Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Kjørte hannover-aalborg i går. Må si tyskerene er mye flinkere enn danskene å holde høyre fil om mann kommer i bra fart i venstre.

En annen ting, folk skryter jo av biler fra tyskland som bare er gått på motorvei osv å ikke kringlete norske veier.

Men hvor heldig er det at standard 2.0 130-140 hk diesler ligger å presser seg i toppfarten sin på rundt 200 hele tiden? :P syns det va veldig mange som kjørte sånn der nede. Eller mindre biler som ligger i 170 osv.

Syns synd nok på min egen bil når jeg lå i 200+ å den er noenlunde beregna for det :P bør vertfall ha brent utav partikkelfilteret skikkelig nå haha.

Selvfølgelig er tyskerne flinkere enn danskene til å holde høyrefilen. Det er forskjell på om bilen som innhenter deg kjører 150 Km/t fortere enn deg enn om den kjører 30 Km/t fortere enn deg. Det har vært mange alvorlige ulykker på Autobahn fordi folk ikke tar høyde for at fartsforskjellen kan være enorm. Jeg har selv blitt innhentet ekstremt hurtig selv om jeg har kjørt i rundt 230 Km/t. Bilen som innhentet meg må ha kjørt i 280-300 Km/t... trolig enda fortere.

Moderne motorer er ellers bygget for å kunne holde maksimalt turtall hele tiden. Det var værre før i tiden når både motoroljens smørevne og motorens kjølekapasitet var mye dårligere enn idag. På 80-tallet anbefalte f.eks Porsche at man kun holdt topphastigheten i rundt 15-20 minutter av gangen for å skåne motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn er generelt elendige på å holde høyre fila Er flere ganger på samme dag jeg kjører forbi rekker på 6-7 biler i høyre fila med fullastet vogntog. Legger meg så foran denne raden på biler og dem ligger fortsatt diltende i venstre fila. Hva som går oppi huet på disse menneskene er ikke godt å si, men at dem mangler kompetanse for å kjøre bil er det ingen tvil om.

Sent fra min C6903 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fint holde 200 km/t i lengre strekker men å ligge konstant i 250 km/t hadde jeg ikke turt tror jeg. Jeg hadde cruisecontrollen på 225 km/t i ca en halv time på Autobahn med E90en, det var sent og lite trafikk. Men forbruket og støyen er høy samt at man blir sliten av å sitte så anspent hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme med kolleger som bryr seg og synes det er interessant å være på jobb. Da går hverdagen litt lettere, verste jeg vet er folk som motarbeider arbeide :P Heldigvis er det ikke mange av de.

Så enig! Der jeg er lærling nå gir folk generellt sett faen. Alle utenom to (som er 40+) er over 50 og har gitt opp å ta inn ny lærdom eller er så lei at de gir blanke.. har smitta over på de fleste andre som har vert lærlinger eller i jobbtrening via nav hos oss i løpet av tiden jeg har vert der. Jeg holder interessen oppe, sikkert mye pga jeg bare er der 2 dager i uka, resten skole. Var utleid til en annen bedrft i fjor sommer, der det er mer yngre folk som virkelig er interessert i faget sitt, utrolig mye greiere å gå på jobb da!

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fint holde 200 km/t i lengre strekker men å ligge konstant i 250 km/t hadde jeg ikke turt tror jeg. Jeg hadde cruisecontrollen på 225 km/t i ca en halv time på Autobahn med E90en, det var sent og lite trafikk. Men forbruket og støyen er høy samt at man blir sliten av å sitte så anspent hele tiden...

Enig der, over 200 ble det bra med støy fra vinduene mine vertfall. Kan vell være pga jeg ikke har vindusrammer.

Lå ganske mange timer på cruise i 190 da trafikken roet seg en del utover kvellen.

Gikk litt diesel og ja. Tror forbruket har vært på ca 0,8 men har ikke kjørt særlig økonomisk da. Ligge å presse fra 130-230 hele tiden pga trafikken så går det litt diesel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva søren er det som skjer med bilen min?! Fruen skulle låne den i dag fordi hennes e82 ikke har 5-seter, og hun skulle kjøre ganske langt. Når er hun nesten halvveis og feilmeldingene bare fortsetter å komme  :???:

Først fikk hun opp DBC og DSC varsel, og jeg sier hun må kjøre forsiktig og sjekke dekktrykk og høre etter lyder osv. Nå ringer hun opp igjen og forteller at bilen har begynt å varsle på lavt dekktrykk/punktering i tillegg. Hun har sjekket dekktrykket to ganger og det skal være ok.

Noen som har peiling?  :sad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det er abs sensor elns som kan være dårlig eller skitten. Da både antispinn og punkterings varselen går på den. Måler bare hvor fort hjulene går i forhold til hverandre :) lite luft = hjulet går fortere enn de andre osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den regelen bryr meg midt i, når flere biler blokkerer venstre felt og høyre felt er ledig glir jeg raskt forbi i høyre fil. Er vel noe som heter skjønn. Politiet burde slå ned på venstresidenkjøring, det skaper ufattelig mye irritasjon blant bilister, deriblant meg.

Sent fra min C6903 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...