Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Har rattet litt rundt i denne de siste to dager, helt ny Mercedes A 180 Bensin :)

post-47692-0-82412800-1397993513_thumb.j

En virkelig artig liten krabat, for første gang har jeg faktisk følt meg vel og hjemme bak rattet i en Mercedes. Bilen ser utrolig bra ut og har ett kjempe fint interiør i forhold til F20, kvaliteten er dog den samme på disse to bortsett i fra noe kjip hardplast i mellom forsetene på A klassen. Bilen var utrolig tigth og fin å kjøre, kunne være mer komfortabel men ellers så var den ganske nærme BMW nivå når det gjelder kjøredynamikk. God innvendig plass hadde den også, nok av takhøyde i baksetene og forsetene var utrolig kule egentelig, masse side støtte og de 122 hestene var mer enn nok til å ha det høy med. Automaten ble betjent av en hendel på rattet som egentelig var ganske praktisk, hadde også F1 giring på rattet. Men å kjøre med var Automaten helt elendig da den var utrolig masete og treig, skifter mellom girene hele tiden og det er irriterende så her ligger BMW Automaten lysår forran. Hadde også irriterende ulyder ifra to steder i dasjbordet, litt for dårlig på en helt ny bil. Samt at jeg ble forundret over at Mercedes forsatt har samme nøkkel som de hadde på slutten av 90 tallet i dag hvor keyless er vanlig.

Men jeg likte bilen godt og jeg forstår at den er blitt populær :)

Kan ikke se at vi har hørt noe fra Fredrik etter dette, har han begynt å henge på MB-forum nå?

  

Hehe, har jo vært litt andre plasser i forumet siden da, kommer aldri til å henge på Merce forum selv om jeg "spionerer" litt over på den mørke siden av og til :P

Kanskje han så lyset da han prøvekjørte Mercen og ble omvendt på stedet (jeg tviler)... :)

Tro meg, det kommer aldri til å skje. Men jeg skal ikke utelukke at jeg kommer til å eie en Mercedes en gang, men ikke uten at jeg har en BMW i tillegg :)

Begynte søndagen med å bestille signert Pagani Huayra plakat (signert av Horatio Pagani selvsagt) :D

Artig :) Jeg begynnte søndagen med å bestille meg en nyutgitt bok om BMW Art Cars :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ute etter en modell av Mercedes c123... den er visst umulig å skaffe... finnes i bitte små skalaer men ikke 1:18.. :(

 

Fredrik90: A klassen er nok penere designet enn 1serien...Men bimmern har RWD..det gjør vel sitt til at kjøreegenskapene er noe bedre på den enn A klassen... Girkassen på A klassen er etter hva jeg har hørt, bedre om man har den i Sport...

 

Nøklene på BMW har vel heller ikke forandret seg så veldig mye...Men er noe med "merketilhørighet"... Mercedes har hatt lik type nøkkel siden w211 ble lansert..AMG modellene har rød varsel 3kant på tuppen.. BMW har jo den firkanta boksen som nøkkel..bare litt forandring på kanter og litt andre knapper her og der...

 

Porsche panamera har kul nøkkel..samme med Tesla S...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil biler....  Har En mørk grønn Jaguar xk cab, rød F50, sølv F50 cab, gul boxter, gul Diablo, Gul 550 maranello, blå Mustag cab. mørk grønn SL500 1979mod, Gul Caddylac med tiger interiør og Scarface stående vedsiden av, og en lambo countach i rent glass :)

 

Da er 2stk bmw 5ere litt feil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken merke er 550 Maranelloen? Jeg vil ha 1:18 550 Maranello (min favoritt-Ferrari), men i rødt/beige eller svart.

 

Edit: Wicky, hva med en Kyosho Mercedes CLK DTM AMG da? Det er FEIT bil as!! Passer godt inn med resten av superbilene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen blingsa godt her...alle bilene er 1:24, maranelloen er Maisto merke... Merce caben og scarfacebilen er 1:18...

Skjønner.

 

Fattern har et par hundre modellbiler. Husker godt han har en Maranello jeg fikk lov å leke ytterst forsiktig med. Alt i 1:18, Burago.

Oh. Jeg tror ikke jeg noen kommer til å "ta av" med modellbilsamling i den grad som din far, har for lite plass fra før (leilighet vøtt) og har bestemt meg for å bare fokusere på høykvalitets 1:18 superbiler av den grunn... Superbiler fordi det er de jeg elsker å ta frem en gang i blant og beundre designet på. Har en AUTOart Porsche Carrera GT i svart med brunt interiør og den drømmer jeg meg ofte bort med! Det som er kult med AUTOart sine superbilmodeller er at de øker i verdi etter at opplaget er solgt - Carrera GTen er verdt det dobbelte nå :)

Alt som er av "vanlige biler" (relativt selvsagt) som jeg har veldig lyst på, prøver jeg å skaffe i 1:43 sånn at det ikke tar for mye plass. Da snakker jeg om Skyline GT-R R34, Mercedes E190 2.5 16v Evo II, Alfa 1750 GTV, E24 635 CSi o.l. :)

 

Jeg har håndbygget (Nederland) og ekstremt sjelden 1:18 modell av P4/5 Competizione (google it). Det er min "du får se men ikke røre modell" :PIMG_1516.jpg

 

IMG_1515.jpg

 

IMG_1509.jpg

 

IMG_1508.jpg

 

Jeg har litt diverse av andre merker også, ofte ting jeg har fått i gave, inkludert Burago, men jeg er ikke fornøyd med detaljene på dem. Skal jeg først bruke masse penger på tull som dette her, samt bruke dyrbar plass, så vil jeg ha bare kvalitet :P

 

Vedlegger bilde av plakaten jeg har anskaffet! Se signaturen :D Min 2. Pagani-ting med Horatio Pagani signatur, denne blir fet å henge på veggen med andre biltingene :D

post-52793-0-38496800-1397999099_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på å kjøpe M3 speil (originale). Hvis man f.eks. kjøper av GS (delenummer: 51167893468), er dette komplette speil, eller bare brakett, speilhus og motor osv, men selve speilglasset må kjøpes seperat?

Jeg er på mobil nå, men jeg er ganske sikker på at dette ikke inkluderer motor og speilglass. Jeg er vel egentlig 100% sikker på at sistnevnte ikke medfølger.

Ville igrunn jaktet litt rundt på eBay heller, da slikt er ganske dyrt nytt. Jeg har forøvrig motor, et speilglass, brakett for venstrerattede biler (man får komplett speil fra høyrerattet bil ganske billig, og det er kun brakettene som er forskjellig), motorer for el. innfelling og litt slikt liggende.

e46 M3 har forøvrig samme speilglass som e8x 1-serie og e9x 3-serie (før 2010), noe som kan være greit å ha i bakhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...