Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Enig med Ingard!

Er jo faen meg ikke lett å se hvor gransa går! Man blir jo nesten "redd" for å svare på visse innlegg for at det kan oppfattes som chatting og det funker ikke for meg altså!

Merker jeg blir grundig irritert over dette styret her nå! En tulletråd er en tulletråd, ingenting som heter en seriøs tulletråd :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulletråden har blitt alt for streng..

Dere grunnlegger modereringen med alt det "nyttige" som står i den og hvor fort dette forsvinner bakover i køen, dette skal jeg til dels være enig med dere i. Men er det virkelig bedre av dere å slette hele driten og starte en ny tulletråd egentlig? Hvor er logikken i det? Det var sikkert mange som hadde lagt sider ifra tulletråden som f.eks favoritter i nettleseren sin, nettopp fordi de ønsket å finne tilbake til noe de så på som nyttig eller intressant, nå er alt sammen slettet og borte for alltid. Dere hadde oppnådd samme effekten om dere hadde stengt tulletråden og startet en ny en som når dere slettet den gamle og startet en ny en, det hadde vekket like stor oppmerksomhet. Selv om den gamle tulletråden etterhvert hadde forsunnet bakover i rekken av nye tråder hadde det fortsatt vært mulig å finne tilbake til det som stod i den.

Hvis dere sletter dette innlegget også er det ingenting annet enn ett bevis på at noen føler seg truffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva folk syter å bærer seg over! Dette er Bimmers.no. Jeg (og jeg regner med at rimelig mange andre) meldte seg inn her for å snakke om bmw generelt, lese prosjekttråder, poste relevante bilder/filmer og få hjelp med eventuelle feil og problemer en måtte ha.

For min del kan dere stenge hele tulletråden, så får vi et rent bmw-forum. Synes tulletråden fungerte utmerket bra for noen år siden, men diverse forumtroll tar jo helt av her!

Bruk for svarte msn, den andre tulletrådgreia, diskusjon.no, whatever hvis dere vil snakke om alt mulig annet enn bmw!

Jeg støtter vertfall Fredrik og resten av crewet her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

v2.0 er ikke slettet for alltid ///MoePower. Den ligger trygt inne på moderatorforumet. Som nevnt tidligere, så og si ingenting blir slettet, det blir bare fjernet så ikke alle kan se det. Så det er alltids mulighet å spore opp igjen... Foruten Tulletråd v1.0, for den ble faktisk bare borte uten at vi vet hva som skjedde.

At det er en tulletråd menes at alt som ikke kan passe inne annet sted, kan postes her. Som skrevet i første post, artige ting fra youtube, ting som man finner på nettet, linker til nyttige ting. Diskusjoner o.l. (Som det har vært mye av i det siste). Det som da ikke er lov er, som nevnt før her i tråden: innlegg uten mål og mening, "Å jeg kjeder meg" "Hva skjer? "Hahaha" "Fetttttt" "Jeezzezz" osv osv.. Er jo gode eksempler på dette fra side 60-> .om jeg ikke tar feil.. For de av dere som har vært her en stund, husker vel hvordan v1.0 var, der ble det lagt ut mye nyttig, artig og slikt som ikke kunne plasseres andre steder på forumet.

Tulletråder er ikke mer seriøs selv om det ikke er lov å chatte side opp og side ned...

Og som Larsinnj sier: bruk msn o.l. om dere absolutt må skrive om hva dere driver med og at dere kjeder dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent meningsløst tullball og chatting ønsker vi ikke i tulletråden. Dette er meningsløst tullball postet av Wicky og sakset fra Wikipedia uten mål og mening her inne:

«Peak oil», eller Hubbert's Peak of Oil Production etter den amerikanske geologen og geofysikeren M. King Hubbert, er en betegnelse på toppunktet i utvinning av olje fra ett eller flere oljefelt. Begrepet refererer til en grafisk kurve over utvinningstakten. Tapping av olje fra et oljefelt følger alltid først en oppadgående kurve fra man starter uttømmingen til man når peak (topp), deretter følger den en nedadgående kurve. Dette er forårsaket av egenskaper i sedimentene som holder oljen i bakken og dessuten av den tekniske apparatur som er installert for å ta opp oljen. Norge nådde sin samlede produksjonstopp i 2000. Sentralbanksjef Svein Gjedrem påpekte i et foredrag for Næringsforeningen i Trondheim 28. november 2007 at den norske oljeproduksjonen er på vei nedover. Den var på dette tidspunktet (2007) på nivå med produksjonen i 1994,[1] og oljeproduksjonen på norsk sokkel har avtatt med gjennomsnittlig fire prosent per år siden 2000, da den lå på 3,1 millioner fat per dag. [2]

Man må skille mellom oljereserver og utvinningstakt. Man kan ha enorme reserver, men likevel en begrenset utvinningstakt. Det som gjør at «peak oil» i dag er et stadig mer aktuelt tema er at det er den globale produksjonstoppen man snakker om, og at verdens daglige utvinning av olje om ikke lenge vil stoppe på et nivå der den ikke lenger kan tilfredsstille verdens samlede behov for olje. Den utgjør per august 2007 ca. 85 millioner fat per dag. Etter «peak» vil oljeproduksjonen bare gå nedover.

I en verden der det økonomiske systemet er basert på en kontinuerlig ekspansjon, vil «peak oil» representere en trussel mot selve systemet. Mange hevder [trenger referanse] at dette vil utløse en økonomisk krise vi aldri har sett maken til, og at denne krisen vil presse frem behovet for et helt nytt økonomisk system.

Grunnen til at «peak oil» kan skape problemer for økonomisk vekst er hovedsakelig at det blir færre ressurser å fordele, og at det ikke finnes et like godt alternativ til den oljen man mister. «Peak oil» kan da fort føre til at verdensøkonomien krymper.

Flåklypa Grand Prix er en norsk, helaftens dukkefilm som hadde premiere 28. august 1975. Den handler om et billøp i den oppdiktede bygda Flåklypa og er basert på forfatteren Kjell Aukrusts persongalleri og humoristiske miljøbeskrivelser. Filmen ble produsert og regissert av Ivo Caprino. Filmen er den mest sette norske filmen gjennom tidene – det er antatt at det har blitt solgt rundt fem millioner kinobilletter[1]. Den har også blitt en juletradisjon på NRK 1 og siden TV 2, der den nå sendes hvert år på hhv. julaften og 1. juledag.

Dale Kloggfabrikk (A/S Jarl/Dale Skofabrikk A/S) startet i Dale i 1899 og var den største arbeidsplassen i Dalsfjorden.

Jarl hadde opptil 220 tilsatte på det meste, og var den største arbeidsplassen i Sogn og Fjordane utenom tungindustrien.

Gruveulykke er en ulykke som forekommer ved utvinning av kull eller mineraler i en gruve. Tusener av gruvearbeidere dør i gruveulykker årlig, flest i u-land, spesielt Kina.

Gruveulykke kan ha mange årsaker slik som lekkasje av giftig gass slik som hydrogensulfid[1] eller eksplosiv naturgass spesielt damp eller metan,[2] støveksplosjoner, gruvekollaps stopes, gruvedrift-indusert jordskjelv[3], flom eller mekanisk pga. feilbruk eller feilfunksjon på gruveutstyr.

ergo, det er dumt å bruke tresko i en gruve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

v2.0 er ikke slettet for alltid ///MoePower. Den ligger trygt inne på moderatorforumet. Som nevnt tidligere, så og si ingenting blir slettet, det blir bare fjernet så ikke alle kan se det. Så det er alltids mulighet å spore opp igjen... Foruten Tulletråd v1.0, for den ble faktisk bare borte uten at vi vet hva som skjedde.

Jeg hadde en liten misstanke om at dere hadde den inne på moderatordelen.

Det er forsåvidt greit, men den er fortsatt ikke tilgjengelig for allmennheten når den ligger der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant //MoePower, men slik det utartet seg, måtte den bare stenges. I håp om at ting skulle bli bedre. Det begynte veldig bra i denne tråden også, men litt over tolv i natt har det tatt av igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2001 Audi A4 2,5 v6 TDIq

hørt mye dritt om motorene. noen med erfaring ?

spiser kammer diesel pumpe er det jeg har hørt

Og for å svare på noe annet her: Ikke at jeg vet så mye om disse bilene jeg heller. Men jeg har også hørt og blitt anbefalt å ikke handle Audi med denne motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er bra å ha en tulletråd/off-topic tråd for å diskutere ting som ikke nødvendigvis har med BMW eller bil å gjøre.

Følger av og til med i tråden, men hopper ofte 10 sider fram i slengen fordi det blir for mye å lese gjennom (selv om man er innom hver dag)

Synes derfor at det er helt greit at det er litt strengt. Få bort mye av de meningsløse innleggene og småpratingen, slik at tråden ikke vokser med 50 sider pr. dag.

Om folk føler behov for å skrive at de sitter å driter, så kan de heller skrive det på doveggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen for helvete da. Er jo bare å bruke det tulleforumet nå, så har begge camper win win.

Hvordan folk kan sitte og fortsatt kverrulere på dette her, er beyond me. Syns Tulletråden v1 var helt genial og en fin plass å snakke vanlig til medentusiaster, men klarer jo å respektere at folk ikke vil ha interne greier frem og tilbake dag etter dag. Det gøyale er ute av tulletrådene, men slik er det i livet; Den som sitter på kontrollen, bestemmer. Verre er det ikke. Forumer har brukerinnhold, men det gir ingen rett til å kreve ting tilbake. Slik som med alt annet, hvis man ikke liker det, så er det beste å holde seg unna.

En greie følgeregel er jo å holde seg unna ting som ikke er av generell interesse, eller som ikke har med bil å gjøre.

Så, on topic:

Noen her som har "turistkjørt" Nürnburgring? Det er mulig at det blir tur ut av 24-timers løpet jeg snakket om for et par sider siden. Om Ringen er åpen på den tiden, har jeg veldig lyst til å ta en tur dit. Jeg skal kjøre med lånt bil, så det blir ikkeno "grisekjøring", men jeg vil bare kjøre gjennom for å se og oppleve. Går det ann, eller tar man med seg i kniv i geværslagsmål (som amerikanerne kaller det) hvis man tar turen i vanlig personbil...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2001 Audi A4 2,5 v6 TDIq

hørt mye dritt om motorene. noen med erfaring ?

spiser kammer diesel pumpe er det jeg har hørt

Og for å svare på noe annet her: Ikke at jeg vet så mye om disse bilene jeg heller. Men jeg har også hørt og blitt anbefalt å ikke handle Audi med denne motoren.

Jeg å. men har en på gang, usikker om jeg tørr å handle den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er bra å ha en tulletråd/off-topic tråd for å diskutere ting som ikke nødvendigvis har med BMW eller bil å gjøre.

Følger av og til med i tråden, men hopper ofte 10 sider fram i slengen fordi det blir for mye å lese gjennom (selv om man er innom hver dag)

Synes derfor at det er helt greit at det er litt strengt. Få bort mye av de meningsløse innleggene og småpratingen, slik at tråden ikke vokser med 50 sider pr. dag.

Om folk føler behov for å skrive at de sitter å driter, så kan de heller skrive det på doveggen.

Jeg er helt enig og selvfølgelig er det fornuftig å ha en OT tråd, men som vi har understreket flere ganger med relevante eksempler er det ikke fritt frem her inne med chatting, spamming og tullball som hverken er egnet for diskusjon eller postet for å diskutere.

Stort sett alt kan skrives i tulletråden, men man skal ha et poeng med å poste innlegget. Ergo skal det ha interesse for flere andre og det skal være egnet for å diskutere med andre. Løse innlegg etter innfalsmetoden (man poster det man tenker på) er sjeldent egnet for å diskutere og den som poster innlegget følger sjeldent selv opp tanken med supplerende innlegg... slikt er meningsløst og ikke ønsket her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...