adne95 Skrevet Juni 20, 2014 Share Skrevet Juni 20, 2014 hva mente du egentlig med det der, Erik95 ? edit: faen, too slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet Juni 20, 2014 Share Skrevet Juni 20, 2014 YESSSSSSSS!! Da er bilen endelig EU godkjent! Takk gud! Da har jeg én bekymring mindre. Brukte Jensen Autoservice ved Bjerke travbane denne gangen. Jeg har hørt masse skryt om dem fra venner, og lest kun positive ting om dem på bimmers. Jeg kan trygt si at dem lever opp til det jeg har lest og hørt! Jeg må innrømme at jeg aldri har vært på et verksted med bedre service enn Jensen Auto . Har tidligere brukt diverse mekonomer verksteder i Oslo og Bærum området, og har opplevd at jeg har blitt lurt gang på gang. Fikk først og fremst en varm kopp med kaffe, og etter endt EU kontroll ga dem bremserørene gratis puss og tectyl! Vet det er små ting, men det er de små tingene som utgjør en stor forskjell! Edit: hahha whaattt Erik95? majuz reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet Juni 20, 2014 Share Skrevet Juni 20, 2014 fler som følger med her? http://gatebil.no/livesending-formula-drift-20-21-juni/ sitter i stua med VG-lista på tv'n og FormulaD på pc turbina10 og majuz reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbina10 Skrevet Juni 20, 2014 Share Skrevet Juni 20, 2014 Okei for eks man har en bmw har 150 hester bytter motor og monterer turbo får 300 hester godkjenner den med turbo og 300 hester Så trimmer man den til 400 så til 470 så 540 tilbake til 400. Må man ringe forsikring selskapet hele tiden å si ifra eller hvordan gjør folk det ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet Juni 20, 2014 Share Skrevet Juni 20, 2014 Du bryter jo loven om du har flere hester enn det bilen er godkjent med, så ja, må si ifra ved enhver endring... trimmer du ned igjen så er det jo lurt å si ifra, regner med forsikringa blir dyrere med mer hester, men veit ikke åssen akkurat det funker Sent fra min SM-G900F via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet Juni 20, 2014 Share Skrevet Juni 20, 2014 Noen som har smakt Norrlands Guld 5,3% forresten? Fikk ett brett med det for 200kr men kan ikke smake pga antibiotikakur Sent fra min SM-G900F via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvor_nor Skrevet Juni 20, 2014 Share Skrevet Juni 20, 2014 Noen andre som har sånne permer? bilder av div. biler av alle slag, samt info om alle biler Edit: Glemte jo bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Juni 20, 2014 Share Skrevet Juni 20, 2014 Fine Norske veier!!! Hvor har du sett de veiene?? Dette kunne jeg tenke meg å se. Så negativ da. Jeg snakker først og fremst om svingete veier der naturen er awesome. Der er det alltid nederlandske bobiler som blokkerer (i det minst sør for Trondheim, der jeg har kjørt...). Mente ikke veistandarden, den er diskuterbar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juni 20, 2014 Share Skrevet Juni 20, 2014 Vet det finnes en del Amcar fans her, så prøver meg. Problem: Frakte banebil og kunne bo ei helg noenlunde fornuftig (flere personer deriblant barn, hadde det vært bare meg så skulle jeg greid meg svært så enkelt). Mulig og mest sannsynlige løsning: Trekkvogn og skap tralle evt skapbil som på sikt kan bygges bodel i. (buss er også et alternativ) Alternativ løsning: Vanlig bil med høy hengervekt og "campingvogn med plass til bil inni"/"skaphenger med liten bodel i front". Disse får man meget gunstig fra USA, både som vanlig henger, gooseneck og 5th Wheel. Man har dog tradisjonelt ikke fått godkjent disse i Norge pirmært pga el styrt påløpsbrems (mulig andre grunner også?) Nå har jo ny lov tredd i kraft, hvor kjøretøy som tidligere er registrert i EU ikke kan nektes registrert i Norge med mindre de fremstår som direkte trafikkfarlige. Disse US hengerne blir jo registrert i hopetall i bla UK. Kan man da ta inn en slik henger og kreve den registrert? Oppi dette kommer jo også ei grense på 3500kg.. Om noen her har greie på dette så del gjerne litt info eller tanker om dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juni 20, 2014 Share Skrevet Juni 20, 2014 Krem på Elverum stasjon i dag! Er vel noen interesserte her! FredrikE24 og Fredrik reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Juni 20, 2014 Share Skrevet Juni 20, 2014 Okei for eks man har en bmw har 150 hester bytter motor og monterer turbo får 300 hester godkjenner den med turbo og 300 hester Så trimmer man den til 400 så til 470 så 540 tilbake til 400. Må man ringe forsikring selskapet hele tiden å si ifra eller hvordan gjør folk det ? Du kan kun kjøre lovlig med antall hk som er godkjent (dvs. det som faktisk står i vognkort). Om bilen din har 150 hk og blir godkjent hos Biltilsynet med f. eks. 300 hk, så skal du ringe forsikringen og opplyse om at bilen din ble ombygd og nå har 300 hk. Om det skjer en stygg ulykke kan forsikringsselskapet kreve å ta en titt på bilen din. Om de klarer å skjønne at bilen din er trimmet med mer effekt enn det biltilsynet eller de (forsikringsselskapet) har fått opplyst om fra deg, så betyr det trøbbel for deg. Regress (at de betaler ut mindre i erstatning enn de må fordi du ikke holdt din del av avtalen) er vanlig straffeform fra forsikringen, og du kan ende opp med å skylde staten masse penger i avgifter for økte effekten. For et par hundre hk så kan det fort bety et 6-sifret beløp, og vi vet alle at "Statens Innkrevingssentral don't fuck around"... turbina10 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juni 20, 2014 Share Skrevet Juni 20, 2014 Etter hva jeg har hørt, så skal det egentlig bare bety trøbbel om de klarer å bevise at det hadde noe direkte med ulykken å gjøre. Så hvis du kjører pent, og du får et steinras rett i siden på bilen, så har ikke det noe med effekt å gjøre. turbina10 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet Juni 20, 2014 Share Skrevet Juni 20, 2014 Etter hva jeg har hørt, så skal det egentlig bare bety trøbbel om de klarer å bevise at det hadde noe direkte med ulykken å gjøre. Så hvis du kjører pent, og du får et steinras rett i siden på bilen, så har ikke det noe med effekt å gjøre.hørt dette jeg og, de må kunne bevise at eventuelle modifikasjoner er årsak i ulykken turbina10 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Juni 20, 2014 Share Skrevet Juni 20, 2014 Etter hva jeg har hørt, så skal det egentlig bare bety trøbbel om de klarer å bevise at det hadde noe direkte med ulykken å gjøre. Så hvis du kjører pent, og du får et steinras rett i siden på bilen, så har ikke det noe med effekt å gjøre.Kan noen bekrefte denne påstanden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juni 20, 2014 Share Skrevet Juni 20, 2014 Så negativ da. Jeg snakker først og fremst om svingete veier der naturen er awesome. Der er det alltid nederlandske bobiler som blokkerer (i det minst sør for Trondheim, der jeg har kjørt...). Mente ikke veistandarden, den er diskuterbar Itte negativ jeg. Ble bare litt oppjaget da jeg hørte det var bra veier i norge et sted Men litt sånn seriøst. det finnes ok veier i Norge, men det er utrolig mye ubrukelige veier her. Jeg var nylig i Afrika. og dette bildet stemmer faktisk. Jeg kjørte på noen veier som lå så avsides at det er rart det var vei der i det heletatt. Og der var asfalten mye bedre enn E6 her i Norge. Her er et bilde jeg tok. Her var det ingen biler. ingen folk, ikke noe. bare gress fjell og asfalt. Og denne veien var 10 ganger så fin som E6. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg