Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Angående forbruk, 2.0 tdi 4 motion på langkjøring, i 90-100 kmt. Ikke sluking akkurat.attachicon.gifWP_20140624_020.jpg

Du klarer bedre enn det der vel, 530en bruker 0,55 på langkjøring i samme hastigheter med forbikjøringer inkludert. Jeg har 1,8 tonn å dra på i tillegg til at seks sylindre på tre liter skal fores og ikke fire på to liter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man fyller drivstoff etter tidlig-uke-bumpen i pris, så har man enten firmakort eller så er man bare.. kort :P

Jeg er en av de som ikke følger så altfor mye med på det der, tanka faktisk full tank i går kveld :P Fyller når det trengs, og har ikke rabattkort...

Er ikke såååå mange kronene man sparer på det uansett.. En liten sum er det nok i løpet av en måned, men hvor enkelt er det ikke å spare inn tilsvarende ved å være prisbevist på andre punkter? 

Kan vell egentlig ikke kalle meg prisbevist heller, handler på dyreste butikken i området (Eurospar), bare fordi den er nærmest, så kunne nok spart en del dersom jeg bare orka å stresse med å være økonomisk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei..  forjævli bot hvis du blir tatt og siden alle navere/rånere her i bygda subber rundt i slitne laureler eller ihjelfesta mercer på grønn diesel, er det ikke så sjeldent at det er kontroll :P  men bare vert en gang i år faktisk :)  Dessuten er det jo ikke så jævli mye billigere, kosta vel rundt 11kr/l sist jeg sjekka :P

det mange gjør er å kjøre avgiftsfri første måneden eller to med nykjøpt dieselbil :)  Fargen henger igjen i tanken en stund, derfor kan du hevde at du ikke kjenner te det, i tillegg kan du jo prøve å snike deg unna med at du ikke har hatt dieselbil før og fylte feil  :stupid:

Vet om bota osv. Vurderte å kjøre på grønn diesel da jeg kjøpte bilen, men så gikk prisen rett til værs med en gang, da ser jeg ikke poenget. En kompis mener man kan blande den ut med totaktsolje for å få tilbake rosafargen så sjansen for å bli tatt for det er mindre, men om det er sant vet jeg sannelig ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW E38 725TDS, bra greier? Hva bør man se på når det kommer til motoren på disse? E38 generelt?

Sjekk for rust i bunn av dører. Kanten over skiltet bak og hjulbuer bak.

Tanken kan det også ruste hull i.

Dieselmotorer vet jeg ingen ting om desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW E38 725TDS, bra greier? Hva bør man se på når det kommer til motoren på disse? E38 generelt?

Jeg vil nå ikke tro det river skinnet av pølsa, siden det er samme motor som 525TDS, men et par hundre kilo forskjell. Men kunne tenkt meg en prøvetur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke 725tds ganske undermotorisert? Er jo selvfølgelig ingen sportsbil uansett, men likevel... mye å dra på for en gammel diesel :P men billig måte å få seg e38 på da :)

Vet om bota osv. Vurderte å kjøre på grønn diesel da jeg kjøpte bilen, men så gikk prisen rett til værs med en gang, da ser jeg ikke poenget. En kompis mener man kan blande den ut med totaktsolje for å få tilbake rosafargen så sjansen for å bli tatt for det er mindre, men om det er sant vet jeg sannelig ikke :P

Hmm, det hadde ikke jeg satt penga på hvertfall, men kaan jo hende..

Sendt fra min SM-G900F via Fapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nå ikke tro det river skinnet av pølsa, siden det er samme motor som 525TDS, men et par hundre kilo forskjell. Men kunne tenkt meg en prøvetur!

Innlegg nr 100.000 i tulletråden! ^ :bounce:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...