Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hva er så latterlig med det? ;)

Har jeg skrevet latterlig ? nei. Jeg skrev må nesten LE litt.

fordi jeg kjenner noen bønder, de har " lissom " så lite penger, men svære fete gården som alt er på stell, ALT er nytt, ALT de har er dyrt, gravemaskiner, traktor, alt er nytt på gården osv osv. 

TILOGMED så kjører de og aksjonerer rundt med og tømme melk i gatene rundt om kring.

Et sikkert tegn for meg at det er nok av kroner et sted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi jeg kjenner noen bønder, de har " lissom " så lite penger, men svære fete gården som alt er på stell, ALT er nytt, ALT de har er dyrt, gravemaskiner, traktor, alt er nytt på gården osv osv. 

TILOGMED så kjører de og aksjonerer rundt med og tømme melk i gatene rundt om kring.

1000 liter melk er verdt like mye som en kveld på byen med nach. Så at de tømmer ut melk betyr ikke så veldig mye.

Det stikker dypere enn bare subsidier i år, regjeringen er på tur å rasere landbruket i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre?... :-s

Litt feil sammensatt setning...var ment at det dessverre er lite aktivitet på merceforumet...

Er litt lei slike "se på meg" annonser..var moro i starten men bare slitsomt å lese nå...

Jeg må le av bøndene...hadde de hatt lite penger hadde dem gått konkurs for mange år siden...på lik linje med alle som har sauer og reinsdyr etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bruke arbeidsmaskiner som eksempel på at bønder har penger er latterlig, og viser bare at du ikke har peiling på hva du snakker om. Arbeidsmaskinene tilhører gården, som er en bedrift. Du reagerer ikke på at et annleggsmaskinfirma kjøper en ny stor gravemaskin? Eller at ordføreren i kommunen din får et nyoppusset kontor? Eller at skipsverftet kjøpte en ny platevalse?

Det bøndene kjemper om er lønn for arbeidet sitt. En normal arbeidsdag for en bonde er over 12 timer, HVER dag, og det skal man tene 200 tusen i året på?

Ang. utslåingen av melk, det er snakk om kanskje 1/100 melk og resten vann. Det er eneste måten en melkebonde kan demonstrere på uten å drive dyremishandling. Kua må nemlig melkes uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må le av bøndene...hadde de hatt lite penger hadde dem gått konkurs for mange år siden...på lik linje med alle som har sauer og reinsdyr etc...

Det er jo det alt dreier seg om. Profitten blir brukt på gården, altså bedriften, så arbeideren står igjen uten noe særlig i lønn. Gjennomsnittsgården i Norge hadde ikke klart seg uten tilskudd fra staten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW tjener penger, og det vil de fortsette å gjøre uavhengig av hva folk på entusiastforum sier...det er som regel de som ikke er på forum som kjøper bilene... alle vi andre venter til de har falt i pris og blitt noen år gamle før vi vurderer...

Det du sier der er litt feil. Hvis du bruker litt tid på utenlandske forum så er det svært mange som har ganske nye og heftige saker i underskriften sin, det er ikke gitt at så lange noen henger på ett forum så har man ikke rå bil. Forum er for entusiaster og det er her mange av de største fansene samles, selv om ikke det er utslagsgivende når BMW utvikler en ny bil.

Volkswagen laget en egen prototype av Golf GTI med en hekkmontert V12er kun for å gjøre stas på entusiastene som hvert år samles på Europas største GTI treff i Østerike. Klart at produsentene har ett øre rettet mot entusastmiljøet også, noe annet hadde ikke vært særlig smart om de ønsker å opprettholde salget. Men at BMW bruker Bimmers når de utvikler nye biler er nok ikke tilfelle, da hadde dagens BMWer sett ganske annerledes ut :P

i8 er en kulere hybrid enn en prius...nye McLaren P1 er også hybrid.. men du ser fort forskjellen på markeder de to bilene sikter seg inn mot...i8 vil aldri bli en særlig vakker bil...og den gir heller ikke "måha" følelsen som en P1 gjør...

Men så koster McLaren P1 nesten 4 millioner også i forhold til 1,2 for I8, synes man får mye utseende og "bang for buck" med I8 selv om den rent motormessig er en tragedie (tre sylindret 1,5 liter). I8 er griselekker alle plasser bortsett fra rett bakfra ;)

Da må man jo spørre...hvor finner Mercedes sine kunder? Jo i samme gruppen som kanskje hadde kjøpt en monster-bmw... men når de ikke har andre valg så blir det jo til at de kjøper en Mercedes...

Synes dog det er kult at Mercedes virkelig gir faen i alt og alle og går den veien de føler for... for første gang er jo også en E55 AMG bedre bil enn en M5...

BMW har jo flere ganger sagt at de holder fast ved at de bygger biler for Europa og Tyskland spesielt, selv om de er godt inne på andre markeder også. AMG føler jeg er blitt slik at de appellerer mer til flashy Amerikanere og nyrike Asiater mens M sikter seg litt mer inn på nøkterne Europa og våre bilvaner her. De som vil ha noe som skriker etter oppmerksomheten kjøper en AMG og gjerne enn Black Series for å få "smør på flesk" mens de som vil ha en litt mer ordinær bil men som fortsatt er styggrask velger en M :)

Det at E63 AMG er bedre enn M5 er nok litt feil, men det er ikke noe særlig forskjell lengre på disse to modellene. Når har jeg fått med meg en del tester av disse to modellene og inntrykket er helt klart at disse to utfyller hverandre ganske bra, M5 har bedre girkasse og drivlinje, AMG har bedre styring, M5 har bedre balanse, AMG føles lettere og er mer agil, M5 er penest, AMG har råes lyd osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volkswagen laget en egen prototype av Golf GTI med en hekkmontert V12er kun for å gjøre stas på entusiastene som hvert år samles på Europas største GTI treff i Østerike. Klart at produsentene har ett øre rettet mot entusastmiljøet også, noe annet hadde ikke vært særlig smart om de ønsker å opprettholde salget.

årets Wörthersee:

http://www.dn.no/privat/dnBil/2014/05/15/Audi/audi-bygger-bil-for-fansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bil med luftkjølt boxersekser er også en av tingene jeg og sikkert mange andre kunne tenkt seg! Som nevnt før er en Porsche 930(911) i brunt noe jeg digger! Var en fin søndag jeg var ute og luftet en E28 med brodern, da jeg fikk øye på en nøyaktig kopi av 930n jeg hadde i hodet  :love:

Så hender det at jeg fyrer Netflix og ser litt på vogna til Saga Norén i den Dansk-Svenske serien ‹‹Broen›› 8-[

Bron_3_882952v530x800.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...