Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Både i Rogaland og Hordaland er det relativt "vanlig" med BMW som taxi. De er naturligvis (veldig) langt fra Mercedes når det gjelder antall biler, men noe sjeldent syn er det ikke. Det går naturligvis mest i F1x og til dels e6x 5-serie, men 5-serie GT, 7-serie og X6(!) går også som taxier. I Stavanger er det vel også en M550d taxi.

Faktisk kommet en ny 3-serie GT i Bergen Taxi nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo er det også en del BMW. Matt svart E60 for eksempel. Enten er det flere helt like ellers har jeg vært "heldig" å se den samme flere ganger.

Det har faktisk kommet en del av de, både F30 og F10/F11. Den mattsvarte E60n har jeg aldri sett :o

Ganske så uvant! Hvem jeg synes egner seg best som taxi skjønner vel de fleste :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker wimp når jeg skal spille musikk på tven hjemme siden det følger med på canal digital. Det går tregt og henger seg opp enkelte ganger. Ellers er det spotify det går. Brukervennligheten er av en annen verden kontra wimp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjelper ikke å omsider ha somla seg til å bestille adsl bredbånd når driten bare kødder, har nett sånn 5sec av gangen innimellom her.

både nye og gamle modemet (hadde adsl for et par år siden og) er likt,

funket dog bra de første timene,

får vell trekke om den cat5e kabelen som går opp til inntaket på veggen, 2 av para i den ble grilla av lynet her noen år tilbake, så kan vell hende det er grunnen til at det kødder :P

godt jeg ikke har sagt opp mobile bredbåndet ennå da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra et økonomisk perspektiv er nok Mercedes det beste, iallefall i Bergen. Egen drosjeverksted og flere tiår med bekjentskaper hos forhandlere gjør at man blir prioritert.

Jeg har dog merket at de som velger BMW ofte er litt mer "entusiast" når det kommer til å velge motor. De fleste velger 525D/530D/535D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjelper ikke å omsider ha somla seg til å bestille adsl bredbånd når driten bare kødder, har nett sånn 5sec av gangen innimellom her.

både nye og gamle modemet (hadde adsl for et par år siden og) er likt,

funket dog bra de første timene,

får vell trekke om den cat5e kabelen som går opp til inntaket på veggen, 2 av para i den ble grilla av lynet her noen år tilbake, så kan vell hende det er grunnen til at det kødder :P

godt jeg ikke har sagt opp mobile bredbåndet ennå da :P

Pinger du feks. VG og sjekker bitslip?

Forsøk en kort patch fra modem og rett i  en laptop feks. og sjekk etter bedring.

Det er pinne 1/2 og 3/6 som brukes til internett i Cat.5en(hvit/oransje og hvit/grønn) Sjekk hvertfall at disse to har fin revolvering i hver ende(termineringen) og ikke har skader eller klem. En klemskade på en slik kabel fører til mistilpasninger i den karakteristiske impedansen, noe som igjen fører til refleksjon og stående bølger->Dårlig overføring. En slik kabel skal aldri stiftes, men bør festes med TC-klammer om man skal klamre det fast. Nå kan det også være trådparet til husveggen som er dårlig, eller at din leverandør guffer på litt vel mye fart på en dårlig kabel.

Nå er det slik at Telenor tyner sitt gamle kobbernett til det fulle før det ikke makter mer(minimalt med vedlikehold), i mellomtiden har de bygget ut mobilnett i stor stil som det kun er Netcom, Telenor og Network Norway som har konsesjon til. Den dagen Telenor gjør dette, så danker de ut ganske så mange konkurrenter som har leid plass til utstyr, samt kabel av Telenor i mange år. Etter hva jeg kan se bygger feks. Nextgentel ut fiber i Oslo med krampetak for å kunne overleve etterpå, og Altibox ender vel opp som vinneren av kabelkundene. Fasttelefon på gamle måten(fastlinje) uten bruk av VoIP slik vi kjenner den, vil nok forsvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg kjøper en bolig til 2 millioner og oppfyller egenkapitalkravet på 15% men sier at jeg ønsker å låne 2,3 millioner for å ha 300 000 å pusse opp for. Hvordan stiller banken seg til egenkapital på de 300 000?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg kjøper en bolig til 2 millioner og oppfyller egenkapitalkravet på 15% men sier at jeg ønsker å låne 2,3 millioner for å ha 300 000 å pusse opp for. Hvordan stiller banken seg til egenkapital på de 300 000?

Det er det egentlig bare banken som kan svare for dette, men generelt sett er det krav om 15% av total lånesum. Ser imidlertid banken din at du har god sikkerhet / økonomi og generelt virker veldig ryddig, er det ikke sikkert de er særlig nøye på det. Om det også foreligger en høyere verditakst enn prisantydning, er dette også positivt i forhold til egenkapitalkravet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det egentlig bare banken som kan svare for dette, men generelt sett er det krav om 15% av total lånesum. Ser imidlertid banken din at du har god sikkerhet / økonomi og generelt virker veldig ryddig, er det ikke sikkert de er særlig nøye på det. Om det også foreligger en høyere verditakst enn prisantydning, er dette også positivt i forhold til egenkapitalkravet.

Ja, riktig... Har fått en mulighet til å kjøpe et hus som er taksert til ca 3,5 millioner for 3 millioner. Det hørtes da ut som de 500 000 som var mellomlegget fungerte som egenkapital for meg.

Det blir uansett for dyrt og stort for meg men dette huset ser ut som et smart kjøp. Det ligger kjempefint plassert og ser veldig bra vedlikeholdt ut utvendig. Nye vinduer og bra tak. Hvor mye bør jeg beregne for nye gulv og panel innvendig i alle rom? Trenger ikke være det dyreste som finnes. Bad og kjøkken koster meg kanskje 200 000, holder det med 100 000 til diverse annet som for eks nye gulv og panel?

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=48251718&ref=stream&trel=ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...