Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Tyskland er kun kjedelig fordi du tror at landet er kjedelig. Tyskland er svært mange forskjellige kulturer satt sammen på et relativt lite område midt i det sentrale vesteuropa. I nord snakker de dansk, i vest snakker de frisisk, hollandsk og fransk. I syd snakker de fransk samt ulike dialekter som er påvirket av latin. I øst snakker de tsjekkisk og polsk. I tillegg kommer tyrkisk, russisk samt en rekke andre språk pga. innvandring og folkevandring. Tyskland er en smeltedigel av kulturer og de har faktisk større problemer med å forstå hverandres dialekter enn vi har i Norge. Derfor har man plikt til å snakke høytysk i det offentlige rom slik at alle kan forstå hva man sier. Jeg har reist litt rundt i Tyskland og få land har større forskjell fra region til region når det gjelder kultur og landskap... :)

Var vel litt kjapp i svaret der... Ja, Tyskland er nok veldig spennende land, men blir nok Tyskland til neste år, så da venter vi med det, siden vi ikke har allverdens med tid denne turen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familievogn sa du? Hvorfor ikke en stasjonsvogn?

Det jeg lurte litt på også... bagasjerommet til sedanen er ikke no å skryte av... og siden du venter barn, og skal bruke den som familievogn, så er det enklere få seg stasjonsvogn som forenkler hverdagen...

Har flere bekjente småbarnsforeldre som har klart seg greit med sedaner i den klassen, og det er noe folk klart seg med i flere tiår så det er ikke noe jeg legger så mye i. Tåler litt Tetris i hverdagen! Alltid mer plass å finne etter litt hodebruk (har god erfaring med utnyttelse av trang plass) :P

Tyskland er kjedelig å kjøre på med mindre man skal teste toppfart på autobahn..

Da jeg var der i 2011 havnet vi ufrivillig på småsteder ved Nürburgring fordi Hotels.com mente at hotell 40 km. unna faktisk var i "nærområdet" :P Fikk sett latterlig mye fint gjennom noen små landsbyer vi kjørte gjennom via navigasjonen, og fra Nür til Frankfurt var vi også innom mange fine steder.

Tyskland er bare kjedelig hvis du skal komme deg fra et bestemt sted til en annen på Autobahn, men mellom de forskjellige etappene hadde vi MANGE flotte veier med knallfine omgivelser som vi storkoste oss på. Må bare tørre å komme seg av Autobahn og kjøre gjennom landet (hvis man har tid, budsjett og ork, selvsagt... :)

5c045eb5f0749a4f5052fba10bb4f815413fb045

Eh. Riktige blir jo Honmo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere bekjente småbarnsforeldre som har klart seg greit med sedaner i den klassen, og det er noe folk klart seg med i flere tiår så det er ikke noe jeg legger så mye i. Tåler litt Tetris i hverdagen! Alltid mer plass å finne etter litt hodebruk (har god erfaring med utnyttelse av trang plass) :P

Alt slikt kommer jo igrunn an på prioriteringer og hvor "lettvint" man vil ha det. Slik jeg har forstått det bor du relativt sentralt, og har derfor sikkert ikke noe stort behov for å dra med deg en stor barnevogn i bilen overalt. Med et barn er det nok heller ikke noe stort problem på ferieturer om du har tenkt deg det, men om du har planer om å dra på tur med flere barn kan det kanskje bli noe trangt om plassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt slikt kommer jo igrunn an på prioriteringer og hvor "lettvint" man vil ha det. Slik jeg har forstått det bor du relativt sentralt, og har derfor sikkert ikke noe stort behov for å dra med deg en stor barnevogn i bilen overalt. Med et barn er det nok heller ikke noe stort problem på ferieturer om du har tenkt deg det, men om du har planer om å dra på tur med flere barn kan det kanskje bli noe trangt om plassen.

Det er akkurat det, bil er ikke nødvendig her og man kommer seg over alt med stor barnevogn på kollektiv transport også. Alt av familie og venner bor 10-25 min. biltur unna. Det samme med barnehager, skoler, matbutikker, IKEA, McDonalds (for å ta det typiske da) osv. - med kollektiv kan man doble de tidene bare.

Blir det trillinger eller andre hendelser som krever større bil så får jeg ta det deretter.

Drar på kanskje en ordentlig langtur i året nå, blir neppe økning i antall turer med småkids som krever sitt i tillegg.

Buy today, cry tomorrow :D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...