turbina10 Skrevet Juni 18, 2014 Share Skrevet Juni 18, 2014 Tror ikke det å stikke fra politiet er så altfor uvanlig egentlig, iallefall ikke med MC.. Du hører vell gjerne ikke om de gangene folk stikker av, fordi politiet ikke melder det inn i frykt for å fremstå som evneveike? Jeg ble stoppa forrige uke med MC, fikk litt tilsnakk, men de hadde ikke fullført målingen på meg, fordi de var redd for at jeg skulle stikke av dersom de fortsatte å ligge bak og måle.. Sikkert ikke uten grunn at de nevnte det Støtter ikke folk som stikker av fra politiet, slik det er sagt.. Har man vert dum og tatt en sjanse, får man stå for det man har gjort dersom man blir stoppa Tror det er best vi legger den stikke fra politi diskusjonen bak oss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet Juni 18, 2014 Share Skrevet Juni 18, 2014 For å bryte inn med noe heeelt anna... Vil 60x60 lamin-x holde til begge lyktene på E61??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Juni 18, 2014 Share Skrevet Juni 18, 2014 Jeg fikk ikke den med meg en gang Men greit nok det, selv om det der ikke var en fortelling om "den gangen jeg kjørte fra politiet", slik jeg har forstått noen av de sletta innlegga var... Stor forskjell, mener jeg ;p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 Godt med fri! Etter noen timer under bilen i dag var rådelagerene byttet, og bilen med den ruskete gangen var igjen i live turbina10 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 Kan jo bare tilføye at den gangen jeg ble stoppa og mista lappen (Desember ifjor), så var alltids tanken om å stikke av der, men når de 3 hjernecellene mine begynte å våktne, så skjønte jeg jo at det aldri kom til å gå bra. Skal litt til for å kjøre ifra en godt trent UP-sjåfør i en splitter ny VW passat med 250 hk.. Men når det er sagt, er det svært fristende når man først har gjort et tåpstykke uten mening. En annen sak er hvordan politibetjenten oppfører seg mot deg etter at du har blitt stoppa. Mange politifolk oppfører seg meget bra og respektfullt mot deg, men unntakene er som regel di man husker best. Her oppe har vi en politimann som er svært beryktet for å være stygg mot ungdom. Han har i årevis drevet nærmest "sjikane" mot ungdom han har stoppet. Voksne sier at han bare gjør jobben sin, noe han selvfølgelig gjør, men måten han gjør den på, er helt feil. Når man oppfører seg totalt idiot og respektløs mot den yngre gruppen, kontra den voksne gruppen i samfunnet, er det noe som gjør deg svært uegnet som Politi.. Da jeg ble stoppet i laser og mistet førerkortet, var det han som stoppet meg. Denne gangen oppførte han seg meget pent, det virket som om han gledet seg over at han endelig fikk ta ifra meg lappen. Kan jo nevnes at jeg ikke er verken bedre eller værre enn en gjennomsnittlig ungdom når det kommer til å følge trafikkregler, men som Politi bør du skjønne at ungdommen ikke alltid klarer å ta inn over seg konsekvensene av slik kjøring. Det er ille nok for en 19 åring å miste lappen i x antall måneder, pluss en saftig bot, så å gjøre det hele værre med å opptre som om du har drept noen, er i mitt hode strengt tatt unødvendig. Hvis en ikke lærer første gang, blir det en annen sak. Uansett så er mitt poeng at det er forståelsesfullt at flere missliker Politiet og deres væremåte. Men å kjøre ifra Politiet og sette eget og andres liv i dødsfare, er jeg sterkt imot. Hvis en nå absolutt må stikke fra Politiet (av ymse grunner ) så ville jeg heller funnet en plass å hjemme meg, slik at di ikke finner hverken sjåfør eller bil adne95 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 kjøper meg en E30 igjen denne mnd her også er det en 325 og da lurte jeg på om noen visste om noen nettsider som selger "trim/tuning" deler til m20b25 motoren Jeg visste om mange sider før, men har ikke den pcen idag :/ Er det noen som klarer og hoste opp noen sider? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 Har en kompis som er politi... De fikk skikkelig kjøretrening for høyhastighetsjakter, tror ikke det er bare bare å stikke av hvis de går "all in" for å bure deg inne. Ofte tas en risikovurdering og hvis en aggressiv jakt ikke er verdt det (f eks fordi noen stikker av fra burning) så gidder de bare ikke. Men må innrømme at jeg har lyst til å stikke av bare for å se om de klarer å ta meg igjen... heldigvis vokst litt i hodet. Kolstad Jr. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbina10 Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 kjøper meg en E30 igjen denne mnd her også er det en 325 og da lurte jeg på om noen visste om noen nettsider som selger "trim/tuning" deler til m20b25 motoren Jeg visste om mange sider før, men har ikke den pcen idag :/ Er det noen som klarer og hoste opp noen sider? Chip luftfilter effektannlegg osv men kjøp heller ordentlig turbo og oppgrader motoren din så den tåler. Så laddar du https://www.youtube.com/watch?v=gzSMSHQZKqY Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 Erik95: var det jeg tenkte og få en litt sånn små sint maskin nedi der og plukker M20b25 motoren i biter Men vet du om noen nettsider jeg kan skaffe deler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 Har bare positive erfaringer med UP så langt. Blitt stoppet 2 ganger for fart og 3-4 ganger i promille. Ene gangen fikk jeg bot for 99 km/t i 80-sone. Veldig hyggelig politimann. Ingen kjefting og sure miner. Andre gangen kjørte jeg forbi en sivil i ca 110 km/t i 80-sone. Så at han lå seg bak meg slik at jeg slakket ned til 90. Ble stoppet på motorveien, men bare en advarsel selv om han hadde måling på 90. Hyggelig han også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 Er du blitt stoppet 3-4 ganger for promille? Eller er du blitt stoppet 3-4 ganger i promillekontroll? noekult reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 Hehe, promillekontroll. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 Har ingenting i mot politiet så lenge dem gjør jobben sin uten å være utrivelig. Treffer stort sett på hyggelige politifolk de gangene jeg blir stoppet, det er ikke rent skjeldent at jeg blir. (Stort sett aldri noen grunn til at de stopper meg..Kan kanskje være fordi jeg en gang hadde en veg registrert gokart som de alltid ville stoppe. Snakk om gjennomsnittlig 3 ganger i uken ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 Siden vi først deler dårlige opplevelser med politiet. Kjørte hjemover fra jobb etter en lang dag med overtid. For dere som er kjent i Bergen så kjørte jeg fra Bønes mot Åsane og på vei inn i Fløyfjellstunellen er det 60-sone og blir 80-sone i inngangen til tunellen. Jeg hadde 72kmt 40-50m før inngangen og holdt igrunn kun følge med trafikken. I høyrefeltet lå visst onkel politi i UP-passaten sin og filmet. De fulgte etter meg i gode 15(!)min før de satt på blålys og stoppet meg. De sa de ikke hadde godkjent måling. Så spurte jeg om hvorfor de tok meg og ikke de 4 bilene forann eller 7 bilene bak. And I Quote: "Vi liker å prioritere å ta de farlige ungdommene i bøllete biler, ikke voksne mennesker i familiebilene sine". Klarte ikke helt å svare de jeg ble så satt ut.. Så begynte de å true meg med at de hadde måling på at jeg lå litt for nærmt bilen foran et par sekunder og de skulle minst dobble boten min vis jeg ikke godtok farts-boten til tross ugyldig måling (kun 50m, de måtte ha 200m ifølge han ene). Jeg har forøvrig ikke en eneste bot fra før, ikke en parkeringsbot engang! Dog er jeg glad for at de ikke lukket opp panseret mitt og fant en øøørliten kompressor.. hehe.. Boten ble 2800 + 2 prikker, ikke allverden, men det er jævlig surt mtp hele oppstyret rundt dette.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 Har en kompis som er politi... De fikk skikkelig kjøretrening for høyhastighetsjakter, tror ikke det er bare bare å stikke av hvis de går "all in" for å bure deg inne. Ofte tas en risikovurdering og hvis en aggressiv jakt ikke er verdt det (f eks fordi noen stikker av fra burning) så gidder de bare ikke. Men må innrømme at jeg har lyst til å stikke av bare for å se om de klarer å ta meg igjen... heldigvis vokst litt i hodet. Har en kompis som er brannmann, de går på samme utrykkningsskole som politiet.Han fortalte at instruktøren var oppgitt over politistudenters kjøreegenskaper. Veldig mange av de som ønsker å bli politi har lite bilinteresse. Noe som igjen gjør at de tar førerkortet rett før de søker opptak siden det er ett krav. Derettet kjører de ikke noe bil før de skal lære å kjøre utrykning, og trafikkforståelsen er deretter. wow...den ene kvelden jeg ikke har tid til å lese på bimmers så klikker det for alle!? GODDAMMITS!!! og ja..werther...hadde forventa slike innlegg fra mange andre her på forumet men ikke deg...trodde du egentlig var en avslappet fyr...ikke en purke-hater.... Du har nok skyld i at det eskalerer her Wicky. Grunnen til at det ikke gjør det når du er her, er fordi dine innlegg er så interessante at folk er opptatte med å lese de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg