverdagsliv... Jeg hater å dra på ferie itilfelle familien trenger meg... jeg hadde aldri taklet å bo ute på en båt/rigg i 4uker... tenk om kona trenger hjelp? hva om ungen må til legen? hva om noe akutt skjer? Jeg tar heller 08-16 hver dag enn 4uker på og 4uker av...

 

Det er åpenbart noen kulturelle forskjeller her, men tror du ikke at din kone klarer å holde skansen med familien noen dager uten din hjelp? Ingen er fullstendig uunnværlige selv om vi liker å tro at vi er det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...