Werther Skrevet Juni 16, 2014 Share Skrevet Juni 16, 2014 Hvordan klarer du å punktere så mye Wicky? Jeg har aldri punktert jeg :S Tror jeg har punktert 9 ganger, 6 av dem på de 2 siste årene. Kombinasjon av uflaks og mye tid på veien, så skjer slikt. Den mest minnerike var høyt oppe i Alpene i Sveits, i skumringen med pøsregn og lokal flom. Ikke akkurat drømmen å stå der å bytte hjul. Heldigvis funket det 20 år gamle reservehjulet fint resten av veien hjem. Ja... at det er en entusiastbil eller kraftig diesel hjelper. Jeg savner nesten dieselpurken med tanke på hvor langt man kunne kjøre på en tank. Eldre 911er bruker jo ikke så ille mye drivstoff på normal blandet og langkjøring i 100-150km/t. Min 3.2 brukte mellom 0,85 og 0,92 stort sett. Nå bruker jeg en dieseltank/800kr pr uke med mindre jeg drar på sightseeing i helga. Når jeg brukte Miataen fylte jeg på det verste full tank mandag, onsdag og fredag! Fikk bare på 40 liter pr gang. Forresten sunt for "forholdet" å ta en pause iblant. Miataen har stått parkert ubrukt i nesten to måneder, men i går dro jeg den fram og cruiset en lang tur i sola. Herlig bil - den blir faktisk "bedre" og får mer sjarm for hvert år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 16, 2014 Share Skrevet Juni 16, 2014 Tror jeg har punktert 9 ganger, 6 av dem på de 2 siste årene. Kombinasjon av uflaks og mye tid på veien, så skjer slikt. Den mest minnerike var høyt oppe i Alpene i Sveits, i skumringen med pøsregn og lokal flom. Ikke akkurat drømmen å stå der å bytte hjul. Heldigvis funket det 20 år gamle reservehjulet fint resten av veien hjem. Jeg har vel punktert to ganger, begge gangene pga skrue i dekket. Ene gangen var da E39en min bare sto med flatt dekk en morgen hjemme, andre gangen var midt ute på den danske landsbygda i nærheten av Aarhus. Hadde Audi A6 da og bilen hadde ikke reservehjul, men en grei boks med skum og en 12v pumpe som brukte en god time på å få nok luft i hjulet til å kjøre videre. Da var jeg forbanna... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Juni 16, 2014 Share Skrevet Juni 16, 2014 Uvant for min del med 325d'n ang forbruk vertfall, kan jo kjøre 2 uker på en tank(fint med 1000km rekkevidde oppgitt når man har fylt) Vandt med å bruke 60-80l i uka bensin sånn ellers. Gått litt ekstra suppe siste par dagene etter jeg fikk TRF tuning da, mååå jo bruke nye effekten maks hele tiden Fått kjørt det verste ifra meg på det greiene nå da Er ikke heldig for lappen, bilen, forbruket eller bakdekkene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Juni 16, 2014 Share Skrevet Juni 16, 2014 Hadde Audi A6 da og bilen hadde ikke reservehjul, men en grei boks med skum og en 12v pumpe som brukte en god time på å få nok luft i hjulet til å kjøre videre. Punkterte i Gøteborg kl 01 på natta, og fant ut at jeg for første (og siste) gang hadde glemt reservehjulet hjemme. Fylte på en boks med skum, men det tettet dårlig og la seg som en isklump på ene siden slik at det ble en enorm ubalanse i dekket/felgen. Løsningen ble å sette cruisekontrollen på 60 km/t (eneste farten den ikke ristet), på med varselblinkern, ned med vinduet og armen ut i karmen mens jeg hørte på P4. Brukte 1,5t lenger enn vanlig hjem, og det gikk greit siden jeg kjørte på den roligste tiden på døgnet mellom kl 02 og 06. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Juni 16, 2014 Share Skrevet Juni 16, 2014 Fylte diesel for 10.26dkr literen i dag, det var herlig. Vet ikke helt om jeg er veldig imponert av danskenes motorveikultur dog, lite bruk av speil og veldig mye venstrefilhogging. Ellers et finfint land RS-Heggem reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Juni 17, 2014 Share Skrevet Juni 17, 2014 Game of Thrones. Holy shit. Fikk endelig sett Spania vs Nederland. Holy double shit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Juni 17, 2014 Share Skrevet Juni 17, 2014 Hvor lang tid pleier det sånn ca å ta med ting fra www.dealextreme.com ? Bestilte en lader der til ett kamera der for 1 måned siden. Dukker vell sikkert opp snart.. Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juni 17, 2014 Share Skrevet Juni 17, 2014 Kan brått ta en mnd eller 2 før ting kommer derfra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juni 17, 2014 Share Skrevet Juni 17, 2014 SANY1279 f.JPG Hvor er dette bildet tatt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Juni 17, 2014 Share Skrevet Juni 17, 2014 Hvor lang tid pleier det sånn ca å ta med ting fra www.dealextreme.com ? Bestilte en lader der til ett kamera der for 1 måned siden. Dukker vell sikkert opp snart.. Sent from my iPad using Tapatalk HD Har ikkje tatt meir enn 3 veker det eg har bestilt der.. Har faktisk fått det på rett over 1 uke også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet Juni 17, 2014 Share Skrevet Juni 17, 2014 Noen som kjenner til denne ? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48351643 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Juni 17, 2014 Share Skrevet Juni 17, 2014 Minnet meg om denne her...http://bimmers.no/topic/767741-bmw-530-original-m-tech-e39-2003-mod-kom-med-bud-solgt/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet Juni 17, 2014 Share Skrevet Juni 17, 2014 Kunne minne litt. Men er endel avvik, først og fremst skiltnr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Juni 17, 2014 Share Skrevet Juni 17, 2014 Ja vet, ser jo at det ikke er samme bil, bare minnet meg om den er vel alt jeg kan si om den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Juni 17, 2014 Share Skrevet Juni 17, 2014 Trenger nye dørtrekk vertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg