Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Dette var 205hestern, og vi var fire stroe mannfolk og en litrn, så sikkert 600kilo ekstra. Mistenker at f11 føreren ble overrasket over hvor godt følge vi egentlig holdt, tror ikke min hadde holdt så godt følge som vi gjorde, selv om vi da hadde hatt samme motor minus xdrive. Var godt driv i noen av forbikjørselene opp over de tyngste bakkene til Trysil.

Når det gjelder seter, komfortsetene i min er vesentlig bedre en volvos sine.

205hk'en går rimelig greit, men er en del tull med twinturbo systemet på de desverre.

6'er dieselene i f11 imponerte meg mer.

Hvordan var plassen i baksetet med voksne mannfolk i xc60'n? jobba som mekaniker på de, syntes ikke plassen fra førersetet og bakover var så mye å skryte av.

(egentlig noe jeg mener om de fleste suv'er på denne størrelsen, deler av grunnen til at jeg ikke liker de.)

Den XC70 som du sikter til Werther heter XC70 N. (og 3 generasjon som er nå, heter xc70 2 av en eller annen merkelig grunn.)

Ålreite biler, Girkassa er svakt punkt om den ikke får oljeskift (på tross av "lifetime" olje)

OOG de har svingradius på size med månen, (egne stoppere som må skiftes etterhvert for at den ikke skal gå i hjulbuen pga laget for tverstilt rekke 6)

Ellers er de fine å ha med å gjøre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^Volvo har sykt dårlig svingradius. Det kan være hovedgrunn til at jeg ikke gidder å vurdere Volvo engang så lenge jeg bor i Oslo... Finnes ikke en eneste vei i denne byen en stor Volvo hadde klart u-sving på uten å rygge midt i veien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan takke Volvos forferdelige svingradius for at jeg kun mista skiltet på mopeden èn gang da jeg var mopedist i alderen 16-18 år :P Da av en Mercedes(slik de kjører med i Oslo, Viano?), andre ganger var det Volvoer som ikke klarte å snu fort nok, og man kunne stikke av uten å legge opp til hasardiøs kjøring som kunne minne om en getaway i Politiets øyne 8-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan takke Volvos forferdelige svingradius for at jeg kun mista skiltet på mopeden èn gang da jeg var mopedist i alderen 16-18 år

 

Den lo jeg godt av :mrgreen:

Ved 2 tilfeller (med bil, ikke moped) har jeg møtt politiet i V70 som setter på blålys og skal snu og stoppe meg (en gang på lokal fylkesvei og en på E18), og begge gangene klarte jeg å stikke av ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen skapre hoder her ?

Er det lov å "øvelsekjøre med henger" ?

Altså personen som kjører har førerkort klasse B
men kjører  bil med henger som krever BE

Personen som sitter på " mentoren" har førerkortklasse B og har hatt den i over 5år

Øvelsekjøring med personer uten førerkort fra 16, de reglene kan jeg
25 + lappen sammenhengende i 5år +

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En klassiker er jo at fartsgrensen er pr pers. Så hvis man er to mann som er ute og råner i 50-sona blir det 100-sone. Det er i hvert fall den regla en kamerat og jeg brukte når vi pisket Fiestaen til mora hans rundt i bygda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fjernet hele enheten og gikk tilbake til en konvensjonelt bremsesystem på facelift. Har skiftet utallige SBC-enheter, og husker også at Mercedes ofte tok en del av kostnaden selv om bilen var uten garanti. Tror enheten kostet 30.000,- eller noe slikt.

 

 

De dekker fremdeles mesteparten av kostnadene...det går også an å nullstille tellern...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å kunne øvingskjøre i klasse BE og B96 må du

    vere fylt 16 år
    ha fullført trafikalt grunnkurs
    ha med anten gyldig bevis for fullført trafikalt grunnkurs og legitimasjon, eller førarkort i ein annan klasse

bør du

    ha førarkort i klasse B eller ha gjennomført opplæring i denne klassen

Den som er med deg

    må vere fylt 25 år
    må ha hatt førerett i klasse BE samanhengande dei siste 5 åra
    NB! Kan ikkje ta betaling

Bilen må

    tilhøyre klasse B (tillaten totalvekt ikkje over 3500 kg)
    ha speglar som gjev godt utsyn bakover, sjå lengre ned på sida

Tilhengaren må

    ha aktuell totalvekt som ikkje er over det som er fastsett i vognkortet for bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^Volvo har sykt dårlig svingradius. Det kan være hovedgrunn til at jeg ikke gidder å vurdere Volvo engang så lenge jeg bor i Oslo... Finnes ikke en eneste vei i denne byen en stor Volvo hadde klart u-sving på uten å rygge midt i veien...

 

 

s80en min sugde på det meste...Men den var komfortabel!! Ble ikke sliten selv nonstop "makarska-oslo"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør ikke ledsager ha BE for at dette skal være gyldig? Ellers åpner jo dette for mye fin førerkortløs kjøring etter "To hoder tenker bedre enn et, derfor tenkte vi at det var ok at vi begge mangler BE" - metoden ?

Se der ja, mente såklart BE på Ledsakeren

 

For å kunne øvingskjøre i klasse BE og B96 må du

    vere fylt 16 år

    ha fullført trafikalt grunnkurs

    ha med anten gyldig bevis for fullført trafikalt grunnkurs og legitimasjon, eller førarkort i ein annan klasse

bør du

    ha førarkort i klasse B eller ha gjennomført opplæring i denne klassen

Den som er med deg

    må vere fylt 25 år

    må ha hatt førerett i klasse BE samanhengande dei siste 5 åra

    NB! Kan ikkje ta betaling

Bilen må

    tilhøyre klasse B (tillaten totalvekt ikkje over 3500 kg)

    ha speglar som gjev godt utsyn bakover, sjå lengre ned på sida

Tilhengaren må

    ha aktuell totalvekt som ikkje er over det som er fastsett i vognkortet for bilen

Se der ja, henne fant du denne ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...