Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Er litt farlig å ta på innsiden da, da de som ligger i venstre fila lenge stort sett ikke er de som følger mest med på trafikken og fort kan finne på å legge seg inn plutselig :P ble nesten trykt i et autovern selv her på tirsdag pga det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 50tonn pluss er jeg ikke særlig bekymret for det, mye skumlere med bilister som kjører forbi legger seg 5meter foran fangeren min og bremser til deres hastighet.... Om jeg da tuter for å varsle får jeg som regel bare fingern tilbake. Så nå ligger jeg konstant i venstrefila, spesielt i Oslo for å unngå slike farlige hendelser. :)

Sent fra min C6903 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW CCN folk:

Hvor fordømt vanskelig er det å legge inn info om treffene? Man trykker på det aktuelle "treffet" i kalenderen til høyre, og blir bare bedt om å finne info i forumet. Hadde det endelig bare vært 1 tråd til hvert treff med første post full av info, men jeg kan ikke finne dette. Tråler gjennom forumet og finner bare masse langdryge diskusjoner.

Tid, sted, varighet (dette har dere fått med), pris, foreløpig program, evt begrensninger i hvem som kan kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Beklager, det har rett og slett blitt glemt! Kalenderen ble oppdatert lenge før noe info var på plass, kun dato, og etter det har vi hatt infoen på facebook, i en tråd på ccn-forumet og delvis en tråd her.

Men jeg kan svare på det du lurer på nå, og så skal jeg se om jeg får oppdatert kalenderen også!

Send meg gjerne en mail på jan.aasmund@bmwccn.no om du ikke vil ta det her.

Mvh styremedlem i BMW CCN

BMW CCN folk:

Hvor fordømt vanskelig er det å legge inn info om treffene? Man trykker på det aktuelle "treffet" i kalenderen til høyre, og blir bare bedt om å finne info i forumet. Hadde det endelig bare vært 1 tråd til hvert treff med første post full av info, men jeg kan ikke finne dette. Tråler gjennom forumet og finner bare masse langdryge diskusjoner.

Tid, sted, varighet (dette har dere fått med), pris, foreløpig program, evt begrensninger i hvem som kan kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående bilmotorer og Tyskland, jeg mener at alle småbiler der nede med forholdsvis små motorer kjører med stram vaier stort sett hele tiden, farten er jo bare rundt 140-160 km/h, men de motorene har fått slik behandling siden ny sikkert, og jeg tviler på at det tar noen skade.

Fadern forteller om sin første europatur med bil, hvor Opel Kadett 1.1er passerer han i Malibu Classicen(som forøvrig kunne kjøre jevnt over temmelig raskt), og i fjor vår da han hentet motorsykkel Nurnberg og ble passert av en Opel Vivaro som holdt 170 km/h..

Hans Rotweiler-moped(BMW K100RS) som han også har fra midten av 80 tallet kan kjøre konstant 200rpm under maksimalt turtall sålenge man ønsker. Sykkelen han hentet i Tyskland kan gjøre det samme.

Så hører jeg skrekkhistorier om nordmenn som flater pedalen så fort det er fri fart og havarerer i Hannover.. :P Det bemerkelsesverdige, er at ingen jeg har snakket med som nevner dette, vet hva som faktisk skjer med motoren som har ført til problemene. Hittil høres det mer ut som rykter. Er det sot som har opparbeidet seg på ventilstammer etc. over tid i norske forhold som er problemet?

Det er under en måned til Merca mi reiser nedover til Tyskland nå, planen er å cruise nedover der bilen er aller mest komfortabel, og det er mellom 130 og 140.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående bilmotorer og Tyskland, jeg mener at alle småbiler der nede med forholdsvis små motorer kjører med stram vaier stort sett hele tiden, farten er jo bare rundt 140-160 km/h, men de motorene har fått slik behandling siden ny sikkert, og jeg tviler på at det tar noen skade.

Fadern forteller om sin første europatur med bil, hvor Opel Kadett 1.1er passerer han i Malibu Classicen(som forøvrig kunne kjøre jevnt over temmelig raskt), og i fjor vår da han hentet motorsykkel Nurnberg og ble passert av en Opel Vivaro som holdt 170 km/h..

Hans Rotweiler-moped(BMW K100RS) som han også har fra midten av 80 tallet kan kjøre konstant 200rpm under maksimalt turtall sålenge man ønsker. Sykkelen han hentet i Tyskland kan gjøre det samme.

Så hører jeg skrekkhistorier om nordmenn som flater pedalen så fort det er fri fart og havarerer i Hannover.. :P Det bemerkelsesverdige, er at ingen jeg har snakket med som nevner dette, vet hva som faktisk skjer med motoren som har ført til problemene. Hittil høres det mer ut som rykter. Er det sot som har opparbeidet seg på ventilstammer etc. over tid i norske forhold som er problemet?

Det er under en måned til Merca mi reiser nedover til Tyskland nå, planen er å cruise nedover der bilen er aller mest komfortabel, og det er mellom 130 og 140.

Dem som havarer er vel de som kjører mercedes ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den regelen bryr meg midt i, når flere biler blokkerer venstre felt og høyre felt er ledig glir jeg raskt forbi i høyre fil. Er vel noe som heter skjønn. Politiet burde slå ned på venstresidenkjøring, det skaper ufattelig mye irritasjon blant bilister, deriblant meg. Sent fra min C6903 via Tapatalk

Helt enig! Jag kan selv finne på å kjøre forbi på innsiden av en som ligger og lunker i venstrefila, men da med en fot på bremsen i tilfelle ;) Folk er så svimle noen ganger, ikke tåler de å bli tuta på eller blinka på når de driter seg ut i trafikken heller

Fadern forteller om sin første europatur med bil, hvor Opel Kadett 1.1er passerer han i Malibu Classicen(som forøvrig kunne kjøre jevnt over temmelig raskt), og i fjor vår da han hentet motorsykkel Nurnberg og ble passert av en Opel Vivaro som holdt 170

Det stusser jeg også på, små biler med små motorer fyker forbi deg når du selv ligger i 130-140 km/t. Dama hadde en Polo 1,2 med hele 55 hester på tre sylindre, den var mildt sagt anstrengt å kjøre med over 90 km/t og ved motorveihastighet på 120 km/t så støya den, rista og var tørst på bensinen.

Når det gjelder Amcars så har en del av disse bilene som ble levert til Europa en annen girutveksling enn bilene som var for det amerikanske markedet, nettopp fordi vi har høyere tempo på veiene her enn de har i USA. Der er de i beste fall 85 mph noen steder i Texas og den vanligste motorveihastigheten er 65 mph (ca 110 km/t). En Caprice f eks klarer ikke mer en 170 km/t men en tilsvarende bil som er norsk solgt (og da har europeiske spesifikasjoner) kan fint bikke 200 km/t med 5,7 literen :)

Dem som havarer er vel de som kjører mercedes ?

Ikke ett vondt ord om Mercedes, da får du halve Tulletråden på nakken... :P

Han kjører BMW ahah, neida BMW er nå greit det å. Men mercedes er virkelig noe for seg selv når det gjelder komfort.

Da må du ta deg en tur i en nyere BMW og så en nyere Mercedes så vil du få ett litt annet perspektiv på akkruat det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...